• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-19 23:11:47 följande:
    Jag har faktiskt tänkt på det där. Vi träffas ju här varenda dag och då kommer det sig ju naturligt att man lär sig varandras vanor. Man kommer så nära varandra även om det bara sker genom skärmen Ah, djupa tankar. Vet ju att du har huvudbry så det räcker och lite till. När blir du klar med dina studier (har glömt ) Jag ska arbeta på tentan i helgen. Förresten, skulle du kunna hjälpa mig att komma på ett ämne/problem som är sociologiskt intressant?
    Jo det är lite mysko, att ha en kontakt en hel del tid genom nätet, nästan varje dag! Studierna är det 2 år kvar på... Ska läsa 9 moduler som det heter, har klarat av en och håller på med nr två nu.

Just det, hemtentauppgiften Sociologiskt intressant? Beteende på arbetsplatsen beroende på chefstyp? Jag kan bara komma på ämnen jag själv läser nu... Inte de mest intressanta kanske.

Tillämpning av beteendemodifiering enligt Skinner i organisationer?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-19 23:11:05 följande:
    Helloo!! Händer det nått kul här i kväll?
    Hej svejs!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 23:21:16 följande:
    Oj, två år? Jag har 1½ år kvar och är redan skoltrött. Verkligen. Hmm.. visserligen är det intressanta ämnen, men det är för komplicerat för mig. Tänkte ta något enkelt. Beteende på arbetsplats och så måste jag ju läsa en massa annan litteratur om och det skulle bara ta en massa tid. Vi ska ju heller inte skriva mer än 6-7 sidor så det vore onödigt att lägga mer tid på inskaffande av info än nödvändigt. Men tack ändå
    Jo, men jag läser ju inte på full fart, inte heltid. Än så länge är jag väldigt motiverad Tror jag klamrar mig fast lite i det, identifierar mig med dig iom omständigheterna här hemma.

Men 1,5 år är ju inte så länge! Det går fort ska du se. Jag avundas de som pluggar heltid, skulle sååå gärna vilja göra det själv. Bara fokusera på plugget heltid och inte behöva jobba i tillägg.

Beteende i en ny arbetsgrupp då? Vad händer mellan medlemmarna den första tiden?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 23:46:13 följande:
    En sjuk grej har hänt. Min lillsyster ha då och då under tre års tid fått ett anonymt samtal från en kille som söker mig. Han vill inte säga vem han är och var han ringer ifrån, eller vad det ens gäller. Jo, visserligen sa han att det gäller något ekonomiskt men inget mer, och så vill han prata med mig. Min syster ger naturligtvis inte mina uppgifter till honom eller så, men jag blev faktiskt orolig idag eftersom han ringde igen Vad finns det för folk egentligen?
    Oj, förlåt, visste inte att du tog illa upp. Ska genast sluta

Nej men ärligt, har du INGEN aning om vem det kan vara?
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-19 23:43:58 följande:
    Nej, har inte handlat nått sen sist. Har fått nackspärr, kan inte vrida huvudet åt vänster och det gör on långt ner på skuldran.. *tycker synd om mig själv*
    Åh det är så irriterande! Stackare!

En snabblösning är om du känner någon stark som kan lyfta upp dig genom att hålla i dig runt halsen, nacken, bakhuvudet - och dra uppåt så du nästan lyfter från golvet. Gör svinont men brukar lösa upp nackspärren.

Eller bara vila
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 23:42:45 följande:
    Skönt att du är så motiverad. Hoppas det inte släpper, men känner jag dig rätt så lär du då göra allt för att hålla motivationen på plats Avundsjuk och avundsjuk...det går bara fortare med heltid Tja, beteende i ny arbetsgrupp...jag får ha dina tips i åtanke helt enkelt. Måste än en gång gå igenom vad vi har läst så jag lättare kan koppla tentaämnet med litteraturen.
    Då känner du nog mig rätt bra{#lang_emotions_sealed}

och kan kanske lista ut vad mitt nästa inlägg innehåller...
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-19 23:53:56 följande:
    Tror jag skulle behöva gå till någon och lägga allt tillrätta igen, det bara knakar i nacken när jag försöker "rulla" huvudet.. Värme är det enda jag har just nu, har lagt fetvadd och så en halsduk. Jag är jättefin.
    Tror jag säkert Värme är bra!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 23:55:20 följande:
    Hahah. Men nej, jag har ingen aning. Det är så sjukt detta. Och jag undrar varför han fortsätter att ringa varje gång min syster säger att han ringt till fel nummer när han ringt till henne men sökt mig. För han ringer ju till henne och frågar om det är mig han kommit till. Min syster säger nej och så frågar han om han kan få mitt nummer. Rätt oroande faktiskt.
    Låter obehagligt. Lägg upp en plan, nästa gång säger din syrra att du är på ett fik i stan om han har lust att träffa dig. Och så kan ni spana in honom
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-19 23:59:07 följande:
    Det går nog över.. det brukar det göra efter nån dag.
    Du, sist jag hade nackspärr satt det i flera veckor!!! Heeelt otroligt, kunde känna lite efter 4 veckor men då störde det inte längre.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 23:58:43 följande:
    Samt ungefär när du brukar sova
    {#lang_emotions_dreamer}

*visslar oskyldigt*

Godnatt godnatt, sitter i sängen nu och ska släcka o sova tänkte jag.

Sov så gott så hörs vi kanske nått mer i helgen, kram
Svar på tråden Tråddödare forts....