• Sedek

Tråddödare forts....

Jagbyttenick skrev 2010-02-18 22:50:13 följande:
    Hehe, jag är född i Kristianstad där de har liknande dialekt, kan växla om jag vill men föredrar Malmöitiskan
    Hej

Jag känner en kille i Kristianstad och han pratar med väldigt väldigt ljus röst, helt extremt. Vet inte om det är en dam eller han när han ringer... Och när jag varit nere och besökt honom är det fler där som pratar liiiiiiite på samma sätt.

Är det en Kristianstad grej det där med högt röstläge?

Booooring question men jag undrar verkligen
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-18 22:54:35 följande:
    Jag pratar en blandning mellan skånska och småländska.. sug på den.
    Jaha! Ett litet avslöjande om var du håller hus någonstans kanske?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-18 22:55:36 följande:
    Har du varit så jämt? Att du inte kan äta tillräckligt? För jag har inte jämt varit så som jag är nu. Ända sen jag fick barn började jag bli såhär, inte innan. Då kunde jag äta normalt och ändå vara smal. Du, jag kan byta med dig och hålla kvar bytet för resten av mitt liv!
    Är han en "äkta tunnis" ektomorf, så spelar det ingen roll om han äter tillräckligt och lite därutöver. Han håller sig smal och går nästan ner i vikt ändå...

5000 kcal pr dag är nog ett bra mål, då behövs det havregrynsdrinkar med olivolja varannan timme... Lite jobbigt att hålla på att stoppa i sig så mycket hela tiden när man inte är hungrig.

Men Scratchy, det är ett bra tips:
    3-4 dl havregryn, 4 dl mjölk, 1 banan och ett ägg eller två kan du ha i också. (jag har proteinpulver i) och 2-3 matskedar olivolja - mixa i en mixer och drick några gånger pr dag.
  • Sedek
    Scratchy skrev 2010-02-18 22:58:05 följande:
    Kan det inte vara så att du börjat äta upp sonens mat? Hur som helst så vill jag inte byta för någon längre tid. Vill bara ha lite mer vikt runt lederna så att jag hänger ihop bättre...
    Omega 3 - överdosera.

Lax i mängder.

Glukosamin?
  • Sedek
    Grizelda skrev 2010-02-18 22:56:49 följande:
    Nej.
    Okej. Tack för svaret, om än något kort Fast är det nej så är det väl nej och inget mer iofs.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 19:23:51 följande:
    Vi fick vår hemtenta utdelad idag och den är väldigt intressant den här gången. Vi ska själva komma på ett ämne som är sociologiskt intressant och behandla den utifrån de kurslitteraturer vi har läst.  Vi ska använda oss av flera olika teoretiker, bl.a. Foucault och Giddens.. Vi ska bara skriva 6-7 sidor (minus innehållsförteckning, källhänvisning) och ska lämna in den senast kl. 9.00 nästa fredag. Så nu fick ni veta hur min dag har varit. Nu ska jag Rubiks kuba lite. Bye!
    Och hur går det med rubikskuben?

Jag kan lösa alla, kan till och med guida dig om du ger mig de olika sidornas kombinationer Mittenklossen bestämmer färgen på sidan, gul upp, vad har du för färg mot dig osv.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 22:47:40 följande:
    Tack för att du räddade mig undan en viss tråd. Men, men..så du är också expert på kuben? Nice. Jag blev inspirerad av Scratchy och även han erbjöd sig att guida mig - på nätet. Men jag tycker inte att det är någon bra idé att ta det över nätet. Blir ännu svårare att fatta. Tycker att det är skitkul att kuba. Klarade nästan en sida idag
    Eh, varsågod? Vilken tråd?

Nej jag är ingen expert, men jag har en "app" till min iPhone där jag lägger in alla sidornas färgkoder så ger den mig en lösning, steg för steg...

Så du skriver i trådar och kubar i kväll?
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 22:54:33 följande:
    Ingen viktig tråd egentligen, men när jag såg lite aktivitet i den här tråden pustade jag ut Jaså du? Fuskar lite ey? Nej, jag kubar inte just nu. Hade tänkt Voddla lite. Du då? Vad händer hos dig?
    Voddla? Som Spotify fast film?

Har haft vänner på besök, nu ska sitter jag o slappar i soffan o funderar.

Lugnt i tråden ikväll! Brukar vara full fart på fredagskvällarna annars.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-19 22:59:43 följande:
    Ja precis. Voddler, som Spotify fast med filmer. Även om man inte finner alla filmer och att vissa t.o.m. är betalfilmer. Men det duger ändå. Kul med besök. Känner mig lite pratsugen just nu och du ska säkert ändå sova (och även om jag hade tänkt Voddla). Ikväll har alla ett IRL eller så orkar de inte med FL helt enkelt. Vad funderar du på?
    Hehe, du känner mig. Ja jag är ju alltid på väg i säng... Men inte riktigt än!

Jo det verkar som att IRL har tagit överhanden ikväll för de flesta. Vad jag funderar på? Livet, egogrejer, hur det ser ut om ett halvår osv osv osv...

Vad ska du göra i helgen?
Svar på tråden Tråddödare forts....