Scratchy skrev 2010-03-03 21:46:19 följande:
Nice. Brukade det gå bra för dig? Jag har inte hållt på så seriöst, eftersom jag inte haft några pengar på flera år. Men hur bra resultat kan man förvänta sig om man kör seriöst? Jag går väldigt mycket plus, men det är på något sätt lättare när man inte har så mycket att förlora. Skulle bli nervös och frustrerad om det var för mycket pengar inblandade. eToro har lägre insättning. Tror det ligger på $50 eller nåt. Well well, nu får du bli min forex-mentor. Grattis!
Tack...
Det är ALL skillnad, att handla med riktiga pengar och med ett låtsaskonto. Om du vill lära dig det så borde du börja handla med riktiga pengar, bara lite, det måste kännas annars blir det inte verkligt.
Den psykiska biten är det som avgör om du blir lönsam över tid
Jag gick skrämmande mycket i pluss med låtsaspengar, dubblade kontot ibland... Men så fort jag bytte till mitt riktiga konto började jag förlora, först en hel del, men sen handlade jag ikapp så nu ligger jag på break even.
Ska ta upp det igen när jag känner mig motiverad.
Hur bra reslutat?
Beror på vilken strategi du kör, hur man ska uttrycka det. Jag hade som mål 10 pips pr dag, och en procentsatts av kontot i varje affär. Det accumuleras över tid och kan generera en hel del.
En sak är säker, blir du lönsam över tid kan man LÄTT leva på det med några timmars arbete om dagen!