Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-08 16:36:09 följande:
    Tyvärr, det där förstår han bara när han får ( Playboy ) i handen eller när tv:n sätts på canal+ efter 24:00. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hahha!

Jag ser vad tråkigheten gör med dig förresten
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:37:18 följande:
    Nej nej, jag har egentligen plugg tid nu. Men klarar inte att stänga ner och börja läsa. Det är nått fel på disiplinen för tillfället.
    Jag med. Men min anledning är att det är för mycket barnljud här hemma.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:39:03 följande:
    *pustar ut och tänker: tur att hon köpte den för jag fattar verkligen inte vad hon menar, jag skriver ju vad hon säger att jag inte menar fast jag skriver det*Annars då, allt bra?
    Du är bra på att luras du, men jag har överseende (för det mesta).

Njao, det är väl bra. Snöigt ute. Hur är det själv?
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-08 16:40:46 följande:
    Hehe...Ja, jag brukar producera extra hormoner när jag bli uttråkad. ;) Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Ska vi bilda klubb?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-08 16:41:46 följande:
    Bra att hitta en anledning. Då känns det befogat att man inte gör det man ska. Och som vanligt finns det antagligen en psykologisk term för detta beteendet
    Fast det är sant. Jag måste ha absolut tystnad om jag ska kunna koncentrera mig 100% på kurslitteraturen.

Hahha, ska vi fråga Scratchy om den psykologiska termen?
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-08 16:53:56 följande:
    Korrelation är att två fenomen uppträder i förhållande till varandra; kausalitet är att det ena fenomenet orsakar det andra.Till exempel så finns det en korrelation mellan mycket brott och många fängelser. Alltså finns det en korrelation mellan mängden brottslighet och mängden fängelser. Däremot har man inte lyckats se vilket som orsakar vad. Är det så att man på grund av brottsligheten får fler fängelser eller är det så att om man lättvindigt sätter folk i fängelse så när man brottsligheten? Det vet man inte och därför har man inte lyckats fastställa någon kausalitet.Lika dant så har skolor med uppgivna lärare sämre elever. Alltså en korrelation. Men var det de dåliga eleverna som gjorde att lärarna gav upp, eller var det att lärarna var uppgivna som gjorde att eleverna inte utvecklades? När man kommit fram till det så har man en kausalitet.Korrelationer är alltid lättare att forska fram än kausaliteter.Scratchys boktips: Freakonomics av någon författare som heter typ Stephen eller nåt... Lewis kanske... Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    Bra bra, fortsätt...Jag lär mig mer av dig än av det jag läst.
  • Velour

Roses (kan inte citera), män är från Mars och kvinnor är från Venus?

• Velour
    Roses skrev 2010-02-08 17:03:17 följande:
    Snarare män från venus och kvinnor från mars? Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Så kan man också se det. I astrologi är Mars den krigiska planeten
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-08 17:01:29 följande:
    Vissa människor har lättare att fokusera all sin uppmärksamhet på en sak, andra har lättare för att ta in helheter. Det finns lite olika saker det kan kopplas ihop med, till exempel kön och etnicitet. En amerikan har till exempel större tendens att fokusera all sin uppmärksamhet på en sak, medan en svensk har tankarna lite mer överallt på en gång. Män har lättare att stänga ute saker de inte fokuserar på medan kvinnor lättare uppmärksammar saker de inte försöker tänka på eller se eller höra. Däremot är skillnaderna mellan kön ganska små, så en amerikansk kvinna är mer enhetligt fokuserad än en svensk man.Men det kan också orsakas av stress och att man sovit dåligt eller är hungrig. Så det är nog inget psykologiskt fenomen utan ett personlighetsdrag som påverkas av de tillfälliga omgivningarna. Men nu gissar jag lite... Ett mjukt svar stillar vrede, ord som sårar väcker harm.
    Hmm..jag blev intresserad av just det där om etnicitet och koncentration. Det har jag aldrig hört om förut.

Resten kan jag hålla med om, men just nu är jag varken stressad, hungrig eller särskilt trött.
  • Velour
    Roses skrev 2010-02-08 17:10:34 följande:
    Sen så är venus ett annat ord som uttrycker kvinnans sexualitet och mars som du säger den krigiska planeten så för min del för det gärna va:Män från venus och kvinnor från Mars. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Fast jag är mer Venustypen
Svar på tråden Tråddödare forts....