Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-09 23:57:44 följande:
    Elaine Bergkvist? Vet du inte? Hon som skrev boken Härskarteknik. Vilket var det jag utnyttjade ovan, när jag skickar över problemet på dig, att DU tolkar MIG fel. Vilket man egentligen inte kan säga, för då anklagar jag dig att vara dum. När det egentligen är jag som är ansvarig för det jag säger och skriver. Och man borde kommunicera det på ett annat sätt.Nu måste jag lägga mig, är astrött faktiskt.Det var inget viktigt det där Men:et, bara en ego grej. Att jag är ju perfekt, så du borde ta mig, och då passade inte Men:et in i din mening... Ha ha ha.ENTP är kända för sin torra humor, och min torra humor är på topp när jag är trött. Ni får ha överseende med det.
    Jahaa, men härskarteknik biter inte på mig så värst eftersom jag fokuserar på själva kärnan av problemet. Jag har många års erfarenhet av en man som utnyttjade härskarteknik så jag försöker borsta av mig allt sådant där när nån ska framställa mig som dum

Din torra humor kan vara rolig ibland
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-10 00:04:41 följande:
    *tar ett stort andetag*Jag menar inte att man ska förändra sig, att ta bort det dåliga i profilen. Nej nej nej. Då blir det precis som du skriver, det är det mest energisugande man kan hålla på med, att försöka vara någon annan. Det är då man går in i väggen.Men om jag vet att en av mina svagheter är just känslor, så räcker det med att jag är medveten om det. Jag ska ju för fasiken inte agera och använda känslor när jag tar beslut, det låter jag T:et göra precis som vanligt. Men det kan vara en hjälp i vissa situationer att vara medveten om sin personlighetsprofils svageter. Det står massor om våra profilers svagheter o nackdelar och saker man kan tänka på. Det är inget jag hittat på själv.*andas ut den lilla luft som finns kvar och tar ytterligare ett djupt långsamt andetag och andas ut långsamt igen*
    Vill du ha massage?

Förresten, jag köper detta resonemang också. Fast jag har väldigt svårt att vara så teoretisk i mitt tänkande. (är det så man säger?)
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-10 00:03:49 följande:
    Det hoppas jag verkligen, är trött på alla skitstövlar.. vill ha en riktig man! Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag såg en riktig man idag. Iallafall den personlighet som jag vill ha hos en man. Blev så vansinnigt förälskad så mitt hjärta slog trippelslag{#lang_emotions_heart}
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-10 00:07:39 följande:
    Om jag ser någon som gråter så tänker jag.. shit, jag orkar inte, vill inte.. sen puttar jag dit någon som jag vet är en sån som - Men din stackare, vad är det som har hänt.Vad säger det om mig? *börja leta rep jag oxå* Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Det säger att du är mån om din hälsa och du inte utsätter dig för onödig stress eller oro.
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-10 00:08:48 följande:
    Tack det värmde lite (det där om humorn, kan inte citera)Nu kan jag lägga mig med en liten liten varmare känsla inombords.
    Varsågod, så lite så!

Kram och godnatt
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-10 00:13:59 följande:
    Vad är en man för dig? Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag kan verkligen inte beskriva det i ord. Kolla på filmen Tristan och Isolde från 2006. Tristan personifierar till 100% den personlighet jag söker hos en man.

Så hädanefter, när jag får frågan om vad jag söker hos en man så hänvisar jag till den filmen. Lätt som en plätt!

Vad är en man för dig då?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-10 00:20:58 följande:
    Fast jag ser mig inte som egoistisk egentligen.. det känns som en egoistisk handling. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Tycker du det? Jag tycker inte det iallafall. Tvärtom ser jag det som att du faktiskt bryr dig om den personen så pass att du hellre låter en som kanske bättre klarar av det, att hantera det. Det är så jag tror om dig.
  • Velour

Inget svar från Scratchy! Har de ingen rast där tro?{#lang_emotions_undecided}

• Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:55:05 följande:
    Vellan.. du bör nog inse en sak.. du är som din mamma och mig. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ja, jag börja sakta men säkert inse det Men av någon konstig anledning blir jag extra så i herrars sällskap!
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-10 00:31:32 följande:
    Måste kolla den filmen då.. Oj jag vet inte, mycket handlar om personligheten. Tror inte jag har någon dirket mall, jag är däremot väldigt kvinnlig av mig så jag behöver en gentleman kan man väl säga. Som bär tunga saker, byter glöd lampor mm mm. sånt som är mer "maligt" inte för att jag inte klarar av det men för att det får mig att känna mig mer kvinnlig.Jag har inget emot en man som har mer gameldags värderingar, att kvinnan sköter hem och barn, medans han är den som försörjer familjen. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Jag vet vem som skulle passa dig perfekt!!{#lang_emotions_dreamer} 
Svar på tråden Tråddödare forts....