Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Sedek skrev 2010-02-09 23:39:19 följande:
    Du skrev nog fel där, "Men" passar inte riktigt in.
    Hur tolkas det då?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 23:39:51 följande:
    DaVinci-koden med Tom Hanks ju! (Strandsatt i Cast away.) Efter succéboken av Dan Brown. Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Gooodmorgooon!!!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:42:46 följande:
    Meh!Du och dina tolkningar. Sedan när är det inte äkta det jag skriver till dig? Det är ju du som hittar på att det inte är äkta, för jag har då aldrig sagt att det var på låtsas.Jag skrev, "Det var meningen, att du skulle må bra" ungefär. Vilket betyder: Jag bryr mig så mycket om fina du så jag engagerar mig och anstränger mig att tala om för dig och försöka få dig att förstå att du är väldigt bra som du är, och söt.
    Okej, okej, jag vill ju inte göra dig arg igen. Jag köper det! Pu..jag menar..skaka hand?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 23:42:48 följande:
    Då diggar du Fredrik Reinfelt också, de är så jäkla lika ju! Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Där fick du mig att nästan väcka sonen! *tårarna rinner*
    Kram på dig och din humor som är bäst!!
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:44:15 följande:
    Orkar inte, du tar det bara fel ändå.(Elaine Bergkvist, släng dig i väggen)
    Jo, kom igen. Och skriv så jag inte tolkar fel då

Vem är Elaine Berigkvist och varför ska hon misshandla sig själv?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:48:04 följande:
    Ja, ja.. du är förlåten. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Puss?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:49:36 följande:
    Jag har då inte sagt något om att undertrycka. Det var ju DU som sa det! Jag sa att man ska vara medveten om svagheterna, så att man kan hantera de när man känner att de är i funktion.Exempel:Någon kommer fram till mig och gråter. Eftesrom jag är T istället för F så börjar jag tänka logiskt, varför gråts det, hur kan jag få det att sluta, osv. Istället för som en F tänker, "men stackars vännen, vad kan jag göra för dig" osv. En T som är medveten om sina svagheter tänker, "shit här gråts det, var inte så logisk nu, ta det lugnt och tänk efter hur det är att gråta och vilka behov man har då" osv.Det kallar inte jag att undertrycka, det kallar jag att vara medveten om sina svagheter och att kunna utnyttja kunskapen och medetenheten om dessa.
    OK, jag köper det med (snart är jag bankrutt). Men är det inte himla jobbigt att tänka som man inte gör i vanliga fall? Man låtsas ju liksom ändå vara nån man inte är, eller man beter sig inte som man brukar göra. Kan man vara medveten om sina svagheter för resten av ens liv? Är inte "risken" stor att man hamnar tillbaka till den man var innan och tänker som man är mest bekväm med att tänka?

Jag vet att människor ändras hela tiden, men vissa drag och egenskaper har man med sig tills man dör.

Av egen erfarenhet vet jag (och då menar jag inte mig själv personligen) att de som försökt vara medvetna om sina svagheter och försökt ändra eller använda dem på annat sätt, inte kunnat göra det en längre tid eftersom de inte känt att de varit sig själva.
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 23:49:43 följande:
    Tack vännen, glad att jag kan stå till tjänst Han är ju iofs lik muminpappan också men mest Alfons pappa. Tycker det är dödscoolt att ha en statsminister som ser ut som en sagofigur Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    *vrååålgarv*
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:50:55 följande:
    I så fall är du inte ensam vännen.. look at me liksom.Det är inte vi som är värdelösa, det är dräggen vi drar till oss. Så det så! Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Phu! Höll nästan på att göra iordning hängningsrepet där!

Ja, vi verkar ha haft en trash-magnet på oss nånstans. Men nu är det borta iallafall, eller hur babe?
  • Velour
    Sedek skrev 2010-02-09 23:52:15 följande:
    Puss och kram (vilket menas ärligt från hjärtat att jag bryr mig och vill verkligen visa det genom äkta fysisk kontakt)
    Det är för mycket för pryda mig egentligen{#lang_emotions_dreamer}, men ok. Pusspuss!{#lang_emotions_kiss}
Svar på tråden Tråddödare forts....