Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-16 09:47:55 följande:
    En kvinna blir gravid för 5:e gången och föder en blond/blå ögd pojke.Mannen: - Men älskling var inte rädd. Jag älskar dig och jag kommer älska pojken lika mycket som dom andra 4. Var bara ärlig mot mig och säg vem fadern är?Kvinnan: - Jag älskar dig också. Den 5:e är Ditt. Velour: Den är rashti-joke och gör sig bäst med rashti-dialekt. Humata, Hukhta, Huvareshta ( Ahura Mazda / Angra Mainyu )
    Hehhehe! Jag kan föreställa mig hur det låter
  • Velour

Avreaktion: Jag har en kompis som är jättesnäll! So far so good. Problemet är att hon spammar för mycket Tidigare skickade hon jämt kedjemail till min hotmail. Jag bad henne sluta och det gjorde hon. So far so good. Nu, på Facebook, skickar hon en massa hjärtan istället och jag står inte ut snart Men nu kan jag inte säga till henne att sluta skicka hjärtan och samtidigt står jag inte ut. What to do???

• Velour

Jimmie Åkesson kommer till vårt universitet imorgon för utfrågning av Sydsvenska Dagbladets reporter Niklas Orrenius. Klart som FAAN att man måste vara där och se på freakshowen

• Velour
    Sedek skrev 2010-02-16 15:25:32 följande:
    Hon kanske är lite förälskad?Bjud henne på kaffe och berätta att "en kompis du har, har en kompis som skickar en massa jobbiga grejer på fejjan hela tiden och visst är det irriterande...?!"Radera henne från kompislistan.Säg rakt ut, "please sluta spamma min facebook med hjärtan"Spamma tillbaka en massa irriterande bilder?Fast, hur kan hjärtan vara irriterande Velour? Egentligen, är du inte glad att du har en kompis som gillar dig?My 2 cent - back to work
    Det är inte jobbigt att få hjärtan, bara jobbigt att få det hela tiden. Jag gillar mina vänner. Blanda inte ihop allting så mycket!

Och jag känner inte att jag kan säga ifrån den här gången eftersom det just är såna gulliga hjärtan det handlar om. Radera henne vill jag inte göra heller.

Tänkte bara avreagera mig lite, därav "Avreaktion" Det går helt enkelt inte att få stopp på det utan att göra henne lite ledsen, så jag låter bli.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-16 20:27:27 följande:
    Kan oxå berätta roliga historier:Flicka som går i 1:an kommer hem från skolan till sin mamma och så säger hon:- Min fröken har mycket större bröst än du.- Jaha, säger mamma.. lite små lessen över dotterns kommentar.Dottern ser att mamman bli lite lessen och så säger hon..- Men, mamma det gör inget.. för dina är längre. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Hehhe
  • Velour

Alltså! Ska det vara så svårt att få tag på sina kurskamrater??

*Avreaktion 2*

• Velour

Arab på löparband (den här skulle Roses må bra av)

">

• Velour
    Scratchy skrev 2010-02-16 21:05:46 följande:
    Men det var inte så jag menade. Tänkte att om jag jobbar fredag-lördag natt och somnar klockan 8 på lördag förmiddag och sedan har en likadan natt med jobb mellan söndag-måndag, blir det inte mer slitsamt då med att sova lite på lördagen för att kunna sova lördag-söndag-natten för att sedan ta en tupplur på lördag eftermiddag innan man jobbar? Verkar bättre tycker jag att bara vara uppe en natt extra.Nej, jag har inte outat Vellans namn, så jag har inte behövt ta bort något.Nähä... var du inte empatisk? Nämen det var väl en överraskning... Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...
    Heeeeeeeej{#lang_emotions_kiss}
  • Velour
    Scratchy skrev 2010-02-16 21:11:46 följande:
    Såg att ni diskuterat förtryck bakåt i tråden. Vill bara påpeka att man kan aldrig komma någonstans i en diskussion om man först börjar säga emot varandra utan att först ha listat ut definitionerna på det man pratar om...Dessutom vill jag komma med ett inlägg i debatten ni hade, nämligen att eftersom det blivit så populärt att komma med feministiska kommentarer och att det är en klycha att säga att män förtrycker så har just det argumentet blivit ett medel för förtryck av både män och det maskulina. Spelar ingen roll hur mycket man som man anstränger sig i vissa sammanhang, en kvinna som inte lyft ett finger kan ändå spela förtryckarkortet så behövs inga fler argument. Nu slår det ju naturligtvis tillbaka på henne eftersom ingen man med självrespekt vill ha med en sådan kvinna att göra. Vilket leder till att kvinnor använder det maskulina för att förtrycka det feminina. Jag kan ställa upp det som en matematisk ekvation, men jag tror inte att någon är intresserad. Männen var korkade, kvinnorna var onda... men maten var god...

Matte är inte intressant. Jag skrev bara att jag har läst att det inte är män som förtrycker kvinnor, utan maskuliniteten som förtrycker feminiteten. Genus är så brett och djupt så jag tycker att det är ganska svårt att säga "såhär är det.."

Och jag håller med om att även män faller offer för diskriminering och det maskulina normativa. Det råder inte bara ojämställdhet mellan könen utan även bland könen som jag har uppfattat det.
Svar på tråden Tråddödare forts....