Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Midka skrev 2010-02-17 22:01:50 följande:
    Gonatt!Jag kommer nog titta in lite då och då under helgen....Kram!!
    Ha det så roligt nu då!

Kram och godnatt
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-17 22:05:40 följande:
    ehm,  vem är det du ska laga mat med? vad har jag missat??
    Kommer du ihåg killkompisen som jag tyckte lite extra om? Det är hans inneboende som har fått för sig att lära sig persiska rätter och jag fick "äran" att lära honom
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-02-17 22:10:15 följande:
    Jag förstår precis! Du menar helt enkelt att killen verkar ha många svårigheter, och blev därför förvånad över psykologernas uttalanden.
    Nej, tvärtom...Midka skrev väl att psykologerna tyckte att sonen var för frisk men att Midka borde ta itu med vissa svårigheter som sonen har. Då undrade jag vad för svårigheter sonen har med tanke på att psykologerna skrev att sonen var frisk och då skrev väl Midka att sonen har någon form av autism och beskrev då hur svårigheterna kunde te sig i vardagen. Så jag blev lite förvånad och förvirrad där.

Jag trodde att "vad skönt att sonen mår bra" men så skrev Midka att det ligger till så.
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-17 22:14:44 följande:
    aha. men kul! i princip kan du ju slänga ihop vad som helst, vad vet han liksom!
    Ja, det skulle jag ju kunna göra, men det skulle smaka toalett Så jag ger mig helst inte ut på okänt vatten utan får göra mitt bästa med de rätter som jag kan helt enkelt.

Sen om han finner rätten god eller inte is not up to me
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-17 22:18:24 följande:
    när vi var på smekmånad på NZ så firade vi jul på ett trevligt men ganska sunkigt vandrarhem. allt, inklusive mataffärer & restauranger, var stängt på juldagen, så de bjöd alla på julmiddag och föreslog att alla skulle laga en rätt från sitt hemland.vi fick hjärnsläpp men enades sen om glögg -vilket väl mest var rödvin, en massa kryddor och... tja.smakade faktiskt helt OK, och för dom var det ju en riktig svensk grej! (otroligt trevligt julfirande förresten!)
    Hahah! Det var ju häftigt!
  • Velour
    Grizelda skrev 2010-02-17 22:21:24 följande:
    OK, jag förstår, tror jag... Jag har själv en son med diagnos autism och känner igen en hel del.
    Ja, ibland är det svårt att uttrycka i ord precis det jag känner

Men så du har också erfarenhet av detta. Ok jag förstår. Men jag läst någonstans att viss diet kan lindra och lugna. Stämmer det?
  • Velour
    Polly S skrev 2010-02-17 22:22:10 följande:
    nope, läggdags!ha det bra!
    Meh, du med??

Okej då. Kram och godnatt
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-17 22:34:59 följande:
    Känner mig lite off idag.. kan nån trycka på on knappen igen. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    ON!

Men varför det?
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-02-17 22:39:39 följande:
    Tack!!Vet inte, har inte kunnat äta nått vidare på några dagar.. antar att det är därför kroppen börja kännas tung/trött. Sen har det varit en omtumlande dag, mycket att smälta. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
    Ojoj, illa! Är det nåt du MÅSTE räkna med? Att inte kunna äta normalt?
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-02-17 22:44:53 följande:
    Men det västa som kan hända är väl att man får skratta och ringa efter pizza eller nåt Bjuda på smörgåsar i värsta fall Fem utropstecken eller fler är ett säkert tecken på en sjuk hjärna!!!!!
    Du tar det bra du! Jag skulle låsa in mig och gråta i flera timmar
Svar på tråden Tråddödare forts....