Mandi74 skrev 2010-02-18 20:50:31 följande:
Att vara telefonförsäljare är skit, skulle aldrig ta ett sånt jobb igen. Vad som helst men inte det, folk fattar inte att jag åkte dit, ringde mina samtal för att sätta mat på bordet åt mig och mina barn.. det var mitt jobb, jag satt inte där och ringde till dom för att jag tyckte det var roligt att störa folk, vilket många verkade tro.Ringde hellre företag på dagen än till privatpersoner på kvällen. Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
Ja, det är ju det. Man får skit för att man uppfattas som en känslokall person. Jag led före vartenda samtal eftersom jag alltid var orolig för att få nån på luren som skulle lacka ur. Vilket jag fick flera gånger också. Min kusin fick höra att hon var en hora, men det tog hon med ett skratt. Själv kände jag mig kränkt varje gång nån skällde ut mig.
Men precis som du säger, var det för att dryga ut ekonomin/försörja. Det är det lättaste jobbet att få numera, och visst, det har hjälpt mycket i min ekonomi, men lidandet är absolut inte värt lönen.