Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Tråddödare forts....

Mandi74 skrev 2010-03-07 21:00:14 följande:
    Ja, det är jättebra.. vissa apotek är tex inte ens öppna på söndagar så det är jätteskönt.
    Sverige börjar mer och mer bli EUiferad
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 21:03:56 följande:
    Jupp.. väntar bara på att spriten ska komma ut i handlen oxå. .-D
    Haha, precis vad jag tänkte på När jag åkte till Holland första gången (år 2000)och såg spriten i vanliga butiker tappade jag hakan. Kändes som att jag hade hamnat i en annan värld och tyckte att det var så bra med Sverige som inte gjorde så. Men snart - booze, in a store near you.

Jag har faktiskt inte reflekterat så mycket på detta, om det verkligen är så dåligt egentligen. Vad tycker du?
  • Velour

Nu ska jag gå och plugga lite. Ha det så gott!

• Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 21:16:01 följande:
    Dom tror ju att svenskarna kommer att börja dricka mer och kanske kan det bli så i början, men när nyhetens behag lagt sig så tror jag inte det spelar någon roll om man kan köpa det i affären eller på systemet, det lär inte påverka vår konsumtion.
    Hmm..ja, det kanske blir så. Men på nåt vänster tror jag ändå att alkoholkonsumtionen kommer att öka..
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 22:59:24 följande:
    Sonen har varit hos en släkting idag och så kom han hem med middag till mig idag, middag till oss bägge i morron och en äppelkaka som dom hade bakat. Maten orkade jag inte bry mig om, men jag håller på att värma lite äppelkaka.. mmm..mumma. Måste bara säga att vi har världens bästa släktingar.
    Härligt
  • Velour
    Sedek skrev 2010-03-07 23:18:20 följande:
    Hej o godkväll på er!I´m baaack...Blev avstängd ett dygn om någon undrar. Men du JFsebastian, hej förresten och välkommen hit, du måste nog skriva liiiiite grövre för att lyckas bli avständ. Fråga mig, jag vet Jag var inne i en annan tråd och såg ett inlägg av Scratchy (må han vila i frid) och det var lite tragiskt faktiskt. FL är inte detsamma utan honom.Och nu ska jag lägga mig, godnatt på er
    Hej, välkommen tillbaka och godnatt
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-03-07 23:27:51 följande:
    Alltså vi som bor i skåne har ju sett detta i Danmark i alla år, det är ju både positivt och negativt, danskarna har ju bevisligen procentuellt fler alkoholister än svenskarna. Men samtidigt är det ju skönt att kunna köpa en flaska vin till maten när man ändå handlar! Jag tycker Systembolaget kan få vara kvar som en specialbutik, precis som det finns tobaksaffärer och nu då renodlade apotek trots att man kan köpa både cigaretter och alvedon i affären.
    Okej, så ökad alkoholkonsumtion beror på ökad tillgänglighet alltså? Ja, jag förstår att det blir bekvämt att handla lite vin eller liknande när man ändå är och handlar mat..
  • Velour
    Jagbyttenick skrev 2010-03-07 23:37:26 följande:
    Nej, f*n vad jag är trött, ska lägga mig och spela Final Fantasy i makens Iphone tills jag somnar Imorgon är en lång dag och tis-ons är jag på affärsresa.Godnatt trådisarna och hoppas ni haft en bra helg!Trådkram!
    Roligt! Godnatt på're och sov gott! Töntkramar till dig
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-07 23:55:39 följande:
    Ja, kanske.. svårt att sia om. Men jag tror inte det kommer dröja länge förrän vi är där.
    Jag tror heller inte att det kommer att dröja länge.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2010-03-08 00:02:59 följande:
    Nä.. läser du mycket? Har du något bra boktips? Har inga böcker kvar att läsa och håller på att bli tokig, idag slet jag åt mig en på konsum bara för att jag ska ha något att läsa.
    Nope. Det enda jag läser är kurslitteratur, vilket även det kan vara intressant. Men skönlitteratur, nope
Svar på tråden Tråddödare forts....