• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-09 23:30:17 följande:
    Åh, du och din pep talk! I want the real deal! Så det så! (även om du fick mig att må bra en stund iallafall)
    Det är bra med ambitioner

Tog det braá slut sen?

Kan inte låta bli med pep talk, det går inte. Men man ska aldrig säga "det går inte" I morgon, lovar, ska INTE försöka muntra upp en endaste själ i morgon, LOVAR.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:35:42 följande:
    Man måste ju kolla på helheten förstår du väl! Du får försöka dölja dina negativa sidor, men dina kombinationer avslöjar dig
    Nej inte dölja. Vara medveten om dem och försöka använda dem till nått bra istället, det finns metoder för det med

Precis som att det verkligen inte är något dåligt med att vara feeling!
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:32:06 följande:
    Men jag väljer bara de bästa! Så det så!
    Du skrev nog fel där, "Men" passar inte riktigt in.

• Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:38:58 följande:
    Ja, det braá tar alltid slut för mig när jag märker att det bara var nåt nån sa för att få mig att må bra. Det ska vara ÄKTA! Äktaäktaäktaäktaäktaäktaäktaäktaäktaäktaäktaäkta!! ! (om det är komplimang)
    Meh!

Du och dina tolkningar. Sedan när är det inte äkta det jag skriver till dig? Det är ju du som hittar på att det inte är äkta, för jag har då aldrig sagt att det var på låtsas.
    Jag skrev, "Det var meningen, att du skulle må bra" ungefär. Vilket betyder: Jag bryr mig så mycket om fina du så jag engagerar mig och anstränger mig att tala om för dig och försöka få dig att förstå att du är väldigt bra som du är, och söt.
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-09 23:39:51 följande:
    DaVinci-koden med Tom Hanks ju! (Strandsatt i Cast away.) Efter succéboken av Dan Brown.
    Tack Jag har lite svårt för namn i kväll.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:40:56 följande:
    Hur tolkas det då?
    Orkar inte, du tar det bara fel ändå.

(Elaine Bergkvist, släng dig i väggen)
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:40:29 följande:
    Men allt blir fake när man försöker göra sig till nåt man inte är, eller undertrycka det man är. Mer genomskinlig än så blir man inte. Syns rätt igenom.
    Jag har då inte sagt något om att undertrycka. Det var ju DU som sa det! Jag sa att man ska vara medveten om svagheterna, så att man kan hantera de när man känner att de är i funktion.

Exempel:
    Någon kommer fram till mig och gråter. Eftesrom jag är T istället för F så börjar jag tänka logiskt, varför gråts det, hur kan jag få det att sluta, osv. Istället för som en F tänker, "men stackars vännen, vad kan jag göra för dig" osv. En T som är medveten om sina svagheter tänker, "shit här gråts det, var inte så logisk nu, ta det lugnt och tänk efter hur det är att gråta och vilka behov man har då" osv.

Det kallar inte jag att undertrycka, det kallar jag att vara medveten om sina svagheter och att kunna utnyttja kunskapen och medetenheten om dessa.
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:46:36 följande:
    Okej, okej, jag vill ju inte göra dig arg igen. Jag köper det! Pu..jag menar..skaka hand?
    Puss och kram

(vilket menas ärligt från hjärtat att jag bryr mig och vill verkligen visa det genom äkta fysisk kontakt)
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-09 23:50:16 följande:
    Jo, kom igen. Och skriv så jag inte tolkar fel då Vem är Elaine Berigkvist och varför ska hon misshandla sig själv?
    Elaine Bergkvist? Vet du inte? Hon som skrev boken Härskarteknik. Vilket var det jag utnyttjade ovan, när jag skickar över problemet på dig, att DU tolkar MIG fel. Vilket man egentligen inte kan säga, för då anklagar jag dig att vara dum. När det egentligen är jag som är ansvarig för det jag säger och skriver. Och man borde kommunicera det på ett annat sätt.

Nu måste jag lägga mig, är astrött faktiskt.

Det var inget viktigt det där Men:et, bara en ego grej. Att jag är ju perfekt, så du borde ta mig, och då passade inte Men:et in i din mening... Ha ha ha.

ENTP är kända för sin torra humor, och min torra humor är på topp när jag är trött. Ni får ha överseende med det.
  • Sedek
    Mandi74 skrev 2010-02-09 23:54:05 följande:
    Snackar vi kvinnlig logik nu eller..
    Nej! Vi snackar äkta tillgivenhet Inget påhitt.
Svar på tråden Tråddödare forts....