Tråddödare forts....
Velour skrev 2010-02-09 23:56:13 följande:
OK, jag köper det med (snart är jag bankrutt). Men är det inte himla jobbigt att tänka som man inte gör i vanliga fall? Man låtsas ju liksom ändå vara nån man inte är, eller man beter sig inte som man brukar göra. Kan man vara medveten om sina svagheter för resten av ens liv? Är inte "risken" stor att man hamnar tillbaka till den man var innan och tänker som man är mest bekväm med att tänka? Jag vet att människor ändras hela tiden, men vissa drag och egenskaper har man med sig tills man dör. Av egen erfarenhet vet jag (och då menar jag inte mig själv personligen) att de som försökt vara medvetna om sina svagheter och försökt ändra eller använda dem på annat sätt, inte kunnat göra det en längre tid eftersom de inte känt att de varit sig själva.Jag menar inte att man ska förändra sig, att ta bort det dåliga i profilen. Nej nej nej. Då blir det precis som du skriver, det är det mest energisugande man kan hålla på med, att försöka vara någon annan. Det är då man går in i väggen.
Men om jag vet att en av mina svagheter är just känslor, så räcker det med att jag är medveten om det. Jag ska ju för fasiken inte agera och använda känslor när jag tar beslut, det låter jag T:et göra precis som vanligt. Men det kan vara en hjälp i vissa situationer att vara medveten om sin personlighetsprofils svageter. Det står massor om våra profilers svagheter o nackdelar och saker man kan tänka på. Det är inget jag hittat på själv.
*andas ut den lilla luft som finns kvar och tar ytterligare ett djupt långsamt andetag och andas ut långsamt igen*