• Sedek

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-09 23:56:13 följande:
    OK, jag köper det med (snart är jag bankrutt). Men är det inte himla jobbigt att tänka som man inte gör i vanliga fall? Man låtsas ju liksom ändå vara nån man inte är, eller man beter sig inte som man brukar göra. Kan man vara medveten om sina svagheter för resten av ens liv? Är inte "risken" stor att man hamnar tillbaka till den man var innan och tänker som man är mest bekväm med att tänka? Jag vet att människor ändras hela tiden, men vissa drag och egenskaper har man med sig tills man dör. Av egen erfarenhet vet jag (och då menar jag inte mig själv personligen) att de som försökt vara medvetna om sina svagheter och försökt ändra eller använda dem på annat sätt, inte kunnat göra det en längre tid eftersom de inte känt att de varit sig själva.
    *tar ett stort andetag*

Jag menar inte att man ska förändra sig, att ta bort det dåliga i profilen. Nej nej nej. Då blir det precis som du skriver, det är det mest energisugande man kan hålla på med, att försöka vara någon annan. Det är då man går in i väggen.
    Men om jag vet att en av mina svagheter är just känslor, så räcker det med att jag är medveten om det. Jag ska ju för fasiken inte agera och använda känslor när jag tar beslut, det låter jag T:et göra precis som vanligt. Men det kan vara en hjälp i vissa situationer att vara medveten om sin personlighetsprofils svageter. Det står massor om våra profilers svagheter o nackdelar och saker man kan tänka på. Det är inget jag hittat på själv.

*andas ut den lilla luft som finns kvar och tar ytterligare ett djupt långsamt andetag och andas ut långsamt igen*
  • Sedek
    Velour skrev 2010-02-10 00:00:43 följande:
    Det är för mycket för pryda mig egentligen, men ok. Pusspuss!
    Pryda? Hm, får fundera en stund på den. Måste bearbeta lite information för att få det att gå ihop tror jag.
  • Sedek

Attans!

En timme längre än jag tänkt mig...

Godnatt på er, sov gott

• Sedek
    Velour skrev 2010-02-10 00:06:50 följande:
    Tack det värmde lite

(det där om humorn, kan inte citera)

Nu kan jag lägga mig med en liten liten varmare känsla inombords.
  • Sedek

Nu har jag beställt:

Nonviolent communication - Scratchytips Gryning över Kalahari - Tror detta är Scratchytips också, men lite osäker När du gör som jag vill - Inte Scratchytips.
  • Sedek
    Roses skrev 2010-02-10 21:25:14 följande:
    Meeeeen tjaba * Springer och kastar mig i sedeks famn i väntan på en............ *
    ...i väntan på ett litet nafs
  • Sedek
    Midka skrev 2010-02-10 21:26:14 följande:
    Hej Velour!!! *vinkar* Var gjorde du test på alla boksäverna? Jag gick in på en sida som JhA hade länkat till men där kostade det $5 och det ville jag inte betala!!
    Jag kan göra det för en tusing
  • Sedek
    Jagbyttenick skrev 2010-02-10 21:27:33 följande:
    Jag googlade vidare och hittade en gratis variant på svenska Sedan läste jag bara om betydelserna på den sidan jag länkade till
    Jag kan även tyda soppan för ytterligare en tusing
Svar på tråden Tråddödare forts....