• Midka

Tråddödare forts....

J{#lang_emotions_heart}A:
    Nu såg jag din undertext!

*asg*

• Midka

Rose:
    Hur mår du? Har du börjat andas igen?

• Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 23:31:15 följande:
    Gillar du Terry Pratchett?
    Är de en i Monte Pyton gänget?
    ....eller gjorde jag bort mig nu och outade min okunskap...  {#lang_emotions_embarassed}
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:33:06 följande:
    Bestraffningen i detta fallet innebär att jag hämtar två köksstolar, du böjer dig över den ena Vellan över den andra. Sen binder jag ett rep om din ena fot först och sen spänner jag repet runt benen på stolen och så binder jag änden i ditt andra ben. Sen binder jag fast ett rep om dina hanldeder som jag drar under stolen och fäster vänster hands rep med vänster fot och tvärrtom. Detta gäller både dig och Vellan.Sen får ni göra ett val.. vill ni bli bestraffade samtidigt, det vill säga få varannat rapp eller vill ni bli bestraffade en och en. Och vem av er ska börja i så fall?
    Jag ska nog inte övertala Velan att åka till amerikat....
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 23:35:16 följande:
    Det var inte vanlig missfall. Det var inte missfall som kom av sig själv. Det var inget fel på varken graviditetet eller barnet..........:(Jag tror inte nån har läst om hjärtfel och konsekvenserna med hjärtfel lika mycket som jag har gjort. Tror jag kan lika mycket om hjärtfel och vad som kan komma hända som en läkare. Hennes hjärtfel behövde inte resultera i en massa operationer om det inte var för att hon totalförstördes.....Visst, jag kan säga att hon valde att gräva ner sig men fortfarande var jag orsaken till att hennes hjärta fick stryk. Jag har varit nära att kollapsa varje gång hon har gått igenom en hjärtoperation. Varje gång har jag haft skuldkänslor för all smärta hon gick/går igenom. Varje gång hon ligger inne för en operation önskar jag att jag kunde byta plats med henne men men............
    Nu är det som det är.
    Tror du att din mamma vill byta plats med dig?

Acceptera, andas, acceptera, andas, acceptera, andas, acceptera, andas.... andas...
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 23:35:30 följande:
    Nej, men han har liknande humor, han skriver humoristiska och fyndiga böcker om en spegelvärld till vår egen som kallas för Skivvärlden. (Discworld på engelska.) Min undertext kommer från en av hans böcker. Tips!
    Verkar kul!
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 23:40:28 följande:
    ................Bara mamma som inte har skyllt allt på mig hittils. Pappa bad i och för sig ursäkt för nåt år sen och har försökt bygga upp relationen som det var innan.När det kommer till mamma och allt det som har hänt är jag en vrak.
    Om hela din omgivning gett dig skulden är det inte konstigt att du mår som du gör. Lyssna på din mamma! Hon sitter antagligen inne med mycket mer visdom och kunskap än du tänkt på. Hon vet att du inte är skulden och att du fått bli bäraren av det.

Det är inte din skuld! Det finns inga syndabockar! Livet är, och då händer det saker. Man gör val man tror är till det bästa och att du aldrig gjort något med ont uppsåt. Dina val är grundade i att göra det bästa av situationen.
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 23:48:34 följande:
    ........Vet du hur det känns varje gång hon ligger inne för operation? Vet du hur det känns att stå utanför operationsrummet i flera timmar och inte veta om hon kommer klara sig eller inte? Att det finns en risk att hon inte kommer ut ur operationsrummet levande?
    Nej. Jag har inte en susning om hur du känner det.
    Jag vet en del om skuld och att göra sitt bästa för att försöka förlåta det omöjliga. För mig handlar det om att andas, acceptera och andas igen. Det är som det är och det går inte att ändra historien. Det enda jag kan göra är att älska mig själv för den jag är, fast jag gjort det jag gjort och att ändå bli den bästa förebild för mitt barn. Om jag inte kan älska mig själv hur kan jag då förvänta mig att mitt barn ska klara av att älska sig självt? Jag vet också att jag aldrig skulle varit den jag är om inte det som hänt hade hänt. Jag har gjort det bästa jag kunnat utifrån det förstånd jag hade när det hände. Jag har aldrig gjort saker i uppsåt att skada någon. Jag är även införstådd med att jag antagligen aldrig blir helt hel men jag kommer dö försökandes. (Alltså, jag kommer inte ge upp att försöka bli hel menar jag. )
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-12 00:07:36 följande:
    Hmm.. nä, så funkar det inte. Åker vi dit får du ingen pisk alls, du kommer att få the silent treatment. Men stannar du kvar så kommer jag att straffa dig för att du tänkte tanken att flytta från oss.
    Vem är det nu som försöker övertala...?? {#lang_emotions_kiss}
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-12 00:13:02 följande:
    Se!
    Och du har måååånga, låååånga år kvar att försöka på!
Svar på tråden Tråddödare forts....