• Midka

Tråddödare forts....

Velour skrev 2010-02-11 21:59:34 följande:
    Ajdå! Vet inte vad jag ska svara på det riktigt.. Annars håller jag helt och hållet med Midka, för du ska ju inte må sämre och sämre för varje år heller.
    Nej... poängen är att man ska må lika eller lite bättre per år, så att säga...
    Vårdcentralen brukar kunna erbjuda bra stöd i form av kurator o liknande.
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 22:00:22 följande:
    Jag har berättat om det hela lite längre bak i trådet:Gick igenom en missfall i 5:e månaden för 12år sen och då kom jag överens med mig själv att jag skulle hedra hennes dag varje år genom att besöka området jag bodde då. Det har gått bra men på senare år så gör det så förbannad ont i hjärtat och det dyker upp vissa dagar då jag är totalt förstörd.
    MVC är också en bra plats att söka samtal hos.
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 22:02:55 följande:
    Jag har alltid tid för dig! Du är så sällsynt i den här tråden att när du väl är här så vill man stanna tiden och avnjuta ditt sällskap så länge det gårAttans! Nu måste jag avslöja nackdelarna med Voddler. Nej, alla filmer finns inte med tyvärr och även om Voddler skryter med att det har gratisfilmer så finns det många intressanta filmer som man måste betala för att se. Tyvärr. Men det gör inte så mycket då väldigt många intressanta filmer också är just gratis
    {#lang_emotions_heart}
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 22:03:05 följande:
    Jag gick i terapi två hela år, deras lösning är att jag ska glömma det hela och gå vidare med mitt liv men jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill inte glömma min älskade Arezo. Jag vet mitt fel då får jag skylla mig själv att jag mår piss men vad ska jag göra??????Glömma att hon fanns? Glömma hur hon blev till? Glömma den perioden i mitt liv? * VÄGRAR *
    Du verkar ha gått i dålig terapi!
    Klart du inte ska behöva glömma men frågan är om det ska få möjlighet att infektera ditt liv? Vill du bli martyr? En del i alla våra val handlar om vad jag vill. Vill jag att rökning, TV-tittande, godis, sorg mm ska få ta makten över mitt liv? Det kan vara djupgående värderingar om hur du vill bli uppfattad och behandlad av omgivningen. Jag är mycket medveten om att detta inte är några lätta saker! Du ska inte svara utan mer fundera längst in hur du vill ha det och om det är något du kan göra åt själv eller med hjälp av någon.

Jag tror att läka handlar om att acceptera och att förlåta. Såååå lätt att skriva och lika svårt att omsätta i verkligheten!!
    Kram{#lang_emotions_heart}
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:03:54 följande:
    Jooo.. det gör du visst, jag är för älskvärd för att du ska kunna sluta gilla mig. *jag sa aldrig att jag var ödmjuk*
    Hm...... Kanske....

*gillar inte att erkänna att du har rätt*
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 22:05:41 följande:
    Ok, om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte att VC-kuratorn var mycket att hänga i granen. Jag sökte hjälp och fick det, men hon satt mest där och tittade på klockan. Man kände sig ungefär lika hjälplös efter som innan. Dock var jag så stark så jag kunde själv ta mig upp på fötter igen.Finns det annat hjälp man kan söka? Psykolog av nåt slag kanske?
    Ja, ja.... *suck* de är inte alltid de vassaste knivarna i lådan....
    Annars får man göra som Mandi sa.
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:13:08 följande:
    Du ska inte glömma, du ska bara komma över det. Att du kommer över det, sörjer mindre och tänker på det mindre innebär inte att du håller på att glömma, det behöver du inte vara orolig för för det kan du aldrig göra.Det du behöver göra är att försöka se det som ett fint minne istället för något som plågar dig. Tror du att din lilla ängel tycker om att du plågar dig själv på det viset som du gör, tror du inte hellre din lilla ängel skulle vilja att såg tillbaka på den tiden som ett ljust minne. Ni fick dela 5 månader tillsammans, glädjs hellre över det än att sörja det som ni inte fick.
    Jösses!
    Har du funderat på att bli psykolog och rädda människor? Tror du skulle hjälpa många!!
  • Midka
    Midka skrev 2010-02-11 22:17:11 följande:
    Jösses!Har du funderat på att bli psykolog och rädda människor? Tror du skulle hjälpa många!!
    Psykolog var inget bra... Mer livscoach!
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 22:19:16 följande:
    Hallå alla! Kolla vilket inlägg jag fick i min gästbok!!
    Öhö??
    Visste inte att du blivit en sån radikaliranier!! {#lang_emotions_surprised}
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 22:22:41 följande:
      Tack Mandi. Loggar ut nu. Känner att jag ger er ett börda som ni egentligen inte behöver bära. Känner er ju knappt. Tack för allt hittils. Verkligen. Är otrolig rörd över dina inlägg, jättesnällt av dig. Kram.
    Inte ger du någon börda! Vi loggar ju ut och lämnar allt här i den lilla computern...
    Kram på dig med!!
Svar på tråden Tråddödare forts....