Roses skrev 2010-02-11 22:03:05 följande:
Jag gick i terapi två hela år, deras lösning är att jag ska glömma det hela och gå vidare med mitt liv men jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill inte glömma min älskade Arezo. Jag vet mitt fel då får jag skylla mig själv att jag mår piss men vad ska jag göra??????Glömma att hon fanns? Glömma hur hon blev till? Glömma den perioden i mitt liv? * VÄGRAR *
Du verkar ha gått i dålig terapi!
Klart du inte ska behöva glömma men frågan är om det ska få möjlighet att infektera ditt liv? Vill du bli martyr? En del i alla våra val handlar om vad jag vill. Vill jag att rökning, TV-tittande, godis, sorg mm ska få ta makten över mitt liv? Det kan vara djupgående värderingar om hur du vill bli uppfattad och behandlad av omgivningen. Jag är mycket medveten om att detta inte är några lätta saker! Du ska inte svara utan mer fundera längst in hur du vill ha det och om det är något du kan göra åt själv eller med hjälp av någon.
Jag tror att läka handlar om att acceptera och att förlåta. Såååå lätt att skriva och lika svårt att omsätta i verkligheten!!
Kram