• Midka

Tråddödare forts....

Roses skrev 2010-02-11 22:54:22 följande:
    Kommer ni ihåg inläggen jag skrev om min lärare?Behöver jag säga vems barn det var? Behöver jag säga hur mycket jag älskade honom? hur mycket han älskade mig? Hur lycklig jag kände mig med honom? Jag var överlycklig när jag fick reda på att jag var gravid. Min mamma var superglad. Det var MITT fel att hennes hjärta tog stryk, det var MITT fel att hennes äktenskap förstördes. Visst hon har ärftlig hjärtfel och det har jag också men efter den händelsen så blev det för mycket för hennes del........Åhhhhhhhh......fuck, fuck, fuck.
    Så mycket skuld! Till ingen nytta!!

Finns det någon chans på universums karta att du skulle kunna tänka dig vända lite på perspektiven? Tänk dig att jag satt i ditt kök och berättade alltihopa och sa att allt var mitt fel... Hur skulle du se på mig? Bedömma mig? Skulle du vara så hård mot mig?

Eller skulle du kunna se andra värden och andra nivåer på hur saker blir som de blir?
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 22:54:37 följande:
    *går och röker*gav mig själv en rejäl tankestälalre med mitt sista inlägg..
    Rök
    och andas!!
  • Midka
    Jagbyttenick skrev 2010-02-11 22:55:33 följande:
    Me too Och alltid irriterar det Scratchy om man börjar svara på inlägg från flera timmar sedan
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 23:02:26 följande:
    Never underestimate the power of The CSN . Vart jag än drar så måste jag betala tillbaka allting Så jag kan egentligen åka iväg. Men jag skulle sakna er också Fast det braá är att om jag får hemlängtan så kan jag alltid åka till svenskområdena som finns lite överallt i USA
    Nej! det är inte samma sak....
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 23:10:43 följande:
    Jag vet Men jag kan bjuda dig hem till mig några gånger om året, så får jag känna på lite äkta svenskhet! (om jag nu inte får råd att besöka självaste Sverige).
    Jag ska till amerika! Jag ska till amerika! Jag ska till amerika!! Tjoho!!!!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:07:36 följande:
    Vet du vad det var som fick mig att gå vidare tillslut. Jag insåg att visst hade barnen fått vara med om en massa skit, men det som de behövde mest av allt gav jag dom inte.En glad mamma, en mamma som levde, en mamma som fanns där för dom i nuet. Inte en mamma som deppade ner sig och levde kvar i det som hade varit. Tror inte att din mamma på något sätt skyller det som hände henne på dig på något sätt, sina barn sätter man alltid främst i alla lägen. Mina barns liv och välmående är det viktigaste för mig, det är det säkert för din mamma oxå och även för dig. Du skulle väl göra allt för dina barn? På samma sätt som du känner för dina barn, måste du förstå att din mamma känner för sina barn.
    Det är så jäkla, jäkla bajs sant!
    En mamma är till för att älska sig själv för att barnen ska förstå att de är så värdefulla att de sen kan älska sig själva och göra kloka val!!!!!
  • Midka
    Roses skrev 2010-02-11 23:13:54 följande:
    Mmmmm......Han vet att jag har förlorat ett barn men med vem och hur det gick till har han ingen aning om. Han accepterade att det var nåt som hade hänt innan hans tid så han har inte frågat mig mer.Jag äslkar och respekterar honom för mycket för att sitta och berätta för honom hur mitt liv såg ut med min lärare. Hur mycket jag älskade honom (läraren) vill inte att maken ska veta att det har funnits en i mitt liv som jag har älskat lika mycket om inte mer än honom. Jag är inte helt hjärtlös, vill att han ska känna sig speciell nu när det är han som finns i mitt liv. Förstår du hur jag menar?
    Men för helvete!                                                   (Oups! Nu svor jag oxå! {#lang_emotions_embarassed})

Det är ingen här som har påstått ens det minsta lilla att du är ens en gnutta hjärtlös!
    Du väljer att lägga allt detta på dig själv! Du är värd mer än det. Du är värd att bli älskad. Du är värd att älskas av alla dina barn. Du är värd att älskas av din man. Du är värd att älskas av din mor. Du är värd att älskas av din syster.

Du är värd att älskas av dig själv precis lika mycket om inte mer än du älskar de du har omkring dig!!!
    {#lang_emotions_heart}                               {#lang_emotions_heart}                                {#lang_emotions_heart}                                   {#lang_emotions_heart}
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 23:14:56 följande:
    Men först - tråddödarträffen!Bara för att jag inte nämner det betyder inte att jag har glömt det. Jag bara sitter och klurar hur och var vi bäst kan träffas utan att det blir så mycket lidande i det hela
    Jag klurar oxå!
    Har funderat om det finns någon plast i Sthlm, mitt i Sverig osv. Har absolut inte glömt heller!
  • Midka
    Mandi74 skrev 2010-02-11 23:22:16 följande:
    Men va fan.. här ska ingen flytta till amerika! Midka, hur kan du sitta och uppmuntra henne till det.Plocka fram piskan, här krävs bestraffningar. *dumheter, flytta, det ska vi nog bli två om*
    ? Hmmm ?
    Inbegriper bestraffning Omsorg??
    *kan bli lite spännande*
  • Midka
    Velour skrev 2010-02-11 23:25:11 följande:
    Fan vad hårt det här kommer att låta nu, men jag är villig att ta den smällen: Alla och envar är ensamma ansvariga för sina handlingar. Att man blir påverkad av situationen - absolut. Men besluten man tar är helt och hållet ens egna. Man är även rätt mycket ansvarig för hur man mår, tro det eller ej!Roses, det ÄR inte ditt fel!
    Eller hur!
    Det kallas överföring när barnen tar på sig skulden när föräldrarna inte själva är kapabla till att ta ansvar för sina egna handlingar!
Svar på tråden Tråddödare forts....