• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • hannizen

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

Hahahahaha. Hade en bild framför mig i mitt huvud. Kan inte sluta skratta,haha.. Förlåt. Men det är ganska roligt ändå. Och dessutom så tycker jag att det är en väldigt romantisk tanke. Jag hade blivit jätteglad.

• Anonym
    reserverad skrev 2009-12-21 23:20:45 följande:
    Jag fattar fortfarande inte vad det är som är så fint och romantiskt med en stjärna som en korkad idiot till karl har betalat 800 spänn för? Om han nu prompt ville ge en stjärna hade han ju likagärna kunna peka ut en och säga att han kommer att kalla den x efter henne från och med nu. Då hade han ju inte sett ut som en komplett idiot som han gör nu iaf. Tycker att han verkar sällsynt korkad. Sorry. Niah, be om ts pojkväns mejladress så du kan erbjuda sandkornen. Han lär säkert hoppa och studsa över en så bra present till ts födelsedag.
    Jag håller med. För samma pengar hade han kunnat köpa en ring eller en fin klänning eller underkläder eller en middag för två. Om han absolut behövde vara romantisk. Själv föredrar jag praktiska presenter eller något som sätter guldkant på tillvaron, och guldkant för mig kan vara en riktigt fin keramikkopp att dricka morgonkaffet ur, ett par lyxiga tofflor eller snygga stövlar, någon delikatess som man aldrig skulle ha kommit på att köpa för att den är så hutlöst dyr per kg, en DVD-box, en dyr hudkräm, en fin plånbok... Jag antar att jag inte är speciellt romantisk av mig. Presenter av typen "namnge en stjärna" känns krystade och jag tänker att det är samma slags killar som friar i live-tv som ger bort sånt.
  • mion
    Anonym skrev 2009-12-21 18:23:24 följande:
    Du är otacksam helt enkelt. Han har gjort något med hjärtat förmodligen och du sitter där och vägrar svara på några sms. Hoppas han har vett att inte ge dej någonting nästa år. Man ska vara glad åt det man får och som är givet med hjärtat. Allt annat är oförskämt och otacksamt.
    Helt rätt! Men det kanske inte ts kan hjälpa,själv hade jag förstått "gesten" o blivit glad,men det är ju bara för att jag förstår budskapet.... =)
  • Anonym
    mion skrev 2009-12-21 23:38:35 följande:
    Helt rätt! Men det kanske inte ts kan hjälpa,själv hade jag förstått "gesten" o blivit glad,men det är ju bara för att jag förstår budskapet.... =)
    Jag förstår en massa olika budskap här i samhället och mellan människor men det betyder inte att jag tycker att de budskapen är bra.

Om jag fick den här presenten skulle jag undra vad pengarna gick till. Välgörenhet? Eller bara till ett företag som kommit på en smart affärsidé?
  • Themis

Nalle Puh....

HII HI HI HI HIII HI HI HI

*får psykbryt av skratt och börjar hoppa omkring på huk som Basil Fawlty*

• psychocandy

Vilken hemsk icke-present. Jag hade krävt en ny.

• Anonym (Majskorn)

Haha ja killar och presenter ibland...

Vi var på en fest hos en släkting som hade en fest med en annan vän som precis hade fyllt 18 år och allt vad det innebar. Hon ville ju ut nu när hon kunde gå på puben och alla på festen följde glatt med för hennes skull....även om vi inte var så sugna.

Hela vägen dit tjatade hennes pojkvän om hur onödigt det var....sen kom vi inte in för det var 20 års gräns på de flesta ställen och då gnällde han värre än något.

Dom hade varit i en smyckesaffär och hon hade pekat på ett halsband hon tyckte var jätte fint för ca 400 kr. Istället får hon ett billigare halsband med en bokstav som dekor...givetvis hans då haha...hon skulle skämta och viskade "lite ego" hihi...

Då börjar han gnälla om hur dyrt detta halsband var haha...det hade kostat honom 200 kr och ja världen var för jävlig helt enkelt.
    Denna killen har fast jobb och bor hemma....då tyckte jag det var roligt men nu vet alla hur snål han är och när han fyller år får han inte mycket av oss inte hahaha....

Hon blev inte så besviken så jag antog att hon inte hade haft så höga förväntningar och där har vi hemligheten....minska förväntningarna så blir ni inte besvikna hahaha...

Lite roligt är det ju...min sambo får ångest för han vet att han är dålig och lämnar inte huset utan en önskelista hahaha...

• mion
    mion skrev 2009-12-21 23:38:35 följande:
    O vart tog resten av inlägget vägen?????

iaf så skrev jag att eftersom ts inte förstår presenten så kan hon ju inte vara riktigt glad o vara ärlig heller, men det borde hon ju eftersom dom varit i hop ett helt år (ironi) o sällan träffas vem känner nån då?? o detta kom ju från hjärtat, finns inte i min värld att jag skulle gnälla.... Så romantiskt =)
  • Anonym
    mion skrev 2009-12-21 23:52:40 följande:
    O vart tog resten av inlägget vägen????? iaf så skrev jag att eftersom ts inte förstår presenten så kan hon ju inte vara riktigt glad o vara ärlig heller, men det borde hon ju eftersom dom varit i hop ett helt år (ironi) o sällan träffas vem känner nån då?? o detta kom ju från hjärtat, finns inte i min värld att jag skulle gnälla.... Så romantiskt =)
    Som sagt vissa killar tycker det är romantiskt att fria live i TV också men jag tycker bara det är jävligt dålig smak.
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2009-12-21 23:31:19 följande:
    Jag håller med. För samma pengar hade han kunnat köpa en ring eller en fin klänning eller underkläder eller en middag för två. Om han absolut behövde vara romantisk. Själv föredrar jag praktiska presenter eller något som sätter guldkant på tillvaron, och guldkant för mig kan vara en riktigt fin keramikkopp att dricka morgonkaffet ur, ett par lyxiga tofflor eller snygga stövlar, någon delikatess som man aldrig skulle ha kommit på att köpa för att den är så hutlöst dyr per kg, en DVD-box, en dyr hudkräm, en fin plånbok... Jag antar att jag inte är speciellt romantisk av mig. Presenter av typen "namnge en stjärna" känns krystade och jag tänker att det är samma slags killar som friar i live-tv som ger bort sånt.
    Håller helt med dig...hade varit glad för allt som du nämnde! Hade blivit eld och lågor över en middag för två tex.
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present