• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Anonym (Tjej)

men han försökte va gullig okej . även om det är bullshit & trams och allt vad ni skriver själv är jag inte insatt.

Men jag tror denna killen verkligen försökte va söt och ge sin tjej en stjärna . hur kan man klaga ? otacksamt.

du skulle väll sagt till han då att , du jag vill bara ha pengar för jag har så dåligt med det nu , då hade du nog fått det.

• mion
    Anonym skrev 2009-12-21 23:58:29 följande:
    Som sagt vissa killar tycker det är romantiskt att fria live i TV också men jag tycker bara det är jävligt dålig smak.
    Ja det var ju oxå en jämnförelse! suck....
  • mion

Anonym (suck) skrev 2009-12-22 07:25:30 följande:

DET hade jag DEFINITIVT föredragit! Då hade åtminstonde en fattig familj någonstans i världen fått hjälp.Men den här "stjärnan"...som man inte ens äger, och som endast är namngett efter en enligt det här företaget (företaget äger ju inte stjärnorna) är av ingen nytta förutom för de som hittat på iden. Det är inga pengar som går till välgörenhet eller liknande.Helt ärligt hade jag hellre fått ingenting alls än en gåva som visar på hur lite han egentligen känner mig.
    Du förstår ju inte ens gesten hans tanke bakom presenten det är ju DET du klankar ner på....
  • Mental

haha fan va folk e skumma här som tycker TS är otacksam!
    hade ni själva gillat att er partner snodde en idé från en känd TV-serie? som dessutom går på tv just nu.
    hade själv ett ex som hade ritat mitt namn på en bit papper...hemma hos mig...medans jag tittade på...när han var klar sa han: "varså god, här får du din ett-års-present".
    han menade allvar.
    romantiskt eller vad? =P

• viseversa
    Mental skrev 2009-12-22 09:12:11 följande:
    haha fan va folk e skumma här som tycker TS är otacksam!hade ni själva gillat att er partner snodde en idé från en känd TV-serie? som dessutom går på tv just nu.hade själv ett ex som hade ritat mitt namn på en bit papper...hemma hos mig...medans jag tittade på...när han var klar sa han: "varså god, här får du din ett-års-present".han menade allvar.romantiskt eller vad? =P
    Ha,ha vad sa du då? Nej det låter inte så kul faktiskt.
  • Anonym (trams)

Urusel present, pojkvännen gjorde säkert det för att vara romantisk men men...

Tycker förövrigt att det är konstigt att det är lagligt att sälja något som inte finns.

• IsaW

Äsch, det är väl inte så lätt att träffa rätt med presenter. Jag gav min man en skohylla en gång, något han skrattar gott åt idag och brukar berätta för folk som exempel på usla presenter ! Det ska väl kärleken klara av?

• Bitbitten

Helt klart försökte pojkvännen vara romantisk. Det finns säkert en massa trådar här på FL startade av tjejer som är missnöjda med pojkvännens/sambons/makens praktiska present som inte var just tillräckligt romantisk. Kanske känner ni inte varandra tillräckligt väl för att ge presenter som passar? Försök uppskatta gesten istället för att reta dig på "pappret"! Och till nästa år, hinta om att du gillar mer praktiska presenter.

• Jexter

Alltså jag kan se det romantiska i en sån grej men han borde känna dig bättre än så, du är uppenbarligen inte den typen som går igång på sånt. Jag hade personligen inte heller brytt mig om nån sunkig stjärna nånstans i universum som är för långt bort för att ens se ^^

Jag anser förövrigt att folk eller "myndigheter" som säljer namn på stjärnor är skurkar och banditer och eftersom de inte äger stjärnan i fråga till att börja med. Din pojkvän hade lika gärna kunnat skicka mig pengarna istället och stjärnan hade fått ditt namn lika legitimt som den har nu.

Jag menar det är ju inte som att när vi väl anländer till den delen av rymden om tio tusen år i värsta rymdskeppen så kommer dom att säga åh kolla där är stjärnan Pia (eller vad du nu heter).

Faktum är att nu när jag funderat tillräckligt så tar jag tillbaka det där jag skrev om romantiskt i början, det är BARA korkat och idiotiskt, säg åt han att skärpa till sig tills nästa gång!

• Night Angel

Hmm jag hade då inte blivit besviken på en sån present..
    en stjärna namngivet efter sig..tycker det är romantik..visst lite väl dyrt men ändå..jag hade då inte blivit ledsen.Jag är en person som älskar romantik..

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present