• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Coccolina
    Anonym skrev 2009-12-21 23:19:14 följande:
    Ojojojoj!!! Stackars din vän!Men skit vad det fick mig att skratta iaf!
    Ja jag kan skratta åt det:-P det bästa var att inför varje årsdag, alla hjärtans dag, födelsedag och jul så hade hon ångest... Vad skulle han komma med denna gång liksom... Vi brukade retas och fråga vilken sak med Nalle Puh hon inte hade eller hade slitit ut:-P

Hon skall gifta sig i sommar... och jag tänker ge henne ett Nalle Puh underklädes set på möhippan bara för att jävlas Tihi:-P
  • mion
    Anonym skrev 2009-12-21 23:43:12 följande:
    Jag förstår en massa olika budskap här i samhället och mellan människor men det betyder inte att jag tycker att de budskapen är bra. Om jag fick den här presenten skulle jag undra vad pengarna gick till. Välgörenhet? Eller bara till ett företag som kommit på en smart affärsidé?
    Ingen som sagt att du ska tycka det heller.......
  • hotmamma

jag har fått en stjärna av min man och jag blev jätte glad,, skiter i vad det kostar bara tanken på att han faktiskt kom på detta själv var gulligt,,, Tror inte man ska förvänta sig så mycket av andra för då kan man bli besviken,,,

• Anonym (knäppt)

Vem är de som äger stjärnorna från början? Vem e de som får pengarna? Vem fan har rätt att sälja en stjärna? De e som att sälja mark på mars, kanske nån vill bygga en sommarstuga? Tycker de e underligt bara.... Då kan man ju lika gärna sälja grannens hus t.ex.....

• Anonym

Jag hade blivit glad!!!!!

TS, tycker att du verkar omogen.......

• flybell

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:01:13 följande:

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul......innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.
    Ja vad ska man säga? Har själv fått de av min man i julklapp för typ 4 år sedan och jag tyckte som du en stjärna i mitt namn vad ska jag med den till? Vet inte äns vart jag har den där pappret idag men jag sa inget till mannen.
  • MikuAndSaraLi

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 19:29:26 följande:

Den glimmar bara om man har teleskop (jag läste det finstilta på pappret) Utan teleskop ser man den tyvärr inte alls.
    Men det spelar ju ingen roll T_T'
    Att du inte verkar fatta eller ens uppskatta gesten visar ju en hel del.
    Du verkar bortskämd nu, helt enkelt.
    Du förtjänar ju uppenbarligen inte din romantiske kille.
  • Taniqua

Jätte fint tycker jag!!
    Du är kanske stjärnan i hans liv...=)

Min kompis fick ett papper på att hon nu äger en GET!!
    Den du!!

• Anonym (planet)

Visa din tacksamhet. En gåva är en gåva.
    Ni har olika smak när det gäller gåvor, as simple as that.
    Han gjorde någon gulligt....

• Anonym

Fascinerande hur någon lyckats driva igenom affärsiden att sälja en stjärna. Hur har de bestämt vem som äger stjärnorna? Det måste vara en av de larvigaste grejorna jag hört.Vill man inte ge en pryl finns det hundratals vägörenhetsorganisationer som gärna tar emot 800 kr.
    Förstår dig till 100% för besvikelsen.

Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present