• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Jag kom inte på något bättre

Jag skulle nog bli glad av att få en stjärna! :)
    Men jag förstår om du blev besviken över endast en bit papper med lite text på.

Men om du blev besviken av att få ett papper av omtanke, hur besviken och sårad tror inte du att han blir om du säger att du inte gillar den?

• Julmust

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 19:29:26 följande:

Den glimmar bara om man har teleskop (jag läste det finstilta på pappret) Utan teleskop ser man den tyvärr inte alls.
    Ha ha! Du måste se det lustiga i det här eller också är du bara typen som lyckas formulera dig fyndigt i allt du skriver.

Såg nu att han framhärdar i vad du tyckte om den. Har han fått svar? Glöm inte att relationer inte bara är att lära sig vad den andra tycker om, man ska ju också behålla den man själv är. Det kanske är viktigt för honom att presenter är romantiska eller för den delen bara "ickepraktiska". Försökte själv få strumpor för några år sedan. Det var en hel del tveksamheter och invändningar även om jag lyckades driva igenom min önskan.
  • helenen

Alltså, jag förstår dig precis hur väl som helst! Jag lyckades själv avstyra ett stjärnhelsike för ett par år sedan (när den här stjärngrejen var rätt ny). Jag tittade på den dåvarande pojkvännen med en blick som lär ha uttryckt PRECIS hur urbota puckat jag tyckte att det var, och sa något i stil med "Nej, jag tycker inte att det är gulligt. Gulligt är när du ger mig kaffe på sängen, när du oombett köper halstabletter för att du vet att jag är dassig, när du har snöbollskrig med mina barn och låter dem vinna. DET är gulligt. En namnad stjärna är ett sanslöst slöseri med pengar."

Men du, eftersom du är anonym, släng iväg ett hej i min inbox!

• modestyclara

JAg förstår att du ä rbesviken med tanke på din situation. Man kan tycka att pojkvännen borde haft lite bättre kännedom om hur lite pengar du har och kommit på en mer omtänksam present ur det perspektivet. Men om man bortser från det så tycker jag det är en lite småromantisk present att ge bort en stjärna. Lite barnslig kanske...

• nika
    Julmust skrev 2009-12-21 21:28:31 följande:
    Ha ha! Du måste se det lustiga i det här eller också är du bara typen som lyckas formulera dig fyndigt i allt du skriver.
    Tänkte exakt samma sak! Men hur fränt vore det inte om TS nu gav sin pojkvän en andel i Atlantis och ett sugrör som han kan andas genom medan han flyter runt på Atlanten. Jag kan utfärda certifikatet mot en blygsam summa och slänger med sugröret free of charge. Sedan får han matcha med ett teleskop så hon kan se sin present:)
  • Ess

Jag hade nog svarat:
    Tack, får jag ett teleskop nästa år så jag kan se den.

Hade han åtminstone skänkt 800 till cancerfonden el. liknande. Men en stjärna, totalt bortkastade pengar.

• Sofinka

Den glimmar bara om man har teleskop (jag läste det finstilta på pappret) Utan teleskop ser man den tyvärr inte alls.
    Då hade jag förväntat mig ett teleskop till gåvan också, annars hade den varit helt värdelös i min mening.
    Men antar att det är en romantisk gåva, bara det att den hamnar i det där "en sak man köper till den som har allt"-facket där du just nu inte befinner dig...Jag hade också varit grymt besviken, men tänk att detta är något ni kommer skatta gemensamt åt om några år...
  • Anonym

TS jag håller med dig! Fy vilken dålig present, hur många har de sålt just den stjärnan till,snacka om att tjäna pengar på, ja vaddå?? Detta är bara att lura folk!a

Jag ska sälja sandkorn på Atlantens botten, ett korn får just ditt namn, vem vill köpa?

• Majuni
    nika skrev 2009-12-21 21:11:05 följande:
    Haha. Så många nödställda människor. Bäst att döpa en stjärna efter dem! Det uppskattar de säkert. Precis som TS som kan räknas som mindre bemedlad i vårt land gör det.Vad gör Du för lidandet föresten, förutom att öka det här i tråden förstås?PS. Glöm inte att slopa alla julklappar till barnen. Såå jävla ytligt;) När tomten går förbi er på väg till grannen kan du berätta för barnen att de ska vara glada för att de inte är förkylda*bjäller klang* Räknas kronisk ilska som en obotlig sjukdom? Då ska du få en stjärna döpt till ditt namn i julklapp av mig. Blicka upp mot himmelen och se "Surus" ge ifrån se ett gallgult sken. GOOOOOOD JUUUUUUUL!!!!!!!!!!! Ho, Ho, Ho./niahtomten
    Hahahahaha!
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present