• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Mental

Men lol, jag har med sett de avsnittet av "the party of 5" där killen ger sin flickvän en stjärna han döpt efter henne!
    Den serien går tom nu på tv! Så själva idéen är ju inte speciellt originel...men ja, en bit papper han skrev det på kan jag hålla med om var lite stupid, killen kunde fan bara skickat de med posten i ett vanligt kuvert.
    Eller om han ville att hans present skulle varit mer romantiskt skulle han gett dig en liten teleskop till den lappen..det kan jag säga hade kostat lika mycket om han köpt teleskopen i Sverige och skickat det till dig.

Du kan säga tack, men du kan oxå vara ärlig å säga att det var jävla onödigt att slösa onödiga pengar på leveransen!

• HannaS83

Man köper ju inte en stjärna utan namnger den... innan hette den typ xy453.0987 a och nu heter den I love Lena...Jag skulle ha blivit glad, tycker att det är en väldigt romantisk presaent som det känns som det finns mycket tanke bakom... men o andra sidan om DU inte gillar den har han ju missat totalt! Försök att snällt säga till att typ ett presentkort hade varit mer användbart...men att det va jättegulliGT kanske?

• Anonym (suck)

Jag sa till honom att det var en jättegullig tanke och en romantisk gest...men att det inte var riktigt min grej...men att jag uppskattade att han tänkte på mig. Jag förklarade det med att jag känner mig obekväm med att någon spenderar så mycket pengar på en sådan present (vilket är sant). Försökte vara positiv...men det märktes att han var lite besviken över min reaktion över presenten.

Är irriterad över företaget som säljer dessa "stjärnor". De tog en smärre förmögenhet i frakt...och de skickade ett papper i en enorm låda!! Dessutom måste man leta länge efter det finstilta...att man inte äger stjärnan och att stjärnan inte ens är efterkallad efter en själv utan att det endast är symboliskt + att man inte kan se stjärnan utan teleskop. Verkar rätt skumt....

• Anonym

Jag hade varit glad för en så romatisk present. Själv så kommer jag inte få någon julklapp av sambon, han tycker det e helt meningslöst då vi endå har så mkt saker å ting...
    Han verkligen tvär vägrar att förstå att det är gulligt/charmigt/romantiskt/omtänksamt/osv att ge & få julklappar.. *suck*
    Är ganska så mega deppig för det... men men..

• Coccolina

Vad är det med killar och presenter?? Hade ett ex som var helt hopplös... ett år fick jag en vägg almenacka med min favorit artist av honom... jag som inte hade något på mina väggar... vi hade varit tillsammans 2 år så han visste att jag tyckte om tomma väggar... Oki ett år kan det gå fel... men året efter så hade jag varit tydlig med mina önskningar... Och önskade något som kostade mycket mindre än en väggkalender... men nej... en ny kalender... men en annan artist jag tyckte om:-S

Men värst tycker jag det är för en tjejkompis till mig... Hon hade engång fått ett Nalle Puh gosedjur av sin pojkvän... "Åååh vad gullig" var hennes reaktion och då det var första presenten så blev det så gulligt så... Han fick då uppfattningen att hon älskade Nalle Puh...
    Hennes ekonomi och var kass... arbetslös och i italien får man ingen a-kassa... Man får klara sig på vad man klarat av att spara... Han kommer från en familj som äger flera hus och företag... Ja rent ut sagt så är han skit rik...

Hon önskar sig saker som ett par skor för hennes gamla är så slitna... Han ger henne en Nalle Puh klocka med diamanter!!!!!

Hon önskar sig en jacka... hon får ett halsband i vit guld med diamanter... format som Nalle Puh...

Det roligaste är att hon ju självklart inte begär att han skall köpa något dyrt utan hon är nöjd om hon får något litet... men han skall ALLTID slå på stort... Hon har fått en rosa mobil med Nalle Puh på... Hon fick engång en NYCKELRING i vitguld gjord som Nalle Puh!!

Dessutom så räcker det aldrig med den stora presenten utan hon får alltid också plånböcker, t-shirts, pyamasar, tofflor, handdukar ja You name it... allt med Nalle Puh...

Hon har aldrig vågat säga ifrån ordentligt om att hon faktiskt inte ens GILLAR NALLE PUH!!! Men när han föll på knä och friade... och öppnade asken som visade en special designad förlovningsring med Nalle Puh så bröt hon ihop... Som tur är tog han det bra och började bara skratta Ringen gick att göra om och han har sedan dess inte köpt hem något med någon form av Disney motiv:-P

Vad jag vill ha sagt är att det är bättre att vara ärlig från början... Även om det kan såra lite...

• Anonym
    Coccolina skrev 2009-12-21 23:17:02 följande:
    Vad är det med killar och presenter?? Hade ett ex som var helt hopplös... ett år fick jag en vägg almenacka med min favorit artist av honom... jag som inte hade något på mina väggar... vi hade varit tillsammans 2 år så han visste att jag tyckte om tomma väggar... Oki ett år kan det gå fel... men året efter så hade jag varit tydlig med mina önskningar... Och önskade något som kostade mycket mindre än en väggkalender... men nej... en ny kalender... men en annan artist jag tyckte om:-SMen värst tycker jag det är för en tjejkompis till mig... Hon hade engång fått ett Nalle Puh gosedjur av sin pojkvän... "Åååh vad gullig" var hennes reaktion och då det var första presenten så blev det så gulligt så... Han fick då uppfattningen att hon älskade Nalle Puh... Hennes ekonomi och var kass... arbetslös och i italien får man ingen a-kassa... Man får klara sig på vad man klarat av att spara... Han kommer från en familj som äger flera hus och företag... Ja rent ut sagt så är han skit rik...Hon önskar sig saker som ett par skor för hennes gamla är så slitna... Han ger henne en Nalle Puh klocka med diamanter!!!!!Hon önskar sig en jacka... hon får ett halsband i vit guld med diamanter... format som Nalle Puh... Det roligaste är att hon ju självklart inte begär att han skall köpa något dyrt utan hon är nöjd om hon får något litet... men han skall ALLTID slå på stort... Hon har fått en rosa mobil med Nalle Puh på... Hon fick engång en NYCKELRING i vitguld gjord som Nalle Puh!! Dessutom så räcker det aldrig med den stora presenten utan hon får alltid också plånböcker, t-shirts, pyamasar, tofflor, handdukar ja You name it... allt med Nalle Puh... Hon har aldrig vågat säga ifrån ordentligt om att hon faktiskt inte ens GILLAR NALLE PUH!!! Men när han föll på knä och friade... och öppnade asken som visade en special designad förlovningsring med Nalle Puh så bröt hon ihop... Som tur är tog han det bra och började bara skratta Ringen gick att göra om och han har sedan dess inte köpt hem något med någon form av Disney motiv:-P Vad jag vill ha sagt är att det är bättre att vara ärlig från början... Även om det kan såra lite...
    Ojojojoj!!! Stackars din vän!
    Men skit vad det fick mig att skratta iaf!
  • reserverad

Jag fattar fortfarande inte vad det är som är så fint och romantiskt med en stjärna som en korkad idiot till karl har betalat 800 spänn för?

Om han nu prompt ville ge en stjärna hade han ju likagärna kunna peka ut en och säga att han kommer att kalla den x efter henne från och med nu. Då hade han ju inte sett ut som en komplett idiot som han gör nu iaf. Tycker att han verkar sällsynt korkad. Sorry.

Niah, be om ts pojkväns mejladress så du kan erbjuda sandkornen. Han lär säkert hoppa och studsa över en så bra present till ts födelsedag.

• Virriga Vera

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:16:55 följande:

Jag skrev till honom nu att jag tyckte det var en väldigt romantisk gest och att jag ser fram emot att se stjärnan på himlen när molnen skingrar sig. ...han skrev tillbaka "men tycker du om den?"....gisses han ger sig inte :P Det jag egentligen är ledsen över är inte att han gett mig en stjärna...utan att den här presenten visar på hur lite han verkligen känner mig. Vi har varit tillsammans i snart ett år och jag trodde att han visste vad jag tyckte om.
    1 år, min man och jag har varit tillsammans i 30år och han kan fortfarande inte komma på några personliga presenter. Vissa människor fixar bara inte det.
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present