• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • Bonanza
    HelleGbg skrev 2009-12-21 15:15:16 följande:
    men gud,,,tacksamhet???? Det finns folk i dessa tider som fan inte har ett piss,varje år blir jag lika trött här på fl för alla kärringar vaknar då och klagar på sin mans present. Det finns barn här i Sverige som mår skitdåligt varje jul tex för att deras föräldrar är missbrukare tex, det finns familjer där barn eller andra familjemedlemmar har svåra obotliga sjukdomar,förlorat någon precis,sitt barn tex. barn som får bo på barnsjukhus pga livshotande sjukdomar. Det finns människor här som ej har tak över huvudet, det finns ensamna människor på jul, för dom har inga som bryr sej etc.. ja listan kan göras lång. men är såå sjukt trött på all jävla ytlighet nu!!!! Vad glad att du har hälsan i behåll!!! Gäller ej bara ts, utan även alla andra gnälliga jävla bortskämda idioter!!! Vad GÖR ni i jul för att minska lidandet????????????????????
    Och du har aldrig klagat på ont i huvudet? Det finns ju de som har cancer liksom...
  • lillekatt

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:16:55 följande:

Jag skrev till honom nu att jag tyckte det var en väldigt romantisk gest och att jag ser fram emot att se stjärnan på himlen när molnen skingrar sig. ...han skrev tillbaka "men tycker du om den?"....gisses han ger sig inte :P
    Svara inte på det smset.
  • Anonym

Pix Ladin skrev 2009-12-21 15:21:18 följande:

Ingen äger marken heller.
    Good point!
    Ändå låtsas vi att vi kan. Så varför inte låtsas att vi kan ge bort och äga stjärnor?
  • Anonym (Bea)

Jag tycker att presenten i sig är ganska usel. Man kan inte "köpa" en stjärna, vem äger stjärnorna? Ingen! Det är bara ett sätt att lura konsumenter på pengar.

För att försöka ge dig något råd, kanske du kan linda in det i något liknande detta "Kostar inte sånt här mycket? Det hade räckt med ett par tjocksockar." Eller säg som det är, att det inte riktigt var vad du hade förväntat dig.

Hoppas det går bra.

• HelleGbg
    Bonanza skrev 2009-12-21 15:24:40 följande:
    Och du har aldrig klagat på ont i huvudet? Det finns ju de som har cancer liksom...
    Det var väl inte det det handlade om???????? ..öh....???
  • FlamingRed

Anonym (Bea) skrev 2009-12-21 15:30:12 följande:

Jag tycker att presenten i sig är ganska usel. Man kan inte "köpa" en stjärna, vem äger stjärnorna? Ingen! Det är bara ett sätt att lura konsumenter på pengar. För att försöka ge dig något råd, kanske du kan linda in det i något liknande detta "Kostar inte sånt här mycket? Det hade räckt med ett par tjocksockar." Eller säg som det är, att det inte riktigt var vad du hade förväntat dig. Hoppas det går bra.
    Stjärnan var namngiven, inte såld.
  • Anonym (suck)
    FlamingRed skrev 2009-12-21 15:34:36 följande:
    Anonym (Bea) skrev 2009-12-21 15:30:12 följande:
    Stjärnan var namngiven, inte såld.
    Läste det finstilta på deras hemsida...dessa "namn" som stjärnorna får gälls inte i vetenskapens värld utan endast i deras egenutgivna stjärnbok.
  • Anonym

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:39:59 följande:

Läste det finstilta på deras hemsida...dessa "namn" som stjärnorna får gälls inte i vetenskapens värld utan endast i deras egenutgivna stjärnbok.
    Jämför det med en förlovning: En ägarinskription i en ring som egentligen inte betyder någonting i lagens mening.
    Det är poänglöst, men vi gör det ändå. För kärleks skull. För drömmens skull. För att symboler och riter är viktiga för mänskligheten.
  • Anonym (L)

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i många år men då och då uppstår ögonblick då han gör något jag verkligen inte uppskattar och man undrar om han känner mig överhuvudtaget.. Men jag brukar bara tänka att han gör ju det bästa han kan, han gör ju inte medvetet fel, han är min lilla knäppskalle och jag älskar honom för allt han är, även hans brister :) Lycka till

• LuMa

Anonym (suck) skrev 2009-12-21 15:16:55 följande:

Vi har varit tillsammans i snart ett år och jag trodde att han visste vad jag tyckte om.
    Oj!
    Min sambo och jag har varit tillsammans i snart 11 år och vi känner fortfarande inte varandra utan och innan.
    Jag hoppas verkligen att vi aldrig kommer att göra det heller, då försvinner ju allt det roliga med att hitta nåt nytt i sin partner.
    Efter ett år kände vi absolut inte varandra så bra att vi visste allt vad den andra tyckte om eller inte..
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present