• Anonym (suck)

Jag hatar pojkvännens present

Ok...jag har haft ekonomiska svårigheter ett tag pga jag varit sjukskriven. Min pojkvän jobbar men bor rätt långt bort, vilket är lite tråkigt eftersom vi sällan ses. Nu skickade han mig en present till jul...

...innan jag förklarar mer så vill jag säga att jag hade varit tacksam för nästan vad som helst. Önskade mig ett par varma strumpor, vilket är något jag behöver. Men praktiskt taget vad som helst hade varit trevligt. Detta är den enda julklappen jag kommer att få så jag såg fram emot det.

Iallafall presenten kom idag...han hade betalat typ 500kr extra för att skicka det med fedex snabbleverans från USA till Sverige...totalt har han spenderat 800 kronor för...EN BIT PAPPER!

Ok för någon som lever på minimumbeloppet känns det rätt absurt att någon betalar 800kr för en bit papper där det står "grattis, du har fått en stjärna namngett efter dig". Hade det kostat en tia så ok...men jag kan inte låta bli att tänka på vad man egentligen hade kunnat fått för så mycket pengar. Jag erkänner att jag är oehört besviken. Vad ska jag med ett papper till? Och vad säger jag till killen? Han vill veta vad jag tycker om presenten :( Ska jag vara ärlig och säga att jag inte tycker om den eller ska jag ljuga? Just nu undviker jag hans text meddelanden eftersom jag verkligen är usel på att ljuga.

800 spänn för en bit papper....kan fortfarande inte fatta det! Och jag fick spendera hela dagen inomhus för att vänta på fedex som skulle komma idag.

• Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present
  • AnnelieTyresö

Var tydligt nästa gång du önskar dej något :P
    Låt hnm aldrig mer få en egne tanke, då blir det väl en get till välgörenhet :S

• Anonym (ekonomi.)

Jag är själv just nu i en jobbig ekonomisk sits. Jag kommer bland annat inte ha råd med hyran denna månad.

När det nu kommer till julen, så brukar jag önska mej pengar i julklapp/födelsedagspresent av mina föräldrar. För att det är enklast, och jag kan köpa vad jag vill. Detta har tidigare suckats över, men jag har trots allt fått min vilja igenom.

I år är det helt plötsligt annorlunda. I år vill dom ej ge pengar, för "det är inte kul, när du ska använda det till något tråkigt", men jag får istället LÅNA pengar till räkningarna, och önska mej någonting annat.
    Visst kan jag önska mej saker, men samtidigt så vill jag ju inte ha skulder upp över öronen när jag väl kommer ikapp med ekonomin.
    Och visst, det kan låta bortskämt eller kalla det vad man vill, men helt ärligt så ser jag hellre att pengarna går till någonting jag verkligen behöver. Det vill säga pengar till min hyra..

(Sen är det väl gulligt med en stjärna och hela den grejen, precis som jag uppskattar mina föräldrars försök att få mej att tänka på något mer positivt än min jävla ekonomi, men när man är mitt uppe i skiten, så känns det bara jobbigt...)

God jul!

• emajk

TS. Det är du som ska göra ditt liv värt att leva och just nu är det ditt liv som gör hans present "dålig"

• Anonym (Otacksam)

Din pojkvän försökte ge dig en romantisk present, men du är för otacksam för att uppskatta hans bemödanden.

• Anonym (gulochröd)

Jag håller med dig TS. En tramsig och onödig present.

Jag fattar inte alls det där med att ge bort en stjärna.. Vem har äganderätt över stjärnorna och kan sälja dem??
    Vem som helst kan ju säga: Den där stjärnan är din och den heter "guldstjärnan..."

Nä, för 800 spänn hade han kunnat köpa något mycket mer användbart!

• Anonym (suck)
    Taniqua skrev 2009-12-22 01:25:44 följande:
    Jätte fint tycker jag!!Du är kanske stjärnan i hans liv...=)Min kompis fick ett papper på att hon nu äger en GET!! Den du!!
    DET hade jag DEFINITIVT föredragit! Då hade åtminstonde en fattig familj någonstans i världen fått hjälp.

Men den här "stjärnan"...som man inte ens äger, och som endast är namngett efter en enligt det här företaget (företaget äger ju inte stjärnorna) är av ingen nytta förutom för de som hittat på iden. Det är inga pengar som går till välgörenhet eller liknande.

Helt ärligt hade jag hellre fått ingenting alls än en gåva som visar på hur lite han egentligen känner mig.
  • Anonym (gulochröd)

Jag fattar inte varför så många säger att ts är otacksam, att hon är dum som ville ha något annat osv...
    Får man inte lov att ogilla en present? Måste man vara tacksam och glad över grejer man inte gillar?

Nu är ju ts i en sådan situation där hon hade behövt annan hjälp så hon klarar sig ekonomiskt, då kan en tramspresent för 800 kr kännas som ett hån när man inte ens kan betala hyran. Varför är det så svårt att förstå?

TS! Du är inte bortskämd eller otacksam för att du inte uppskattade presenten!

God Jul! och hoppas din ekonomiska sits löser sig.

• Herr Hagelin

jag tycker en stjärna va väl bra. jag skulle bli glad om min fru gorde det. men å andra sidan tycker jag astronomi är ett intresant ämne.

Taniqua skrev 2009-12-22 01:25:44 följande:
    Jätte fint tycker jag!!Du är kanske stjärnan i hans liv...=)Min kompis fick ett papper på att hon nu äger en GET!! Den du!!
    ha ha ha ja den va väl mindre kul, vad gör man med en get.?
    bättre att det va på papper än att han kom hem med en riktig..
Svar på tråden Jag hatar pojkvännens present