Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Ja du.. jag tror att jag kör mer efter rivstart än fas 1, men jag kallar det fas 1 ändå.

Jag har nästan inget kolhydratsug alls, känns som att jag skulle kunna klara mig utan det jämt! Men jag älskar ju att fika och godis så jag tror också att det är mycket psykiskt.

Jag brukar äta bl a avocado och lite keso till mellanmål. Det är ett väldigt bra mellanmål.
    Det som är positivt med att äta ägg på morgonen är ju att man blir så mätt och håller sig mätt så länge på det.
    Jo, man kan ju variera sig ganska mycket med ägg och jag brukar variera mig lite, men det blir ju lite tjatigt ändå.

• linelullan
    jeng skrev 2010-03-19 15:06:59 följande:
    Knallen,Nej jag har inte utbildat mig inom näringslära, men jag tycker att det är väldigt intressant och jag har läst väldigt mycket under väldigt många år. Jag har alltid fajtats med låg förbränning och övervikt som följd. Den eviga bantare som lärde sig vad kalorier var i 10årsåldern ungefär... Hemskt när man tänker tillbaka på det egentligen. men jag tycker det är jätteintressant, så jag fortsätter läsa mängder med böcker och artiklar, och tipsar gärna!åt du lepigen eller lepigen x-strong? för Lepigen (bara) innehåller ju efedrin, och det är ju inte tillåtet i sverige. men lepigen x-strong är ju tillåtet och innehåller tex grönt te, hallonketon osv. Lät lite som efedrinet när du pratar om aggressivitet osv.
    Ja visst är det intressant!

Jag har på senare tid, när jag bestämde mig för att ta tag i min viktminskning ordentligt börjat läsa på mycket om kost och träning. Det är mycket intressant och kul att hålla på med.
  • linelullan

För min del kan det inte bli för mycket prat om kost. Jag tycker att det är jätteintressant. Och för att lyckas gå ner i vikt så måste man ju ha en balans mellan träning/motion och en bra kost.

Jag måste bara få dela med mig av lite positivt resultat. Jag vägde mig idag, jag kunde inte hålla mig till måndag och gissa vad! Jag har gått ner -2,7 kg den här veckan. Helt sjukt. Och då vägde jag mig på eftermiddagen, med kläder på. (i vanliga fall väger jag mig på morgonen innan frukost utan kläder) så jag kanske har gått ner ytterligare lite.
    Känns ju fantastiskt! Jag har aldrig gått ner så mycket på en gång.

Heja GI metoden säger jag bara!

• linelullan

I morse vägde jag mig som jag brukar, alltså innan frukost, utan kläder och då visade det sig att jag inte gått ner 2,7 kg utan jag har gått ner 3,4 kg! Trodde inte att det var så mycket!

Knallen1: Tack!  Jag har uteslutit bröd, pasta, potatis och ris, alltså försökt att äta så lite kolhydrater som möjligt. Istället har jag ätit mycket färska grönsaker och sallad till maten.
    Jag har ätit 5-6 mål om dagen och druckit väldigt mycket vatten.

En maträtt jag kan tipsa om istället för pasta, ris och potatis är ratatouille. Den passar bra till t.ex korv, köttfärsbiffar, kyckling, ja det mesta egentligen eftersom att den är gjord på grönsaker. Jag har ett bra recept. Säg till om ni vill ha det.

Sedan måste jag säga att jag tror inte att jag kommer att få detta resultat på en vecka igen. Jag tror att min kropp blivit lite chockad. Att gå från att äta godis flera gånger i veckan, skräpmat ett par gånger i veckan till att äta nyttigt antar jag är en omställning för kroppen. Men jag är givetvis glad, och ännu mer peppad!

• linelullan
    jeng skrev 2010-03-21 10:13:14 följande:
    Fy fan! Som om vi inte har haft nog med skit nu, så ligger nu maken med magont och är helt kräkfärdig... Fattar inte var vi skulle ha lyckts få magsjuka ifrån så lite som vi varit ute sista veckorna... Men det fattades väl bara det också...Jag tror till och från att jag mår illa också, men det är kanske bara inbillningssjuka...
    Nej, stackars er. Vad ni får vara med om mycket. Krya på er. Hoppas att ni blir friska snart
  • linelullan
    Knallen12 skrev 2010-03-21 12:44:42 följande:
    Linelullan: Oj, det var ju ännu bättre. Ännu mer beröm från mig!!!!!!!!!!!!!Jag vill gärna ha receptet om ok? Vad äter du till frukost och mellanmål?Jucea: Stackars er!!!!!!!!!!!!!!!!! Utopia: Härligt att känna att det tar! Vad körde du då för kul?

Till frukost äter jag ägg i alla dess former. Kokt, stekt, omelett, äggröra.
    Man kan ha massa olika tillbehör till. paprika, svamp, rökt kalkon, bacon m.m

Till mellanmål äter jag oftast en halv avocado och två matskedar keso eller en näve nötter (ca 50 gram).

Här kommer receptet. Första gången jag skulle göra detta så hittade jag ingen squash när jag handlade så jag tog zuccini istället och det blev väldigt gott det med.

Ratatouille:
    Till 4 personer behöver du:
    1 msk olivolja
    1 liten gul lök
    1 liten squash
    2 vitlöksklyftor
    1 röd eller gul paprika
    1 grön paprika
    4-5 tomater
    1 msk provensalsk kryddblandning
    salt och malen vitpeppar

1. Hetta upp oljan på medelstark värme i en kastrull.
    Sänk temperaturen något. Lägg i löken och fräs den tills att den blir
    genomskinlig. Tillsätt vitlöken och stek ytterligare ett par minuter.
    Skiva och tillsätt squashen och tärna paprikan. Koka under omrörning
    i ca 5-6 minuter. Lägg i tomaterna och kryddorna. Låt blandningen
    småkoka i ytterligare 5 minuter under omrörning. Sänk värmen till
    lägsta temperatur och sätt på locket på kastrullen. Låt ratatouillen
     koka i 30 minuter och rör om då och då.

• linelullan
    BombshellBaby skrev 2010-03-21 13:50:32 följande:
    Hej, har ett wii fit och flyttar gärna in här om jag får !Funkar wii bra för er som träning? Hur äter ni osv Alla tips tas emot!
    Självklart! Du är välkommen.
    Ja, Wii fungerar väldigt bra som träning. Jag kör egentligen bara med EA sports active personal trainer.
    Vilket/vilka spel kör du med?

Jag äter efter GI och det har gått jättebra och det är något som jag kan rekommendera.
  • linelullan
    minimilla skrev 2010-03-21 20:18:20 följande:
    Jag äter som vanligt och har gått ner 5 kilo på en månad! Jag är med i Viktklubb där man lär sig ha koll på hur många kalorier man ska ta in och ser hur många man förbränner! Tycker det är skit bra o är helnöjd! Tränar på crossen och wii fit plus och wii Lets dance (där man bara använder wii kontrollen)... Plus en massa powerwalks med barnvagnen...=)
    Vad duktig du är!
    Jag var också med i viktklubb förut. Det är riktigt bra och ger resultat. Jag gick också ner en hel del med det, tror att det var 4 kg på en månad eller något sånt, men det var inte riktigt min grej så jag tröttnade ganska fort och slutade med det.
  • linelullan
    Knallen12 skrev 2010-03-21 22:55:25 följande:
    linelullan: tack för receptet.  Verkar jättegott. Så du räknar inte kolhydrater per dag?
    Varsågod! det är jättegott.
    Nej, jag vet att man egentligen ska göra det, men jag gör inte det.
  • linelullan
    Ciliam skrev 2010-03-21 22:16:39 följande:
    Går den här tråden ut snart, det är väl 3 månader? Kanske bäst att förlänga den innan den går ut. Nån som känner sig manad?
    Vad bra att du tänkte på det, det hade jag inte alls tänkt på!

Jag har skapat en ny tråd nu så vi kan väl fortsätta på den?

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m51516589.html
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?