Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Wednesday85 skrev 2010-01-18 22:02:15 följande:
    Du kan få köpa det av mig om du vill Nej, det var väl inget fel på spelet egentligen, men det var inte riktigt min typ av spel bara..
    Nej, jag har nog bestämt mig för att inte skaffa det.. inte än i alla fall.. Jag har fullt upp med de två spel jag redan har. tack ändå!
  • linelullan

Oj, vad inaktiv jag har varit här det senaste.

Just nu är jag sjuk. blivit förkyld så det lär inte bli så mycket träning de kommande dagarna.

• linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-24 19:40:55 följande:
    Nice :DJag har nåt på datorn nu som heter "points plus". Tänkte köra på med det från och med imorgon! =)
    Hur får man tag i det och hur fungerar det?
  • linelullan
    MayaS skrev 2010-01-28 10:06:12 följande:
    Ja den här veckan kommer inte bli något bra... har fått en rejäl förkylning så träning är uteslutet för tillfället... Har som inte haft ork att bry mig så mycket om vad jag äter heller för den delen...Hoppas att jag är frisk nog att ta tag i det hela nästa vecka..
    Usch, din stackare! Hoppas att du blir frisk snart.

Jag är också förkyld. Och jag skrev ju i min blogg att jag skulle äta rätt ändå, men det har inte blivit så. Jag har säkert gått upp en massa. Men jag får börja om igen när jag blivit frisk.
  • linelullan
    MayaS skrev 2010-01-30 10:26:17 följande:
    Ja jag har ju inte heller tränat... och jag har både ätit glass, lite godis och druckit coca-cola.... Ställde mig på vågen i morse och blev chockad!!! Den visade 63.0 kg vilket innebär att jag gått ner hela 0.7 kg denna vecka trots att jag inte hållt mig borta från onyttigheter och trots att jag inte tränat något. Fattar inte riktigt hur detta gått till om jag ska vara ärlig....Det jag ville säga var att det är inte så säkert att du gått upp nått och det håller jag tummarna för
    Oj! vad bra!

Mmm.. jag funderar på att väga mig i morgon, men jag vet inte om jag vågar. Blev mat från Mc donalds idag. Varken jag eller min man orkade laga mat idag.. hehe...

Får se i morn vad resultatet blir..
  • linelullan
    Möjlig mamma skrev 2010-02-03 15:07:53 följande:
    Hej! Här verkar det vara ett gäng med kunniga människor. Jag har idag köpt en Wii-konsoll. Jag behöver minska i vikt och få upp konditionen och styrkan och behöver få tips på bra program. Jag vill inte gärna använda mig av en balance board just nu eftersom de kostar så mycket + att jag får komplex över vikten ännu mer när jag ser den på brädan. Jag provade hos en kompis och jag tyckte det var jobbigt. Vad finns det för spel som är roliga men ändå effektiva utan balansbrädan? Kom gärna med tips, snälla.
    Jag kan verkligen rekommendera EA sports active personal trainer. Jag tycker att det är riktigt bra träning!
  • linelullan
    Ida Lii skrev 2010-02-07 10:55:43 följande:
    Hejsan En fråga? Är detta bra och går man ned i vikt?? Funderar på ett sånt nämnligen. //ANNSOPHIE
    Ja, det är flera stycken som har lyckats gå ner i vikt med hjälp av Nintendo Wii.
  • linelullan

Det är väldigt tyst i tråden nu tycker jag. Hur går det för er?

Jag är fortfarande väldigt förkyld. Det är det värsta med mina förkylningar, de är väldigt långdragna. Men jag hoppas att jag blir frisk snart så jag kan komma igång med min träning igen!

• linelullan
    Ida Lii skrev 2010-02-07 11:36:00 följande:
    Använder man den på nintendo wii?
    Ja, jag har den till nintendo Wii. Det är nästan bara den jag tränar med. Den är mycket bätre än Wii fit plus.
  • linelullan
    lilleg skrev 2010-02-07 11:29:21 följande:
    Vad kul att se att det är så många som tränar med wii. Jag började träna med ea sports active förra sommaren. Det gick väldigt bra. Jag gick ner ett par kilo och började må mycket bättre. Sen slet jag av mitt ledband i foten och kunde inte träna alls på flera månader. Jag testade igen i fredags, men det är flera övningar som jag inte klarar av att göra. Till exempel att springa. Känns lite trist eftersom man bränner så mycket kalorier av det. Till er som undrar om det funkar, läste en artikel i expressen om en kvinna i england som gått ner 50 kilo med wii.
    Ja, visst är det! Jag trodde att jag var den enda som tränade med wii när jag började, men sedan hittade jag denna tråd.

Ajdå. vilken otur. Hur lång tid tar det innan du är helt återställd då? 

Jaså! Jag har varit övertygad från början att det fungerar att träna med wii. Man får ju röra på sig i alla fall och det är ju bättre än att bara sitta i soffan och titta på tv hela kvällarna.
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?