Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Dixabilly skrev 2010-01-09 21:56:47 följande:
    Linelullan - Nej :( Slut överallt. Skickade ett bittert mail till siba och förväntar mig få active till det priset jag beställde för, när det väl kommer in igen. För har jag fått orderbekräftelse på 299 kr, sen 4 dagar efter ett mail att varan inte finns, då ska jag ju banne mig inte betala fullpris, så, det återstår att se!Gjorde btw Super hula hoop idag på 6 minuter istället för 3 minuter.. Ojojojoj... Aj, haha. Men nu ska jag göra 6 minutaren varje dag istället :D
    Nä, vad trist. Hoppas att du får det till det billigare priset då, men det borde du ju få tycker man..

6 minuter? Det var ju skitbra!! Jag tycker att 3 min är jobbigt.. :-P
  • linelullan

Det har inte blivit mycket träning för min del de senaste dagarna. Är så trött. Orkar ingenting. Förstår inte varför. Jag har inte slarvat med maten.. Men jag har ju rört mig. Promenerar till och från jobbet och sedan kör jag lite wii fit plus på morgonen innan jobbet, men de senaste kvällarna har jag varit så trött att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Frustrerande! Jag vill ju träna men känner mig helt orkeslös!!

Men jag sköter i alla fall maten som planerat och jag har motivationen kvar, tack och lov!

• linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-14 10:04:07 följande:
    jessapessa - Ah spännande! Hoppas du kommer in. Duktigt! Skulle jag aldrig klara av!! linelullan - håller du inte på att bli sjuk då? Jag har också känt så, men idag så var jag snorig :S
    Ja, det är möjligt. Min dotter har varit hemma hela veckan pga hemsk förkylning och det har ju hänt att hon hostat på mig och så.. så det är ju inte omöjligt att jag börjar bli sjuk..
  • linelullan

är det någon som vet om man ska ändra vikten på sin profil på sports active om man går ner eller är det meningen att samma vikt ska stå hela tiden? hur gör ni?

• linelullan
    mammakalmar skrev 2010-01-14 22:16:14 följande:
    Jo men det kan man jag har gjort det men kommer inte ihåg hur jag gjorde får kolla det imorgon, sen kan jag tala om hur man gör.
    Jo, jag vet hur man gör men är det meningen att man ska ändra vikten på profilen allt eftersom man går ner?
  • linelullan

Mammakalmar: Ja, det har du ju rätt i.

Fy, hela familjen är sjuka! Min dotter har varit sjuk hela veckan i en hemsk förkylning. Min man blev sjuk idag med hög feber och ont i kroppen.
    Nu känner jag mig även matt i kroppen och helt slut. Det är t o m jobbigt att hålla upp armarna för att skriva på datorn. haha..

Men det har i alla fall blivit totalt 2 timmars promenad idag. Så jag nöjer mig med träning för idag. det blir att vila resten av eftermiddagen och kvällen.

• linelullan
    Knoddis skrev 2010-01-15 21:25:48 följande:
    Hej alla Wiifans!Har länge tänkt köpa Wii och blev så glad när jag såg denna tråd! försöker gå ned i vikt men avskyr allt vad träning i grupp och på gym heter. Har inte hittat "min" träningsform men Wii fit låter så kul! Har bara provat tennis och bowling tidigare (och oj oj vad ont i armen jag hade efter de korta passen...;))Men jag undrar hur mycket ni gått ned med detta och hur lång tid det tagit? Jag vill gå ned ca 15 kg till sommaren och påbörjade GI för två veckor sen.Trevlig kväll och helg på er!
    Hej!
    Jag tycker att det är väldigt roligt att träna med Wii. Jag kör både med Wii fit plus och EA sports active personal trainer.
    Jag har inte hållt på så länge, är inne på min andra vecka och jag har redan minskat 3 cm i midjan.  men det kan bero mycket på att jag lagt om min kost. Jag räknar med att gå ner ca 8-10 kg till sommaren.
  • linelullan
    Novaliz skrev 2010-01-15 21:13:41 följande:
    Hej. Får man hoppa in här?Köpte wii fit plus idag och har kört en timme idag. Har mest provat de olika övningarna. Vilka brukar ni köra? Vilka känns mest? Jag tycker rockringen var jobbigast men har inte provat alla. Hoppas gå ner 10 kg
    Hej!
    självklart!
    Jag brukar köra ganska många olika övningar i Wii fit plus. rockringar, yoga, styrkeövningar, löpning, boxning, step up m.m

Men nu är jag inte riktigt lika aktiv med Wii fit plus efter att jag skaffade EA sports active personal trainer, då jag känner att det ger mer att träna med det. Men jag brukar i alla fall köra lite yoga och styrkeövningar på morgonen innan jag går till jobbet.
  • linelullan

Jag vägde mig alldelens nyss, trots att jag egentligen har väg och mätdag på onsdag, men jag var lite nyfiken. Jag blev förvånad! Jag har inte tränat lika hårt som förra veckan och slarvat lite med maten också, inte mycket men lite och ändå visade vågen -1.2 kg. Hoppas bara att jag inte går upp något till på onsdag.. hehe..

• linelullan
    Wednesday85 skrev 2010-01-18 12:36:40 följande:
    Hej, har inte skrivit på ett tag nu.. Köpte iaf Jillian Michaels Fitness Ultimatum 2009 häromdagen och det var verkligen ett träningspass, fy vad jag hade ont i benen dagen efter! Men tyvärr tyckte jag inte det var så roligt, så jag ska nog sälja det vidare och köra på wii fit plus och sports resort istället. Nu börjar jag dessutom med Nutrilett idag, så vi får se hur det går
    Jaså! Vad trist att det var roligt. Jag fick för mig att det skulle vara ett bra spel, har funderat på att köpa det. Vad var det som inte var roligt med det då?
    Jag kan rekommendera EA sports active personal trainer. Även Wii fit plus.
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?