Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

jeng skrev 2010-02-24 21:11:33 följande:
    Jag har hört flera som gått ner i vikt. Det viktigaste tror jag är att man inte fuskar sig igenom övningarna. Det är ju rätt så lätt att fuska om man vill. Alltså joggingen på wii fit kan man ju skita i att jogga och bara veva med armarna tex... då får man ju skylla sig själv!!Sen kan man ju göra det jobbigare för sig själv. Det finns ju tex en förhöjning till brädan som gör steppen jobbigare, man kan ha hantlar i händerna osv osv...
    jaså! Hade ingen aning om att det fanns en förhöjning till brädan. vart kan man köpa det?
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-25 14:17:29 följande:
    ujujuj... skulle aldrig ha köpt det där spelet!! aaaaldles för jobbigt!!
    hehe.. men det är bra träning.
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-25 15:16:41 följande:
    Ja det var riktigt bra träning!! Så det gör ju absolut nytta i längden om man kör det!! Wii fit känns lite mer "lek" på nåt vis tycker jag. Men då har jag ju inte kört några program, eller gjort några styrkeövningar alls där!!Vi får väl se om jag vågar mig på en 30 day challenge. Vad går det ut på? Ska man förbättra sig och göra svårare och längre pass alltså under den tiden? Har inte hunnit läsa. För det fanns väl ingen vägning och såna saker i det där spelet, eller har jag missat det? man får kanske fylla i sin vikt med jämna mellanrum..?
    jag tyckte också att wii fit plus är ner lek. plus att jag inte gillar att man måste sitta och trycka sig fram hela tiden, det tar för lång tid.

det är olika pass i 30 dagars challenge. vissa pass är inriktade på kondition och vissa på styrka. Jag har inte följt 30 dagars challenge alla 30 dagar så jag vet inte hur passen är planerade, men jag tror att det är bra träning för hela kroppen.
    du kan ju även göra egna pass. det har jag gjort.

åh, jag hoppas att min förkylning försvinner snart så att jag kan träna!! Har nästan abstinens.. haha
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-25 19:01:59 följande:
    linelullan,jag tycker på ett sätt att wii fit är mycket roligare, på så vis att tiden känns som den går snabbare. joggingen och cyklingen och steppen i wii fit ger ju träning den också, men det känns kul. träningen i ea active känns mer som att jag faktiskt tränar på riktigt, vilket man ju kanske gör också .... nämen, förstår du vad jag menar? sen den här gången tog ju allt lång tid också för jag fick ju se på varenda instruktionsfilm lixom.  och man kunde inte fokusera på att göra övningen, utan man var tvungen att ta reda på hur wiiet tyckte man skulle göra övningen... men det slipper man ju fortsatt!!
    Jo, jag förstår vad du menar.

ja, i början är det klart att det tar lite tid med EA sports active eftersom att man ska se instruktionsvideon och komma på hur man ska hålla kontrollerna.
    Men om man ser ur träning synpunkt så gillar jag EA sports active bättre.
    Även om jag tycker att wii fit plus är väldigt roligt.
  • linelullan

I morgon är det dags att börja träna igen. Förkyldningen har äntligen börjat ge med sig! wieee!

får bara hoppas att förkylningen inte kommer tillbaka när jag börjar träna. vet inte hur många gånger jag blivit förkyld när jag kommit igång med att träna. Många är det i alla fall..

• linelullan
    jeng skrev 2010-02-28 01:25:23 följande:
    linelullan,förkylning är ju en naturlig reaktion på träning. det gäller att man inte slutar träna helt pga förkylningen, utan att man väljer bra övningar under den tiden istället bara. då kommer man ju över den kullen till slut.Mars,Ja, jag tror absolut att de tkommer göra nytta! Jag kommer ju inte iväg för träning nu med 2 småungar, så för mig är det suveränt! Känns lite lyxigt att få känslan av att ha en personlig tränare faktiskt!!
    jaha.. men är det inte farligt att träna när man är förkyld?
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-28 10:32:44 följande:
    nä alltså, vi är ju inte elitidrottare! man ska ju inte slita ut sig, o inte träna däckad i infliuensa kanske... men visst kan man kör aett lätt pass trots en förkylning. som sagt de kommer ofta när man just satt igång att träna, så man får ta sig igenom det. annars blir det ju lätt bara samma sak igen sen när man sätter igång och tränar efter ett uppehåll.tänk ungefär som att, du borde kanske inte ta en joggingtur, men en lite raskare promenad är ju inga problem! så kan man hitta övningar som stämmer rätt bra in på det. tex kanske man på ea active skippar joggingen, men kan köra promenad eller den där övningen med sakta knälyft eller sparkar i baken. boxningen, dansen och sen komplettera med styrkeövningar. det är ju bara att se till att man inte tar ut sig lika mycket i styrkeövningen om det är en riktigt jobbig sådan.hoppas mina tips kan hjälpa lite.och sen beror det ju som sagt på HUR sjuk man är. men jag utgår från att du menar de där bara jobbiga tråkiga vanliga förkylningarna som kommer när man tränar.
    ja, dina tips hjälper mycket! Tack!

jo, det är vanliga förkylningar som jag får hela tiden. väldigt störande.. men då ska jag träna ändå, fast jag är förkyld men i ett ganska lugnt tempo.
  • linelullan
    Prinsessan Leia skrev 2010-02-28 00:47:35 följande:
    orkar inte läsa hela tråden..bara nyfiken går ni ner i vikt?
    jag har inte hållt på så länge, men jag tror att träna med wii kombinerat med en bra kost gör att man går ner i vikt. jag har börjat gå ner i vikt..
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-28 12:42:09 följande:
    mamma cia,grattis till viktnedgången förresten! ni andra här. är det graviditetskilon som ni kämpar bort? hur gamöla är isåfall era barn? eller har ni andra trivselkilon som ni vill bli av med?jag kämpar ju med graviditetskilon. väger 85 nu, och har plussat båda gångerna på 74. dock la jag på mig 12 kg ungefär precis innan min första graviditet pga en utmattningsdepression. så min normalvikt är 62 och det är dit jag ska försöak kämpa ner mig. blir inga fler barn här heller eftersom jag blir så dålig i graviditeterna. så nu har man lite mer tid på sig att kämpa bort kilona!!
    Nä, mina graviditetskilon försvann typ i samband med förlossningen. gick bara upp totalt 8 kg. min dotter är 3 år.
    jag väger dock lika mycket nu som när jag var höggravid. jag kämpar med ett sockerberoende som har gjort att jag gått upp en del i vikt.
    Men nu ska kilona bort!  skulle nog behöva gå ner minst 20 kg.
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-28 17:26:41 följande:
    linelullan,har du testat att käka GI? Kan verkligne rekommendera det om du vill bli av med sockerberoendet.
    haha.. tror att du ha läst mina tankar? Jag har tänkt försöka med GI faktiskt.
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?