Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

MayaS skrev 2010-02-14 11:19:33 följande:
    Hallåå tjejer!!!Vad händer, har tråden dött??Idag fick jag wii active sports i födelsedagspresent... har redan provat.. åh såå roligt!!!Nu ska jag bara komma på hur jag ska kombinera active sports och wii fit plus.Linelullan:Har du slutat blogga? Skulle gå in och läsa men den var borta...
    Ja, jag stängde ner bloggen. Det hände en del tråkga saker kring den så jag blev irriterad och stängde ner den. Jag är ju lite FÖR impulsiv. Trodde inte att jag behövde bloggen så mycket som jag faktiskt gör.
    Så jag startade om den. Men nu finns den på denna adress:

ettsmalareliv.blogspot.com

Men jag kommer att sätta lösenord på den väldigt snart, så säg till om ni vill ha lösenordet.

Jag har varit lite inaktiv här den senaste tiden, men det ska det bli ändring på nu!
    Sitter just nu och läser igenom allt som jag har missat i den här tråden.
  • linelullan

Många av er har skrivit vad ni har för mål så jag tänkte också göra det.

Jag skulle helst av allt vilja gå ner minst 15-20 kg men jag har inte tänkt sätta det målet just nu. Jag tar en månad i taget. Vill inte sätta för höga mål eller orimliga krav på mig själv.

Men det vore trevligt att ha gått ner en hel del till i juli. Min syster ska gifta sig och jag ska vara tärna. (det enda problemet är att jag ska prova klänning om två veckor. hehe)

Jag tränar med sports active. Jag har gjort egna träningspass som jag kör efter och jag har gett mig själv max två vilodagar i veckan.

När jag gjort mina pass så har jag tittat både på hur många kalorier jag bränner och hur lång tid jag ska träna.

• linelullan
    MayaS skrev 2010-02-20 09:49:49 följande:
    Ja jag tycker gillar att läsa din blogg.. följer både den och Elisabeth84s blogg så jag vill gärna ha lösenordet.
    Vad roligt att du gillar min blogg. Jag läser din och Elisabeth84s blogg också.

Jag fick för mig att man bara kunde sätta ett lösenord på bloggen med blogspot.com (fick för mig att jag sett det tidigare). Men det går tydligen inte, utan jag måste skicka ut inbjudningar till folks e-mailadresser så att man kan registrera sig.

Ni som vill läsa min blogg kan ge mig mailadressen så ska jag skicka en inbjudan  (du kan inboxa mig om du inte vill skriva den här)
  • linelullan

idag har jag fått mig en lite annorlunda träning och det känns inte lika hemskt att jag är förkyld och inte kan träna.

tog med mig dottern ut för att skotta fram bilen. Vi var ute i 1,5 timme och skottade, sopade av bilen och jag bar in två sommardäck (vi har nyligen köpt bilen och hade inte burit in alla däcken än).
    Var helt slut när vi kom in sedan. men det var skönt att komma ut lite.

• linelullan

vad tyst det var här då..idag gick jag hem tidigare från jobbet. jag mår inte alls bra. förkylningen har bara blivit värre. min dotter är dessutom magsjuk. hoppas inte att jag blir smittad bara!

• linelullan
    Mamma Cia skrev 2010-02-22 18:03:45 följande:
    Här har oxå skottats snö i helgen Suck kan det ALDRIG sluta !! Fy vad trött jag är på det nu !Idag bara körde jag in bilen o sket i snön...Orkar inte ensam med 2 små barn.Ska nog köra ett Wii pass ikväll, har inte ont i halsen längre & är inte så förkyld & träningen är inställd både tisd & torsd pga Sportlov.
    Nä, det verkar ju inte så.. och jag har hört att det ska komma ännu mer snö i veckan. Hoppas inte det!

åhh..längtar efter att köra träningspass med wii. Men jag måste vila och kurera mig så att jag blir frisk någon gång!
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-22 22:59:46 följande:
    Hej,Får jag hoppa in här?Köpte wii för en vecka sen och har kört lite wii fit plus sen dess. och imorgon eller övermorgon kommer mitt ea active, just dance och ett annat dansspel med dansmatta. nån mer som gillar dansmatta som konditionsträning?Det var lite för mycket för att läsa ikapp, så skriv gärna lite om vilka spel ni kör och hur mycket ni kör!!Jag har hittills kört 30-40 minuter, och har ju provat på en del olika. men mina favoriter är jogging plus, cyklingen, steppen och hulahoops. jag kör bara kondition än så länge!
    Hej!
    Självklart får du det! välkommen!

i början körde jag med Wii fit plus, men efter att jag skaffat EA sports active personal trainer så kör jag nästan ingentng med fit plus.

Jag tränar minst 30 min/dag med sports active (har gjort egna träningsprogram) och har max två vilodagar i veckan.
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-22 23:35:58 följande:
    hej!har du det gamla ea active, eller det med more workouts?jag har fattat det som att more workouts är ett helt separat spel? eller är det som wii fit plus, som egentligen är samma som wii fit fast med lite extra grejer?konstigt att det ska vara så svårt att hitta vad det är för övningar som ingår i de olika spelen. jag letar ju främst efter bra konditionsävningar, och då är det ju lite trist om man köper ett spel som är superbra på styrka lixom...
    Jag har det gamla sports active, men jag funderar på att skaffa more wokouts.
    jag har fattat det som att more workouts har fler övningar än sports active plus uppvärmning och streching.

sports active har bra konditionsövningar. även bra styrkeövningar. jag är verkligen jättenöjd med det spelet!
  • linelullan
    jeng skrev 2010-02-23 20:48:36 följande:
    Jag har faktiskt värsta träningsvärken idag i bröstmusklerna, övre ryggen och armarna... Det måste väl vara boxningen och joggingen (höll remoten i handen så man fick ju veva rätt bra) som har gjort det va?? Förresten. Min bräda säger att jag väger 79 kg drygt. Min vanliga våg säger ca 5 kg mer. Nån annan som har samma "problem"?
    nä, när jag gjort bodytest så har min vikt stämt ganska bra. Det har bara skiljt något kilo.
  • linelullan
    Mamma Natta08 skrev 2010-02-24 21:04:11 följande:
    Hej allihopp!Jag har också nintendo wii med fit plus som jag tränar på ibland, men har inte kommit igång riktigt som jag vill. Men jag är också nyfiken på om någon har lyckats gå ner något vi vikte med den träningen?
    Ja, det är flera som lyckats. jag lyckas bättre med EA sports active än med wii fit plus. jag tycker att EA sports active ger en bättre träning. i alla fall för mig
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?