Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jag kan säga att nu körde jag jogging med skor på mig och fick inte alls ont i fötterna. Så ett tips för er som får ont i fötterna av jogging är att ta på sig skor.

• linelullan
    valkyrie skrev 2010-01-06 00:05:02 följande:
    det va inte illa blir till att köpa en
    Det tycker jag absolut att du ska göra.
  • linelullan

Idag blir det att köpa EA sports active! Hoppas att de har det på Maxi för det är nog det enda som är öppet idag. Annars beställer jag det, men jag ska ha det!
    Blir så sugen när jag läser om allt ni skriver om det spelet.
    Skönt att man är ledig idag så att man kan träna och motionera mycket.

• linelullan
    Annaluskan skrev 2010-01-06 13:20:25 följande:
    Ja jag börjar på Socionomprogrammet den 18:e. Hoppas jag. Jag har trubbel med CSN verkar det. Har pluggat förut och hoppat av då jag blev sjuk och nu har jag inte fått svar och just mailat och påminnt dem...Men tjejjer... och jag själv... man kan inte titta på vågen varje dag och tro det ska gå neråt... det kommer... kommer gå upp lite och ner lite, hoppas på mest neråt iaf...
    Nä, man går ju inte ner varje dag det tror inte jag heller. Men sedan om man tränar och bygger muskler så väger det mer än fett. Man kan ha blivit smalare utan att ha gått ner något i vikt, så man måste även mäta sig.
  • linelullan
    Imperialiss skrev 2010-01-06 14:02:26 följande:
    linelullanVad kul, hoppas Maxi har det! Jag håller en tumme ;)
    Ja, maxi hade spelet! Wieee! Fast de hade ingen rea på det så det var ganska mycket dyrare än siba och game t.ex.. Men jag kunde inte motstå att köpa det ändå. Ville ju ha det idag.

Kommer att köra en 30 dagars challenge. Körde ca halva träningsprogrammet idag (gick inte att köra hela pga jag hade en dotter som skulle vara med och i vägen hela tiden.. hehe). Tänkte köra andra halvan ikväll. Vad kul det spelet är!! Man känner verkligen att man tränar! Men jag kommer att kombinera det och fit plus.

Dock så tog min dotter det ena handtaget till strapbandet och nu är det borta. *Suck* jag har letat och letat. Hoppas att det dyker upp innan ikväll!

Idag har jag även varit ute och gått i en och en halv timme ca. Men det var skitjobbigt, det har snöat så mycket i natt, väldigt mycket och det var inte plogat överallt.
  • linelullan
    tessum skrev 2010-01-06 16:52:07 följande:
    cdon.se/spel/wii_fit-769962Tips! Både bräda och spel (bara fit, inte wii fit plus) till superpris.Någon som vet vars man får tag på en svart balance board? Den som lyser blått på sidorna. Köpte det svarta wiiet till sambon i julklapp och då fans den svarta brädan överallt men eftersom det var en limited edition så verkar den vara slut på de ställena jag sett den nu när jag äntligen har råd att köpa en. Vill ha =(
    Jag har ingen aning.. Jag visste inte ens att det fanns en svart balance board.. har inte sett det någonstans..
  • linelullan
    marsflicka skrev 2010-01-06 20:10:23 följande:
    Kan säga att nu börjar träningsvärken ge sig tillkänna och det är ju bra då det måste ge effekt träna med active. När jag tränade med bara wii fit så upplevde jag aldrig denna träningsvärk. Så just nu känner jag att jag skippar stå på min crosstrainer ikväll, sätter mig i soffan istället. I morgon får vi se om jag får till min träning när lilltösen sover på fm. Sambon jobbar ju igen så då blir det inte lika lätt få stå i fred 30 min.Kan säga att den där köttfärsåsen var bland det godaste jag ätit. Mums! Den måste jag göra fler gånger!
    Ja, jag tror att det är väldigt bra träning att träna med active. Jag tycker att man känner efteråt att man har tränat.

Jag har precis kört klart dagens träningsprogram. Trodde att jag hade sparat det jag gjort tidigare idag, men det hade jag inte. Typiskt mig. Men jag körde det från början igen. Synd bara att de kalorier jag gjorde av med innan idag inte finns med i beräkningen.

Vad var det i köttfärssåsen?
  • linelullan
    MayaS skrev 2010-01-07 17:53:43 följande:
    Annaluskan:Kan det vara så att du kanske går upp i vikt pga att du fått muskler? De som vet säger ju att muskler väger mer än fett....Idag har jag tränat i 84 minuter och bränt 288 kcal... men jag verkar inte gå ner jag heller...
    Jo det kan faktiskt vara så att man har blivit smalare även om man kanske gått upp lite i vikt eller står still. Så jag tycker inte att man enbart ska gå efter vågen. Det är nog bra att mäta sig också.
  • linelullan
    Annaluskan skrev 2010-01-07 18:30:34 följande:
    Mja... jag tror inte jag gått upp 1.8 kg i muskler på två dagar. Jag får se nu när mensen slutat hur det blir...Jag har inget tränat idag och gissar på att det inte blir nåt heller. Jag är hur lat som helst. Men en vilodag som sagt...
    Ja, det är nog bra att ha en vilodag ibland. Min är i morgon.
  • linelullan

Jag måste försöka klara mig utan choklad och chips och sånt ett tag. Tar jag en liten bit så är det kört! Jobbigt, för jag brukar ha fredagsmys med massa gott att äta. får väl bli morotsstavar eller nåt. haha

Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?