Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

jeng skrev 2010-02-28 22:11:26 följande:
    Jag har ätit GI länge i perioder. Trivs jättebra med det, men det gäler ju att få tummen ur. Åt i ett par veckor nu men sen blev vi sjuka och fic ta fram pastan för inget annat fanns hemma. Och då är ju sötsuget snabbt där igen... Suck! Men jag gillar GImat och det gör verkligen nytta!! Fråga gärna om du har funderingar kring det!
    jag har en massa frågor! men min mamma har en bok som är jättebra att läsa i. jag ska låna den, men jag återkommer om det är något jag undrar över.
  • linelullan

Jag har varit bortrest förra veckan så därför har jag varit lite frånvarande. Har en massa att läsa ikapp i tråden, vilket jag inte tror att jag kommer att hinna med.

min förkylning är fortfarande kvar. känns som att man aldrig kommer att bli frisk. när vi väl var framme hos min mamma (som vi var och hälsade på förra veckan) så drabbades jag av ögoninflammation i båda ögonen. Snacka om otur.

jag har inte tänkt börja träna med wii än, inte bra att börja för tidigt. men däremot ska jag försöka gå ut och gå, i den mån jag orkar. sedan kommer jag väldigt snart att börja med GI för att få bort mitt sockerberoende.

• linelullan
    jeng skrev 2010-03-15 11:03:22 följande:
     Var det förresten ingen som gillade min idé om en topplista för Wii fit??
    Det måste jag ha missat! vadå för topplista?
  • linelullan

nu har jag kommit igång igen. känns som att jag börjar bli frisk nu.
    Började med GI igår och träningen startar om idag!

Piiiinkcat: Inte illa! Ja, promenader är ruskigt underskattat! Jag längtar till det blir lite ljusare och varmare ute så man kan ta kvällspromenader.

• linelullan

Jag vägde mig i morse och blev förvånad men glad när det visade sig att jag gått ner -1,5 kg sedan i måndags.

• linelullan
    jeng skrev 2010-03-17 14:36:12 följande:
    ingen träning här på ett tag. influensan gick över i akut bihåleinflammation. har så jävla ont i huvet att jag tror att jag ska dö... föda barn är ju ingenting i jämförelse går på penicillin nu iaf, hoppas det hjälper. har också fått med mig 3 olika typer nässpray hem..och så fick vi veta på bvc att tage med största sannolikhet har rs... troligtvis blir han inte sämre än vad han redan är (hosta och snor) men man ska ju hålla koll på andningen.
    nej, din stackare! Krya på dig!
  • linelullan
    October skrev 2010-03-17 14:38:47 följande:
    ?  Underbar tråd tycker jag!  Tränade i morse innan frukost, sonen är hemma med feber så han låg och kollade på bolibompa och jag svettades lite :) Kör ea active och gillar att det är blandade övningar som jag inte skulle välja själv, mest pga lathet.  Vikten går nedåt i alla fall, snart är det beach 2010! Och förhoppningsvis tillräckligt bra kondis att kunna komplettera med att springa ute när det blir lite varmare ute. 
    jag håller med dig, underbar tråd!

jag kör också ea active.
    kul att du går ner i vikt.

Ja, jag har också tänkt vara ute och springa när det blir varmare och ljusare ute. Det är så härligt att vara ute och springa eller ta en promenad när det är vår/sommar.
  • linelullan
    October skrev 2010-03-18 13:10:27 följande:
    Verkar vara många som kör GI samtidigt? Jag har testat det innan och om man håller sig till det så ger det bra resultat. Har dock ingen motivation till det just nu, är alltid lättare med GI när det är grillväder. (Grillat kött och sallad)  Jag har fastnat lite i programmet biggest looser och de räknar ju kalorier och det gör man ju på ea active också, det visar hur mycket man bränner. Man kanske skulle ha lite bättre koll på sitt kaloriintag. Ska kolla om det finns nån bra kaloriguide på nätet, nån som vet kanske???  Har i alla fall GRYM träningsvärk i sittfläsket i dag efter gårdagens träning.
    Jag var förut medlem i viktklubb.se. En sida som aftonbladet har. Där skriver man in vad man ätit varje dag så räknar den ut hur många kalorier man ätit. Den räknar även ut hur mycket du ska äta varje dag. Man kan skriva in hur man tränat, motionerat så räknar den ut hur många kalorier man bränt.
    Jag var jättenöjd med sidan och det är inte så dyrt att vara med. Jag gick ner 5 kg på ganska kort tid, men att räkna kalorier är inte min grej.
    Men jag kan i alla fall rekommendera den sidan!
  • linelullan
    jeng skrev 2010-03-18 14:54:59 följande:
    knallen,en annan fördel med GI är ju att man faktiskt ÄTER och det är ju en förutsättning om man vill träna. man får i sig mycket proteiner, så att man bygger muskler istället för bryter ner muskler i träningen. och man har ork och energi. och man har jämnt blodsocker så att man har bättre ork och därmed tycker jag att träningen går bättre.jag skulle nog rekommendera fas 2 och ca 1800 kcal per dag till dig under amningen. då får du i dig tillräckligt, men kan ändå gå sakta ner i vikt. det blir absolut inte en bantning!!
    Jag trivs verkligen att köra med gi. Jag har inte hållt på så länge, men jag känner mig piggare, tycker att det är roligare att laga mat nu. Förr gjorde man det så enkelt för sig, men nu får man ju tänka om lite.
    Jag saknar inte pasta, ris och potatis ett dugg och då älskar jag pasta i vanliga fall. Mitt sockersug har inte försvunnit så mycket. Vet inte hur lång tid det brukar ta för det att försvinna?

Detta är verkligen den bästa metod jag har testat och jag tror verkligen att jag kan leva efter detta resten av livet.

Nu ska jag inte väga mig något mer förrän på måndag, ska bara väga mig max en gång i veckan.
    Det lär kanske inte bli så mycket träning de närmsta dagarna. Jag ska försöka men det kommer inte att bli en prioritet i min vardag jus nu. Min dotter har en hemsk magsjuka och mår verkligen jättedåligt.

Men jag var ändå uppe 05.10 i morse och körde ett pass med ea sports innan jag skulle åka till jobbet.
  • linelullan
    jeng skrev 2010-03-19 09:28:23 följande:
    linelullan,för mig breukar sötsuget försvinna nästan helt på ca 3 dagar, ungefär lika lång tid som det tar för mig att hamna i ketos. men vissa säger att de aldrig blir av med sötsuget på riktigt, vilket ju kan bero på att sötsuget är mer psykiskt än fysiskt. vissa har sagt att det har tagit dom ett par veckor. det är bara att kämpa på. dämpa sötsuget kan man göra med marabous 86% choklad (premium) för den är rätt låg i kolhydrater i jämförelse med andra sorter.jag håller med dig, gi kan man leva efter. och det fnkar även för resten av familjen. dels behöver dom inte kolhydrater i ren form till alla måltider, men om dom behöver det så tar jag mer grönsaker och dom tar en potatis eller pasta portion till maten. väldigt enkelt att anpassa. en fälla med gi brkar vara att man tröttnar på ägg för man hör hela tiden att man ska äta ägg ägg ägg. men det är ju inget måste. speciellt frukosten brukar folk köra fast på, och där finns det ju massa gott man kan äta det gäller nog att vara förberedd, att som med alla dieter så finns det ju nåt man tröttnar på till slut. det gör manju även om man inte går på diet, om man tex snöar in sig på att laga pannkakor varannan dag lixom...
    Jag har fortfarande sötsuget kvar, alltså att jag blir väldigt sugen på godis.
    Men däremot blir jag inte sugen på skräpmat som pizza eller mc donalds eller likande längre. Det känns bara äckligt.
    Jag tror att min räddning är att det är tillåtet att t.ex äta en näve nötter eller choklad på över 70%.

Jo, det har blivit så att jag äter ägg varje dag till frukost, man börjar nu känna sig lite less på det. Har du tips på vad man annars kan äta till frukost? Jag har läst någonstans att yoghurt inte är så bra att äta, speciellt inte i fas 1?
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?