Inlägg från: linelullan |Visa alla inlägg
  • linelullan

Tappa vikt med Nintendo Wii?

Jag är lite nyfiken hur ni andra gör när ni tränar med Wii fit plus..

Tränar ni en viss tid om dagen eller har ni ställt in att ni ska bränna ett visst antal kalorier?
    Kör ni på de färdiga programmen eller har ni gjort ett eget program?
    Vilken/Vilka övningar tycker ni är bäst?

• linelullan
    Imperialiss skrev 2010-01-04 12:05:13 följande:
    Åhhhh nu kom min pojkvän igen, nu hade han hittat och köpt nåt som heter Ea active sports personal trainer. Jippieeeee igen. nu kan jag börja träna idag ju, tills jag får wii fit plus.Me so happy!! :DNågon som testat det?
    Åh, vilken gullig pojkvän du har!!
  • linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-04 13:32:17 följande:
    Wihoo, nu har jag också beställt ett Sports Active :)Längtar!!Hittade en bra trailer till spelet:
    " target="_blank">

Åh, jag vill också ha!! funderar på att beställa det..
  • linelullan

Jag kommer också att köpa active personal trainer. Jag är inte alls less på Wii fit plus, men det kan vara kul med lite annan träning också.

Jag har precis tränat i 40 min så jag känner mig nöjd idag. Jag har även beställt en stegräknare på jobbet som jag får i morgon så jag tänkte räkna steg också.

Är det någon som vet hur många steg per dag som räknas som "normalt"?

• linelullan
    MayaS skrev 2010-01-04 22:04:57 följande:
    10 000 tror jag... är inte helt säkert men jag har läst det någonstans har jag för mig..
    Okej. Jag har också för mig att jag har läst någonstans att det är 10 000 steg men jag var inte säker..
  • linelullan
    pandyb skrev 2010-01-04 22:22:00 följande:
    Vad har du köpt för stegräknare?Jag har en Omron Walking Style II, och enligt instruktionerna till den så är det 10 000 "vanliga" steg samt 3000 aerobicsteg (Omron stegräknaren räknar de stegen som du anstränger dig lite mer än vanligt för sig) om du vill gå ner i vikt!
    Jag vet inte vad den heter, men har även pulsmätning, klocka, distans och kaloriförbrukning.
  • linelullan
    Annaluskan skrev 2010-01-05 16:17:51 följande:
    Elisabeth84: Menar du att det tog på rumpan när du cyklade? Jag har cyklat en del men tycker inte det ger nåt mer än i vaderna... har jag cyklat för kort tid då? Eller jag gjorde ju den längre banan men missade ett flagg-helvete så det tog tre ggr så lång tid, var trött, men inte nå ont i rumpis eller benen. Förresten nån mer som får ont i fötterna av joggingen? Borde man ha en mjuk matta, eller skorna på sig? Oj. Ni kanske HAR skorna på er?
    Nej, jag får också ont i fötterna av joggingen.. Jag har varken mjuk matta eller skor, men jag har funderat mycket på att ha det.. Ska nog prova med skor nästa gång.
  • linelullan

Åh, vad jag är glad för den här tråden!

Jag köpte faktiskt lite godis idag. Så nu satte jag mig vid datorn med påsen och började läsa i tråden. Åt bara ett par stycken sedan fick jag dåligt samvete. Kände mig alldelens för trött för att träna tidigare idag, har inte sovit många timmar i natt så jag tänkte faktiskt hoppa träningen idag, men så läser jag hur duktiga alla är och då blir man motiverad igen, så nu ställer jag undan godiset för idag och sätter nog på wii en stund.

• linelullan
    Dixabilly skrev 2010-01-05 21:25:15 följande:
    Valkyrie - Ja jag har gått ner nästan 2 kg sen förra helgen, och min man har tappat nästan 4 kg på en vecka!Linelullan - Ah jag mölade nyss i mig lite glass, möms. Tröst åt ärligt talat. Vår ekonomi har gått åt helvete tack vare försäkringskassan (visst blir man itne förvånad) men känner också dåligt samvete nu, höhö.
    Usch vad jobbigt. Försäkringskassan är verkligen skit så nej, man blir aldrig förvånad när de strular..
Svar på tråden Tappa vikt med Nintendo Wii?