• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07

sockerslav: tack för tipset!

meesa: Skönt att komma igång

**Mamma till Sanna & Felicia **
  • Mildred

meesa: Heja! Hoppas det löser sig med checklistan! För visst vill man ha den fungerande när man startar.

Live to win
  • Líllafamiljen

Idag ska jag verklign köra hårt!!!!
    Jag ska gå på inskrivning... men jag är otålig så jag tar ett möte som ligger lite längre bort men har bättre tid för mig idag.
    Senare blir det ett hårt pass styrka... har ju varit förkyld och känner att nu är det dags att dra igång igen, kan inte sitta still.

Men nu när jag ska kolla om det finns mötet jag såg igår så finns det inte med... Doh!!!

Har sett att andra också märkt förändringar drastiskt, att deras möten försvunnit....

Jaja jag ringer och kollar hur det ligger till.

• Mian80
    sockerslav skrev 2010-01-10 20:30:39 följande:
    Ett tips på mellanmål som är sååååååååååå gott! Skala en apelsin och klipp klyftorna i bitar. Lägg på 3 msk keso och sen 10 st hackade hasselnötter. Tror det är på 2,5 poäng. Har precis vräkt i mig en hel portion!
    mmm, vad gott det lät.. Ska jag prova, hasselnötter är mums! Brukar rosta hasselnötterna, då blir de ännu mera mums, enligt mig iaf.
  • tiptoe

sockerslav: Mmm det lät gott!!

Nu ska jag snart iväg på mitt andra möte och min första vägning där jag hoppas på minus. Ställde mig på vågen här hemma och den visar nästan -3kg sen förra veckan, men det är morgonvikt och jag har en gammal skruttig våg som jag inte riktigt litar på så ska bli spännande att se hur mycket jag egentligen gått ner den här veckan (och OM jag gått ner men det tror jag). Så håll tummarna att det blir minus på vågen på mötet!

• meesa

Tiptoe: Det hade ju inte varit illa om det är så mycket som 3 kgt bort. Jag håller tummar och tår.
    Själv körde jag igång idag och det var förvånansvärt lätt faktiskt. Jag knappade in allt som jag tänkt äta idag i checklistan (fick stänga av pop-up-blockeringen så funkade det ) och det blev nästintill perfekt med en gång. Då känns det roligt. Nu är jag taggad att fortsätta på detta sätt, med ett redskap som "kontrollerar" vad jag äter. Det gör nog susen för tjockmagen tror jag.. Synd bara att jag inte kom på det här med onlinegrejen mycket tidigare, då hade jag kanske varit nära målvikt när det är dags för bröllop istället för bara halvvägs.. (Men å andra sidan har jag inte vägt målvikt sedan jag var typ 20, så jag kommer känna mig dundersnygg ändå )

• 199909

Här hänger jag gärna med, började på vv förra tisdagen så imorgon är det vägning igen, får ju äta jättemycket när man helammar, lite svårt har jag att tro att det funkar men jag får se imorgon, det vore jättekul att hjälpas åt och stötta varandra, min invägningsvikt :78,2, målvikt 59.

• ebbebulan
    tiptoe skrev 2010-01-11 12:24:26 följande:
    -1,4kg på första veckan Det är jag väldigt nöjd med, och jag har verkligen inte ansträngt mig.. Hoppas det fortsätter såhär!
    grattis! 
    ska på första vägningen ikväll o jag är oxå nervös. vågen hemma visar på -2,7 kg på morgonen så det blir spännande ikväll.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Barcelona08

Grattis till viktminskningen på -1.4 kilo!

Jag gjorde nåt dumt nyss, (hade lovat mig själv att bara väga mig på Vv!) men ville bara testa lite och hade enligt min våg gått UPP 0.2 kg samt ÖKAT min fettprocent med 0.2% Jag har verkligen varit exemplarisk och hållt mig preeeecis till mina 29 PP och inte tagit några bonuspoints alls... Usch! Vet att det kan diffa över dagen etc. men ändå...

Hoppas då verkligen på ett minus på torsdag!

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints