• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80
    byebyekilo skrev 2010-01-09 15:53:48 följande:
    Hur går det för er alla? Minus 1.8 visade vågen i torsdags. Jippi! Jag älskar PP! www.byebyekilo.blogg.se
    Tjohoooo! Grattis.
    ebbebulan skrev 2010-01-09 18:15:58 följande:
    ikväll lyxar jag till det med morötter i dipp, vad lyxar ni med?
    En stooor fruktsallad med en klick glass, o så har vi ätit tacos. mums..
  • Mildred

Blir glad över att finna denna tråd!

Startade med Propoints-programmet för exakt en vecka sedan. Första veckans minus blev på hela 2,2 kilo (!!!). Tycker inte ens att jag behövt anstränga mig eller avstå något. UNDERBART! Det här måste vara heaven of bantning alltså

Live to win
  • Mildred

Förresten...

Ni som käkar bröd till t ex frukost, vilket bröd käkar ni? Och vad har det för PP-värde? Jag ÄLSKAR Fazers frökusar (5pp) men det hade varit kul att variera med lite andra goda sorter.

Live to win
  • sockerslav

Maken har suttit och frossat i jordnötsringar medan jag festade på en apelsin och ett glas vatten till Robinson.  Man känner sig såååååååååååååååååå duktig! Och det bästa av allt, jag var inte ens sugen på hans snacks.

Idag har jag ätit tunnbrödsrulle med skinka till lunch och till middag blev det mustig biffgryta. Lite stark, men god!
  • je146505

Blev så inspirerad av er alla här inne så nu har jag anmält mig som onlinemedlem på Viktväktarna. Men hur lång tid tar det innan pengarna dras från kortet och jag kan logga in? Tänkte ju börja i morgon:)

• Mildred
    je146505 skrev 2010-01-09 21:40:23 följande:
    Blev så inspirerad av er alla här inne så nu har jag anmält mig som onlinemedlem på Viktväktarna. Men hur lång tid tar det innan pengarna dras från kortet och jag kan logga in? Tänkte ju börja i morgon:)
    Jag har för mig att jag fick ett bekräftelsemail ganska omgående (läs: någon minut efter det att jag betalat) och sedan kunde logga in
    Live to win
  • tiptoe
    Barcelona08 skrev 2010-01-09 09:54:16 följande:
    Nu har jag storhandlat, skrivit matlistor och lagat goood mat Gjorde "Sambalkyckling" igår och både jag och maken älskade det. Så skönt att kunna använda lite fetare produkter - maten blir ju mycket godare!Tips att gå in och kolla på 56kilo.seTyvärr var Butiksguiden slut vid invägningen så jag kör bara på min ProPoints Guide så det blir ju lite höftning, men på det stora hela tror jag inte att 2 PP hit eller dit spelar någon roll, speciellt inte jämfört med hur man åt innan. En fråga (kan inte riktigt detta med DuoVal) men i guiden står ju t ex vid "Kött" att man får äta tills man är mätt för PP 5, innebär det för alla produkter som har en "grön balja" på köttlistan? (Ovanför står hänvisning till handbok Mat och så olika "gröna baljor" med siffror på olika sidor.) Förstår ni vad jag menar?
    Precis så fungerar douvalet, de som är gröna får du äta hur mycket du vill av för den fasta pp :)

Om någon gått på mötet och fått receptboken Smala italien så måste jag rekomendera saffransrisotton med räkor och kronärtskocka.. MMMMMMmm så god den var!!!
  • anniki81

Tiptoe: Du har inte märkt av om din tjej blivit knasig i magen när du började på vv? Min tjej Har nu bajsat lösare i 3 dagar i streck , inga större mängder dock. I vanliga fall bajsar  hon typ var 4:e dag. Sen har hon mer gaser än vanligt. Kan det bero på all frukt och grönsaker jag äter eller kan ägg gå över i modersmjölken och göra henne fisig? Eller är det havregrynsgröten jag äter på morgonen. Allt är ju nytt för henne, har inte ätit så mycket av det tidigare.

Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints