Barcelona08 skrev 2010-01-09 09:54:16 följande:
Nu har jag storhandlat, skrivit matlistor och lagat goood mat Gjorde "Sambalkyckling" igår och både jag och maken älskade det. Så skönt att kunna använda lite fetare produkter - maten blir ju mycket godare!Tips att gå in och kolla på
56kilo.seTyvärr var Butiksguiden slut vid invägningen så jag kör bara på min ProPoints Guide så det blir ju lite höftning, men på det stora hela tror jag inte att 2 PP hit eller dit spelar någon roll, speciellt inte jämfört med hur man åt innan. En fråga (kan inte riktigt detta med DuoVal) men i guiden står ju t ex vid "Kött" att man får äta tills man är mätt för PP 5, innebär det för alla produkter som har en "grön balja" på köttlistan? (Ovanför står hänvisning till handbok Mat och så olika "gröna baljor" med siffror på olika sidor.) Förstår ni vad jag menar?
Precis så fungerar douvalet, de som är gröna får du äta hur mycket du vill av för den fasta pp :)
Om någon gått på mötet och fått receptboken Smala italien så måste jag rekomendera saffransrisotton med räkor och kronärtskocka.. MMMMMMmm så god den var!!!