• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • je146505

Nu är jag igång!! Första dagen har gått jättebra men det brukar vara efter några veckor som jag tröttnar och faller ur. Men den här gången SKA det gå hela vägen!

Har ätit massor idag men har ändå 8 pp kvar efter kvällsmaten idag. Visst är det väl så att man ska/bör äta alla pp samma dag? Förr kunde man ju spara dem men det går inte nu väl?

Ska iaf äta fruktsallad med lättfil till kvällen men det blir ju inte så många pp...
    Det står en chipsskål på bordet sen i går men jag är inte ett dugg sugen idag:)

• Mian80
    je146505 skrev 2010-01-10 17:41:54 följande:
    Nu är jag igång!! Första dagen har gått jättebra men det brukar vara efter några veckor som jag tröttnar och faller ur. Men den här gången SKA det gå hela vägen!Har ätit massor idag men har ändå 8 pp kvar efter kvällsmaten idag. Visst är det väl så att man ska/bör äta alla pp samma dag? Förr kunde man ju spara dem men det går inte nu väl? Ska iaf äta fruktsallad med lättfil till kvällen men det blir ju inte så många pp...Det står en chipsskål på bordet sen i går men jag är inte ett dugg sugen idag:)
    Som jag har fattat det så ska man äta upp sina pp, sen har man veckobonusen om man vill ha lite extra någon dag. Lycka till!!! & kämpa på, den här gången ska du inte tröttna!!! O inte jag heller.. Vi får peppa varandra här helt enkelt.
  • Barcelona08

Tack Tiptoe!

Här funkar det bra hittills. Känner mig smalare redan efter tre dagar. Ett problem jag alltid drabbas av är dock väldiga magsmärtor när jag äter lite fett. (Händer alltid när jag börjar räkna points) Går väl över...

Har just nu 11 PP kvar och vill äta nåt smarrigt ikväll. Undra bara vad.. ;)

En fråga till (Restaurangguiden var oxå slut sist)
    Skulle nån vilja vara snäll och skriva PP på
    - Cheeseburgare (liten) på McD - eller det bästa hamburgeralternativet där
    - Slimburgare på Max

Nu ska jag gå in och titta i era bloggar! =)

• tiptoe
    anniki81 skrev 2010-01-10 15:41:35 följande:
    Tiptoe: Du har inte märkt av om din tjej blivit knasig i magen när du började på vv? Min tjej Har nu bajsat lösare i 3 dagar i streck , inga större mängder dock. I vanliga fall bajsar  hon typ var 4:e dag. Sen har hon mer gaser än vanligt. Kan det bero på all frukt och grönsaker jag äter eller kan ägg gå över i modersmjölken och göra henne fisig? Eller är det havregrynsgröten jag äter på morgonen. Allt är ju nytt för henne, har inte ätit så mycket av det tidigare.
    Njaa Astrid är vanligtvis väldigt fisig så det är som vanligt.. Jag har ifs inte ändrat mina matvanor jätte mycket utan mer bytt ut läsken mot vatten och chipsen mot frukt.. Men det kan absolut vara dina ändrade matvanor som gör att hon är lite annorlunda i magen, minns att min BM sa det på föräldrautbildningen att viss mat påverkade bebisens gaser etc..
  • Villemol
    Mian80 skrev 2010-01-09 15:09:47 följande:
    Om du söker på tex "köttfärs" och sen trycker du på den köttfärs som passar det du har använt (nötfärs, blandfärs antal fett%).Då får du upp en ny sida När du får upp den kan du ändra till höger från matsked till g. Sen kan du skriva i hur många gram du har. Om du gör detta i checklistan får du oxå fram direkt hur många pp det är, sen kan du lägga till det som frukost, middag osv. Hoppas du förstår hur jag menar.
    Tack, jag lyckades!
    Blir lite lättare nu ju .

Ni har ingen recept tråd med god mat och uträknade propoints?
    Hade varit uppskattat .
  • Lilja07

GRATTIS ALLA!!!!!

Är lite avis på er! Men jag kämpar på
    Har följt det som man ska, hela veckan, men det kanske kommer

• Lallamen

Hej

Här var en tråd som jag gärna hänger på. Anmälde mig på viktväktarna online i torsdag så nu är det bara att hålla i. Har nästan 30 kg att gå ner så jag lär bli kvar ett tag
    Har ingen tid att gå på möten så det är bara online-modellen som funkar och då är en sådan här tråd ovärderlig för pepp och stöd.
  • Lilja07
    Lallamen skrev 2010-01-10 19:30:50 följande:
    Hej Här var en tråd som jag gärna hänger på. Anmälde mig på viktväktarna online i torsdag så nu är det bara att hålla i. Har nästan 30 kg att gå ner så jag lär bli kvar ett tag Har ingen tid att gå på möten så det är bara online-modellen som funkar och då är en sådan här tråd ovärderlig för pepp och stöd.
    välkommen
  • sockerslav

Ett tips på mellanmål som är sååååååååååå gott!

Skala en apelsin och klipp klyftorna i bitar. Lägg på 3 msk keso och sen 10 st hackade hasselnötter. Tror det är på 2,5 poäng.
    Har precis vräkt i mig en hel portion!
  • meesa

Sådär, nu har jag köpt mig en våg, samlat mod och ståällt mig på den, registrerat mig som användare online och sitter nu med hemsidan för att lära mig den och komma igång lite smått. Tyvärr verkar det vara nåt problem med min checklista, den g¨r inte tat få upp, men jag ska ändå inte börja med den förrän imorgon så är inte speciellt oroad. Fast det hade ju varit roligt att se om den mat jag planerat för veckan är okej ur PP-synpunkt..
    Heja mig, nu kör jag!!

Fånga dagen, det kan vara din sista!
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints