• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80

Ja dagens viktminskning var ingen wow upplevelse. -0,3kg.
    Men jag är supernöjd, fick på mina byxor som jag inte fått på mig ordentligt förut. Så all träning har gett resultat!

Kämpa på!

• Trollsländan

I kväll ska jag på mitt första möte, min mor följer med som stöd. Är det något som ska betalas första gången? Jag är jätte nervös och skämms så för min vikt, vet ej vad jag väger men det är alldeles för mycket. Könner mig dock redo att börja mitt nya liv, vill inte kalla det bantning, få bukt med mitt matmissbruk och börja träna!

• Mildred
    Trollsländan skrev 2010-01-13 13:29:34 följande:
    I kväll ska jag på mitt första möte, min mor följer med som stöd. Är det något som ska betalas första gången? Jag är jätte nervös och skämms så för min vikt, vet ej vad jag väger men det är alldeles för mycket. Könner mig dock redo att börja mitt nya liv, vill inte kalla det bantning, få bukt med mitt matmissbruk och börja träna!
    Sluta genast upp med att skämmas!

Du gör något åt ditt matmissbruk och din övervikt. Du vill förändra och du tänker göra det. Jag tycker att du kan gå med huvudet högt och vara STOLT över dig själv och över att du tar tag i saker som känns jobbiga.
    Live to win
  • Maina

Får man hoppa in tråden här, jag viktväktar också fast i USA. Verkar vara nästan samma, fast ändå inte! Har gått ner ca 5 kg än så länge, men rivstartar det nya året och har köpt gymkort...

• Trollsländan
    Mildred skrev 2010-01-13 14:14:45 följande:
    Sluta genast upp med att skämmas! Du gör något åt ditt matmissbruk och din övervikt. Du vill förändra och du tänker göra det. Jag tycker att du kan gå med huvudet högt och vara STOLT över dig själv och över att du tar tag i saker som känns jobbiga.
    Tack, dina ord värmer!
  • tiptoe
    Första mötet är gratis, men man kan betala för månadskort+ som man då får för halva priset redan första mötet eller så väntar man en vecka..
    Mildred skrev 2010-01-12 21:53:35 följande:
    Jag får i mig det jag ska - dock blir det lite knivigt när jag tränat och får en massa extra (har t ex 10 extra propoints idag som jag inte har en aaaaning om hur jag ska bli av med - måste man ens bli av med alla? Någon som vet?). Men jag brukar köra med lite fetare prodkukter istället för det allra lättaste. Då 'kostar' maten lite mer.
    Du ehöver inte använda dina aktivitetspoint.. De fungerar på samma sätt som din veckobonus..

Ghaa jag kämpar verkligen för att få i mig alla mina poäng, men jag lyckas sällan TRor jag har 26poäng kvar idag och då har jag ätit en ordentlig frukost, lunch och lite mellanmål.. måste nog bli bättre på att äta mellanmål som kostar points, men då förstår jag inte hur jag ska få i mig all frukt!!
  • Mildred
    tiptoe skrev 2010-01-13 16:50:57 följande:
    Du ehöver inte använda dina aktivitetspoint.. De fungerar på samma sätt som din veckobonus.. Ghaa jag kämpar verkligen för att få i mig alla mina poäng, men jag lyckas sällan TRor jag har 26poäng kvar idag och då har jag ätit en ordentlig frukost, lunch och lite mellanmål.. måste nog bli bättre på att äta mellanmål som kostar points, men då förstår jag inte hur jag ska få i mig all frukt!!
    Tack för svaret, kände mig liiite kluven då jag liksom hade 10 överblivna aktivitetspoints och var proppmätt.

Men hjälp!
    Vad äter du för gratismat? Jag har förvisso ofta 2-4 PP över när dagen är slut men knappast 26!!!

Du kanske får byta ut lightprodukter i maten mot lite fetare produkter? Fettet kostar ju några PP i alla fall. Å fett är verkligen inte farligt för viktminskningen som många verkar tro. Så länge du inte överskrider PP-antalet är det ju helt lugnt. Eller också ändra om lite i dina matvanor och kanske äta frukost, lunch, mellanmål och middag samt en eller två frukter/dag.

F.ö. äter jag knappast så mycket frukt och grönt som man 'ska' (ser det mer som rekomendationer och inget måste). Jag har aldrig varit någon frukt- och gröntälskare så för mig är det liksom skitbra om jag lyckats peta i mig kanske broccoli till någon måltid, några tomatskivor och en frukt/dag.
    Live to win
  • Lilja07
    Mian80 skrev 2010-01-13 06:36:38 följande:
    Ja dagens viktminskning var ingen wow upplevelse. -0,3kg. Men jag är supernöjd, fick på mina byxor som jag inte fått på mig ordentligt förut. Så all träning har gett resultat! Kämpa på!
    men då har du nog gått ner mer
    Maina skrev 2010-01-13 15:26:07 följande:
    Får man hoppa in tråden här, jag viktväktar också fast i USA. Verkar vara nästan samma, fast ändå inte! Har gått ner ca 5 kg än så länge, men rivstartar det nya året och har köpt gymkort...
    välkommen!

Hur mycket får ni alla äta?? Verkar som om alla har så mycket över....
    jag är som du, så kan inte säga så mycket, men håller med "Mildred" Man ska ju inte skämmas! Men lätt att man gör det.
    Skriv hur det gick sen

tiptoe: oj, du får ta vanlgi grädde osv. Inte gratis mat!

Är det bara jag som vill mumsa på kvällen? Kan det vara en anledning att jag inte går ner?
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • tiptoe
    Mildred skrev 2010-01-13 17:00:44 följande:
    Tack för svaret, kände mig liiite kluven då jag liksom hade 10 överblivna aktivitetspoints och var proppmätt. Men hjälp! Vad äter du för gratismat? Jag har förvisso ofta 2-4 PP över när dagen är slut men knappast 26!!! Du kanske får byta ut lightprodukter i maten mot lite fetare produkter? Fettet kostar ju några PP i alla fall. Å fett är verkligen inte farligt för viktminskningen som många verkar tro. Så länge du inte överskrider PP-antalet är det ju helt lugnt. Eller också ändra om lite i dina matvanor och kanske äta frukost, lunch, mellanmål och middag samt en eller två frukter/dag. F.ö. äter jag knappast så mycket frukt och grönt som man 'ska' (ser det mer som rekomendationer och inget måste). Jag har aldrig varit någon frukt- och gröntälskare så för mig är det liksom skitbra om jag lyckats peta i mig kanske broccoli till någon måltid, några tomatskivor och en frukt/dag.
    Jag får äta 45pp varje dag,,, Idag har jag tex ätit fil och musli med 2 glas juice till frukost.. Micropizza (ja jag syndade lite idag ) till lunch och sen knäckebröd med ost samt banan till mellanmål.. Så jag äter inte en massa gratis mat, jag har bara väldigt mycket poäng att äta upp varje dag..
  • RiNan
    Mildred skrev 2010-01-12 21:53:35 följande:
    Jag får i mig det jag ska - dock blir det lite knivigt när jag tränat och får en massa extra (har t ex 10 extra propoints idag som jag inte har en aaaaning om hur jag ska bli av med - måste man ens bli av med alla? Någon som vet?). Men jag brukar köra med lite fetare prodkukter istället för det allra lättaste. Då 'kostar' maten lite mer.
    Man måste få i sig minst 29 pp/dag. Läste jag mig till tidigare idag

FilippaK: 34 och sen har jag 43 extra. Idag lagade jag pannakaka med grädde och sylt här hemma så det tog en hel del poäng Nu har jag 5,4 kvar till kvällen så jag ska äta lite kesella och frukt och dricka en 2,25% cider.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints