• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mian80
    tiptoe skrev 2010-01-08 13:35:56 följande:
    ebbebulan: jag helammar så får 45dagliga pp och 49 i veckobonus.. därför har jag svårt att äta upp alla mina pp
    Oj.... vad mycket du får äta.. Tycker att 29 pp är presis lagom
    Lägg till lite mer fettrika livsmedel, nötter, avokado m.m. så kommer du kanske lättare upp i dina pp.
  • Lilja07

sockerslav: HA HA HA känns inte så bra att äta det då!

Mian80 skrev 2010-01-08 18:36:20 följande:
    ¨ja det är sant!
    Hur lägger du  upp din dag?

Jag var tvungen att tjuvmäta mi med... Sen i måndags har jag minskat ::

6 CM i MIDJAN!!!! Är klart nöjd
  • Lilja07

Hittar inte pp på vispgrädde typ 20%? Bara på vanlig, är det skillnad? Någon som vet?

• Mian80
    Filippa K skrev 2010-01-08 19:42:02 följande:
    sockerslav: HA HA HA känns inte så bra att äta det då! ¨ja det är sant!Hur lägger du  upp din dag?Jag var tvungen att tjuvmäta mi med... Sen i måndags har jag minskat ::6 CM i MIDJAN!!!! Är klart nöjd
    Tycker absolut att du ska vara nöjd.
    LÄgger ut min bloggadress så kan du se hur min dag brukar se ut, men det är väldigt olika, dock håller jag mig till pp.
    http://enviktigsida.wordpress.com/

Hittar mellangrädde som är 27% då är 3 msk ovispad 3pp, vanlig är 5pp om jag inte har fel.
  • Lilja07
    Mian80 skrev 2010-01-08 20:21:10 följande:
    Tycker absolut att du ska vara nöjd. LÄgger ut min bloggadress så kan du se hur min dag brukar se ut, men det är väldigt olika, dock håller jag mig till pp. enviktigsida.wordpress.com/ Hittar mellangrädde som är 27% då är 3 msk ovispad 3pp, vanlig är 5pp om jag inte har fel.
    Tack!
    Ska in & kolla Gillar att läsa bloggar
  • Villemol
    Mian80 skrev 2010-01-08 18:33:58 följande:
    Lycka till!!! Vad är det för köttfärs?Sök på köttfärs, sen får du fram olika alternativ, tex nötfärs 10% fett är 800g 30,5pp, Blandfärs max 15% fett är 43,5pp för 800 g.
    Jag är nog lite trög, jag lyckas inte omvandla mängden ju! Får bara upp 3 msk köttfärs {#lang_emotions_undecided}. Tycker att sidan är svårare att navigera nu jämfört med då...
    Går det bara att söka pp  på de olika livsmedlen inne på checklistan?
    Känner mig lite vilse{#lang_emotions_embarassed}....
  • Barcelona08

Nu har jag storhandlat, skrivit matlistor och lagat goood mat Gjorde "Sambalkyckling" igår och både jag och maken älskade det. Så skönt att kunna använda lite fetare produkter - maten blir ju mycket godare!
    Tips att gå in och kolla på http://56kilo.se

Tyvärr var Butiksguiden slut vid invägningen så jag kör bara på min ProPoints Guide så det blir ju lite höftning, men på det stora hela tror jag inte att 2 PP hit eller dit spelar någon roll, speciellt inte jämfört med hur man åt innan. 

En fråga (kan inte riktigt detta med DuoVal) men i guiden står ju t ex vid "Kött" att man får äta tills man är mätt för PP 5, innebär det för alla produkter som har en "grön balja" på köttlistan? (Ovanför står hänvisning till handbok Mat och så olika "gröna baljor" med siffror på olika sidor.) Förstår ni vad jag menar?

• Mian80
    Villemol skrev 2010-01-09 08:50:43 följande:
    Jag är nog lite trög, jag lyckas inte omvandla mängden ju! Får bara upp 3 msk köttfärs . Tycker att sidan är svårare att navigera nu jämfört med då...Går det bara att söka pp  på de olika livsmedlen inne på checklistan?Känner mig lite vilse....
    Om du söker på tex "köttfärs" och sen trycker du på den köttfärs som passar det du har använt (nötfärs, blandfärs antal fett%).Då får du upp en ny sida När du får upp den kan du ändra till höger från matsked till g. Sen kan du skriva i hur många gram du har. Om du gör detta i checklistan får du oxå fram direkt hur många pp det är, sen kan du lägga till det som frukost, middag osv. Hoppas du förstår hur jag menar.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints