• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mildred

Ooops!
    Smällde just i mig en liten (eehehe...) överbliven stackars lussebulle. Den såg ju så ensam ut där i frysen Aja, tur att det finns en liten pointsbank att plocka av. Blir ju inte aaallt för förödande till helgen när det är upp på vågen som gäller.

Live to win
  • ebbebulan
    Cinsaga skrev 2010-01-11 23:10:54 följande:
    Hmmmm, ska försöka äta maten på jobbet imorgon ( är lärare ). 10 köttbullar och 1 1/2 dl kokt pasta och lite ketchup - och så grönsaker såklart. Är det lågt räknat med 10 pp ??? Någon som vet ?
    Jag är oxå lärare o tycke det är klurigt med maten. Jag har tänkt ha matlåda men som idag har jag ingen så då får jag äta på jobbet. Frågade min vv-tjej igår o hon sa att många som är lärare o äter vv bestämmer sig för att maten är 10-12 pp o håller sig till det, ibland blir det fler o ibland färre. Sen sa hon även att om det finns grönsaker så lassa på med det o ta mindre av vanliga maten.
    Blev du någe klokare? 
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • Villemol

Hej!
    Jag har lite svårt att få i mig kalcium då jag inte dricker mjölk... Tycker att osten är så "dyr" i pp så jag undviker den. Finns det några bra pp-billiga kalciumrika saker att stoppa i sig i stället?
    Igår hade jag så mycket pp över på kvällen så då kokade jag två ägg (mums med kaviarmacka) men det vill jag inte göra varje dag....

• 199909

Åh är jätteglad, första veckan gjord med vv och hade gått ner 1,6 kg, är så peppad, tycker inte att jag har gjort några uppoffringar heller, det här rekommenderar jag verkligen....... lycka till

• uniMog
    Villemol skrev 2010-01-12 12:11:39 följande:
    Hej! Jag har lite svårt att få i mig kalcium då jag inte dricker mjölk... Tycker att osten är så "dyr" i pp så jag undviker den. Finns det några bra pp-billiga kalciumrika saker att stoppa i sig i stället? Igår hade jag så mycket pp över på kvällen så då kokade jag två ägg (mums med kaviarmacka) men det vill jag inte göra varje dag....
    4% keso innehåller per hundra gram:
    Kalcium: 60mg

Annars har du: dill, persilja, spenat, broccoli, fet fisk, bönor, nypon, sesamfrön.
    I can Cum Lauder
  • Villemol
    199909 skrev 2010-01-12 12:22:17 följande:
    Åh är jätteglad, första veckan gjord med vv och hade gått ner 1,6 kg, är så peppad, tycker inte att jag har gjort några uppoffringar heller, det här rekommenderar jag verkligen....... lycka till
    Grattis!
    Jag ska inte väga mig förrän på fredag men hoppas på liknande resultat .
    Är lite orolig över det nya systemet, med det förra gick jag ner 15 kg utan ansträngning men nu tycker jag det låter som att folk får sämre resultat med det nya{#lang_emotions_undecided}. Hoppas på samma framgång nu ju!
  • Líllafamiljen
    Villemol skrev 2010-01-12 12:25:26 följande:
    Grattis!Jag ska inte väga mig förrän på fredag men hoppas på liknande resultat .Är lite orolig över det nya systemet, med det förra gick jag ner 15 kg utan ansträngning men nu tycker jag det låter som att folk får sämre resultat med det nya. Hoppas på samma framgång nu ju!

Skulle inte kunna hålla med mer.. jag funderar på att köra på gamla systemet eftersom det efterliknar mest kaloriräkning...
    Har ändå allt om det hemma och det jag inte har kan jag räkna om.. mycket lättare utan deras speciella kalculator....

Sen ska det vara så att ingen ska klara sig utan dom de är ju vinstdrivande företag...
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints