• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • ebbebulan
    Majlo skrev 2010-01-08 12:02:59 följande:
    Lite irriterande att man inte kan använda pointsräknaren?! Vad kostar den nya? Min använder jag ju jämt...
    Jag köpte min i måndags o då kostade den 95 kr men då köpte jag även ett startpaket med butiksguide, restaurangguide o checkkalender för 195. Annars kostar pointsräknaren 195kr.
    ♥ min älskade bula, ebbe 080424 ♥ www.fruganjansson.blogspot.com/
  • ebbebulan

Hur kan ni ha så många pp kvar? Jag har typ 1-2 kvar efter att ha ätit allt jag ska under en dag - frukost, lunch o middag. Fast det beror kanske på hur många pp man får äta? Jag äter 29pp/dag o har 42 bonus-pp. 

Fuskvägde mig imorse o vågen visade -2,1 kg sen i måndagskväll, me like  
  • solstraalen

Nyfiken fråga, vad kostar det att vara med om man bara kör via nätet? Och är de värt de?

Om någon använt hälsovakten, är detta bättre?

• ebbebulan
    tiptoe skrev 2010-01-08 13:35:56 följande:
    ebbebulan: jag helammar så får 45dagliga pp och 49 i veckobonus.. därför har jag svårt att äta upp alla mina pp
    det förstår jag, jag är mätt o belåten när mina 29 pp är uppätna.
  • Lilja07
    ebbebulan skrev 2010-01-08 13:24:47 följande:
    Hur kan ni ha så många pp kvar? Jag har typ 1-2 kvar efter att ha ätit allt jag ska under en dag - frukost, lunch o middag. Fast det beror kanske på hur många pp man får äta? Jag äter 29pp/dag o har 42 bonus-pp.  Fuskvägde mig imorse o vågen visade -2,1 kg sen i måndagskväll, me like  
    GRATTIS!!!! Jag har samma som dig.. men jag fuskvägde mig med... inte har jag gått ner så mycket!!! Bara 0,8!! Började i måndags. Kanske ska äta mindre på kvällen å mer på dagen.
    solstraalen skrev 2010-01-08 13:33:39 följande:
    Nyfiken fråga, vad kostar det att vara med om man bara kör via nätet? Och är de värt de? Om någon använt hälsovakten, är detta bättre?
    jag betalade 600 nu för 3 månader, sen kostar det 150 kr / månad. Online.
    Vet inte med Hälsovakten.
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Villemol

Hej på er!
    Skrev in mig på viktväktarna online idag! Nu ska det äntligen hända ngt med alla mina kilon...
    Var med för ett antal år sedan och gick då efter det vanliga pointssystemet, vad rörigt det nya känns!

Håller på med en tacopaj just nu, kan ngn hjälpa mig med att räkna ut propointsen på 800 gram köttfärs?
    Går ju inte att räkna ut på hemsidan, eller är jag bara trög .

• sockerslav

Har nu varit inne och bekantat mig lite med min sida och checklista på nätet. Bra verktyg! I synnerhet att man kan knappa in livsmedel själv och räkna ut Pro pointsvärde.

För skojs skull knappade jag in ett recept som jag testade inte mindre än TVÅ gånger förra vecka när vi hade gäster. Chokladfondant! Ni vet sån där chokladkaka som man gör i små portionsformar och när man sätter skeden i den fullkomligt väller det ut kladdig smet. Ska serveras varm med vanlijglass.
    Ja, mina vänner, vad tror ni den desserten kom upp i för poäng?!?!?!
    Svar: 20. TJUGO poäng! Och två såna satte jag i mig förra veckan. Fy fan! (Fast det var svingott) Men två tredjedelar av mitt dagsintag........
  • Mian80
    Villemol skrev 2010-01-08 14:09:22 följande:
    Hej på er!Skrev in mig på viktväktarna online idag! Nu ska det äntligen hända ngt med alla mina kilon...Var med för ett antal år sedan och gick då efter det vanliga pointssystemet, vad rörigt det nya känns!Håller på med en tacopaj just nu, kan ngn hjälpa mig med att räkna ut propointsen på 800 gram köttfärs? Går ju inte att räkna ut på hemsidan, eller är jag bara trög .
    Lycka till!!! Vad är det för köttfärs?
    Sök på köttfärs, sen får du fram olika alternativ, tex nötfärs 10% fett är 800g 30,5pp, Blandfärs max 15% fett är 43,5pp för 800 g.
  • Mian80
    Filippa K skrev 2010-01-08 13:44:23 följande:
    GRATTIS!!!! Jag har samma som dig.. men jag fuskvägde mig med... inte har jag gått ner så mycket!!! Bara 0,8!! Började i måndags.
    Bara 0,8 ner??? Det är ju superbra, hellre att man äter mår bra och så länge man minskar är det ju superbra.
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints