Joanne skrev 2010-01-07 16:27:34 följande:
Grattis alla till ett bra val av viktminskning. Jag har precis gått ner 10 kg med vv. Det nya programet är bättre än det gamla. Mer frihet i vad man kan äta. Så kämpa på allesammans och lycka till.
Grattis!! Vill du skriva en dag för dig?
KMHV skrev 2010-01-07 12:49:55 följande:
Kan jag använda min gamla kalkylator om jag börjar med propoints?
oj inte en aning.. tyvärr.
MAGU skrev 2010-01-07 21:51:12 följande:
Nu är jag invägd och klar! Min startvikt landade på 83,2 och mitt dagliga propointsantal blev 29 och veckobonusen på 49, helt ok tycker jag! Räknat ihop mina pp idag och insåg att det fattades fem, proppade i mig en äggknäckemacka med kaviar!*mumma* I morgon ska jag snatta lite av mina första pp från veckobonusen. Ska ut och ta ett (eller två) glas vin med min gamla lärare och två av mina gamla klasskamrater.
samma som mig då

Men det är ju en bra grej at tta bonusen på

JCW71 skrev 2010-01-07 14:12:18 följande:
Jag fann det lättast att inte tänka på hur mycket jag skulle gå ner totalt utan satsade på milstolpe. Jag bor i England och här får vi ett klistermärke i boken av ledaren för varje 7 pounds vi gått ner (det är ca 3 kg) - jag gissar det finns något liknande i Sverige. Så jag siktade bara på nästa märke hela tiden. För hade jag tänkt att "nu är det 35 kg kvar" så hade jag nog aldrig orkat ! Och det fungerade jättebra. Jag tänkte inte alls på målet - förutom när jag bara hade ett par märken kvar till det. Sedan är ju alla byggda olika - min målvikt ligger på högsta gränsen för hälsosamt BMI, men skulle jaq väga mycket mindre skulle jag se sjuk ut. Så när man närmar sig målet så känner man om det räcker eller om man skulle vilja gå ner mer. Nu är jag storlek 38 vilket känns helt ok för mig. (jag var 50 förut).
nä en bra grej! Man ska sikta på små mål hela tiden.
pysselmajjo: men va? Tråkig människa ha ha
Gör som du vill?

Lättast att gå med online lr gå på möten tror jag.
Är fortfarande nervös att jag inte ska gå ner...