• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • sockerslav

Var på möte igår och är jättetaggad! Jag tycker det här med Pro points verkar mycket bättre!

VV har bara funnits på min ort i ett par månader och de hade missat att skriva på hemsidan exakt var mötet skulle hållas. De hade bara angett en adress, vilket är hela området med gymnasium, bibliotek, teater osv. Det är ca 10 olika byggnader. Så vi var ett par mulliga tjejer som sprang omkring i -18 och letade. Hahaha!
    Idag har jag ätit naturell yoghurt med hallon och solrosfrön till frukost! Mmmmm!
    Ska blogga om gårdagen om en stund. Läs gärna!
  • Lilja07
    ebbebulan skrev 2010-01-08 07:35:33 följande:
    Tack =)

tiptoe: man ska ju äta upp alla, du får ta måltider med mer pp.

Jag tycker det är jobbigt att ha så mycket kvar på kvällen, samtidigt som jag älskar att sätta mig i soffan & äta kvällsmat när barnen har somnat

Men bara man går ner så...
  • Lilja07

sockerslav; skoj att läsa din blogg

Någon som har tips på lätta måltider?? Mindre pp?

• Barcelona08

Vägde in mig igår och lärde mig lite om nya programmet. Tyvärr blev jag inte så imponerad ändå. Fortf. "bättre" att äta konstgjorda lättprodukter än fullfeta naturliga... Men å andra sidan vägs ju fler saker än kcal och fett in så att fetare livsmedel inte ger såå mycket points ändå.

Måste åka och storhandla samt skriva MATLISTA. Mitt problem är att jag inte planerar och så blir man panikhungrig och äter något som ger alldeles för mycket points. Är motiverad men känner samtidigt att det är sååå tråkigt och drygt att räkna varenda liten prick man stoppar i sig... Bara jag?

• tiptoe

Filippa K: Saken är att tex igår så ät jag frukost, lunch, middag plus 2 mellanmål och ändå hade jag 18pp över. Tanken är väl ändå att man ska äta tills man är mätt och inte tills man nästan spyr för att kunna äta upp sina poäng.

Angående tips på "billig" mat så gjorde jag grönskassoppa i veckan, på morötter, purjulök, kålrot,palsternacka, rotselleri och potatis samt grönsaksbuljong, det enda som kostade poäng där var potatisen.. (sen åt jag knäckebröd med ost till för att få upp poängen lite för måltiden men om man vill ha en riktigt riktigt snål poäng måltid så gör bara soppa)

• Lilja07
    tiptoe skrev 2010-01-08 11:22:55 följande:
    Filippa K: Saken är att tex igår så ät jag frukost, lunch, middag plus 2 mellanmål och ändå hade jag 18pp över. Tanken är väl ändå att man ska äta tills man är mätt och inte tills man nästan spyr för att kunna äta upp sina poäng. Angående tips på "billig" mat så gjorde jag grönskassoppa i veckan, på morötter, purjulök, kålrot,palsternacka, rotselleri och potatis samt grönsaksbuljong, det enda som kostade poäng där var potatisen.. (sen åt jag knäckebröd med ost till för att få upp poängen lite för måltiden men om man vill ha en riktigt riktigt snål poäng måltid så gör bara soppa)
    nä absolut inte. Du får ta måltider med ännu mera pp Mer fika vill man ju inte ha, för det känns avigt...
    Jag har inte ätit något sött på hela veckan. Tack för tipset!

Jag kan inte äte för mycket fibrer, så många grönsaker går bort tyvärr...
  • Lilja07
    Barcelona08 skrev 2010-01-08 11:21:54 följande:
    Vägde in mig igår och lärde mig lite om nya programmet. Tyvärr blev jag inte så imponerad ändå. Fortf. "bättre" att äta konstgjorda lättprodukter än fullfeta naturliga... Men å andra sidan vägs ju fler saker än kcal och fett in så att fetare livsmedel inte ger såå mycket points ändå. Måste åka och storhandla samt skriva MATLISTA. Mitt problem är att jag inte planerar och så blir man panikhungrig och äter något som ger alldeles för mycket points. Är motiverad men känner samtidigt att det är sååå tråkigt och drygt att räkna varenda liten prick man stoppar i sig... Bara jag?
    nope, jag med Planera är a & o...

Jag ska med skriva en matlista idag. Har tills idag bara.
    Imorgon ska vi ev ha gäster hemma. Men gör en lammstek. Ska mumsa lite potatisgratäng, vanlig. Får ju ta från bonusen! Men tar bara lite. Sen gör jag ju sallad tills m.m.
    Efterätt gör jag cheesecake bara. På VV vis så blir det 6 pp/person
  • Líllafamiljen

Hej alla pp:are!!

Jag skrev i början av tråden och berättade att jag varit med i en tävling om gratis online medlemskap i 3 månader och jag vann.

Jag ska äta 29pp dagligen och har 35 pp bonus...

Det är svårt att försöka hitta ett bra samband på uppdelningen av pp på dagarna. Alltså hur många pp jag ska äta till frukost, lunch och middag osv.

Hur har ni lagt upp det?

Nottie_2_Hottie
  • Lilja07
    Líllafamiljen skrev 2010-01-08 11:52:01 följande:
    Hej alla pp:are!! Jag skrev i början av tråden och berättade att jag varit med i en tävling om gratis online medlemskap i 3 månader och jag vann. Jag ska äta 29pp dagligen och har 35 pp bonus... Det är svårt att försöka hitta ett bra samband på uppdelningen av pp på dagarna. Alltså hur många pp jag ska äta till frukost, lunch och middag osv. Hur har ni lagt upp det?
    GRATTIS!!!

Egentligen ska man ju äta mer till frukost... mindre på kvällen, men jag äter lite på dagen & mer sen. Tyvärr egentligen...

Jag tar iaf bara på bonusen på helgen. Så kan man unna sig efterrätt eller en godare frukost på morgonen med familjen osv
  • Majlo

Hej skulle väldigt gärna vilja hänga här!!!

jag ska skriva in mig på måndag har drygt 10 kilo att gå ner.
    Har följt det "gamla" pointssystemet och fattar ännu inte riktigt detta nya men det visar väl sig.
    Lite irriterande att man inte kan använda pointsräknaren?! Vad kostar den nya?
    Min använder jag ju jämt...
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints