• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Mildred
    RiNan skrev 2010-01-13 19:02:23 följande:
    Men som tur så har man ju sina bonuspoäng att ta av under myskvällar Känns såååååå skönt att ändå kunna ha lite mys pys med gott samvete!
    Det där med bonusen undrar jag...
    Är det så att man kan äta upp hela bonusen under en vecka och ändå minska i vikt? För min del känns det som en omöjlighet faktiskt. För det är SÅ mycket mat man skulle stoppa i sig i så fall. Mer mat än vad jag ätit innan och då frossade jag ändå rätt rejält under vissa perioder.

... Eller är det så att det är OK att äta upp även de där extra pointsen när man känner för att unna sig lite extra på t ex fredagskvällen eller vid kalas? Men att man då kanske inte riktigt kan räkna med viktnedgång...?
    Live to win
  • tiptoe
    anniki81 skrev 2010-01-13 19:01:57 följande:
    1,7 minus första veckan, hel nöjd då jag får äta så många pp pga av amningen, 45 pp. Trodde aldrig jag skulle gå ner så mycket   Tiptoe: jag brukar mumsa på cashew nötter på kvällarna det ger bra pp, avokado är oxå bra. Båda är ju bra fetter som vi måste ha i oss  
    GRATTIS!! Det är ju jätte bra!!!
    Ja jag brukar oxå mumsa på lite gott på kvällarna, men det känns lite avigt att göra det bara för att komma upp i poäng, men chashewnötter har jag inte tänkt på.. Tack ska nog köpa hem lite det är ju så gott..

För er som vill mumsa på något gott vid tv´n tyill lite pp, så är vv-choklad jätte gott! Jga köpte med mig sist från mötet 2pp för ett choklad och det är väldigt gott tom sambon gillade det.
  • tiptoe
    Filippa K skrev 2010-01-13 18:24:11 följande:
    VA??? Vill med ha så mycket att äta ha ha Nä förstår att det är mycket att äta upp, man kan ju inte äta fett hela tiden, kan man ju äta efter annan diet isåfall... Men som jag har 15 pp kvar nu, äter massa rostade mackor, INTE bra, men å andra sidan--- jag följer ju mina pp?? Känns avigt...tack för era svar
    hehe det är ju för att jag helammar som jag har så mycket pp, då får man 14 extra pp..
  • 1977Maria Therese
    tiptoe skrev 2010-01-13 19:39:09 följande:
    GRATTIS!! Det är ju jätte bra!!! Ja jag brukar oxå mumsa på lite gott på kvällarna, men det känns lite avigt att göra det bara för att komma upp i poäng, men chashewnötter har jag inte tänkt på.. Tack ska nog köpa hem lite det är ju så gott.. För er som vill mumsa på något gott vid tv´n tyill lite pp, så är vv-choklad jätte gott! Jga köpte med mig sist från mötet 2pp för ett choklad och det är väldigt gott tom sambon gillade det.
    Fast det är fusksocker i deras choklad/godis tråkigt nog...

Jag ska ner 20 kg någon mer med liknande vikt eller mer? Och kommer ni att träna eller ta raska promenader någon gång i veckan?
  • RiNan
    Mildred skrev 2010-01-13 19:37:36 följande:
    Det där med bonusen undrar jag... Är det så att man kan äta upp hela bonusen under en vecka och ändå minska i vikt? För min del känns det som en omöjlighet faktiskt. För det är SÅ mycket mat man skulle stoppa i sig i så fall. Mer mat än vad jag ätit innan och då frossade jag ändå rätt rejält under vissa perioder. ... Eller är det så att det är OK att äta upp även de där extra pointsen när man känner för att unna sig lite extra på t ex fredagskvällen eller vid kalas? Men att man då kanske inte riktigt kan räkna med viktnedgång...?
    Jupp Jupp. Var på mitt första möte igår och sög in all information jag kunde
    Hon sa att man går ner i vikt även om man äter hela bonusen men att man går ner mer om man inte gör det. Man kan dela ut dem under hela veckan eller ha dem om man ska på fest, restaurang eller om man bara vill ha en kväll med lite gott gott.

Förut fick man ju spara av sina få points under veckan ifall man ville kunna unna sig något under helgen etc och många hade svårt att då poängen att ens räcka under hela dagen. Så många gjorde som vår konsulent, åt sallad och annat snålt under veckan för att sen kunna njuta på helgen, vilket bidrog till en mindre viktnedgång eftersom kroppen inte förbränner lika bra då så nu när de gjorde om systemet så ville de inte att folk skulle göra så.

Sähär står det i häftet "du går ner i vikt även om du utbyttjar hela din veckobonus eftersom  vi har tagit hänsyn till den när ditt dagliga propoints antal har beräknats. Du bestämmer från vecka till vecka hur du använder den. Den går inte att föra över till nästa vecka".

Så ner i vikt går man i vilket fall men mer om man inte använder upp dem. Men om man tex tränar etc behöver kroppen få i sig lite extra energi och protein så då är det bra om man åtminstone äter upp propointsen man tjänar in vid aktivitet.

Jag tror inte jag kommer behöva utnyttja min veckobonus spec mycket men kommer nog göra det lite nu och då när man har tvkväll eller äter ute
  • tiptoe
    1977Maria Therese skrev 2010-01-13 19:43:51 följande:
    Fast det är fusksocker i deras choklad/godis tråkigt nog...Jag ska ner 20 kg någon mer med liknande vikt eller mer? Och kommer ni att träna eller ta raska promenader någon gång i veckan?
    Jag ska ner ca 15 till...Försöker gå iallafall 30-60 min om dagen med barnvagnen men än har jag inte utnyttjat mina aktivitetspoäng..
  • 1977Maria Therese
    tiptoe skrev 2010-01-13 19:58:15 följande:
    Jag ska ner ca 15 till...Försöker gå iallafall 30-60 min om dagen med barnvagnen men än har jag inte utnyttjat mina aktivitetspoäng..
    Ok jag står stilla på vågen utan att träna, gått ner 4 kg men nu har jag stått på samma i 2 veckor.

Jag har problem sen en operation så träna vågar jag mig inte på riktigt än.
    Hade hoppas på att gå ner ändå. Får hoppas på söndag när jag väger mig :)
  • Cinsaga

Härligt Trollsändan, vad duktig du är !

• Lilja07
    tiptoe skrev 2010-01-13 19:40:27 följande:
    hehe det är ju för att jag helammar som jag har så mycket pp, då får man 14 extra pp..
    aha, DET blir svårt för mig att börja amma
    1977Maria Therese skrev 2010-01-13 19:43:51 följande:
    Fast det är fusksocker i deras choklad/godis tråkigt nog... Jag ska ner 20 kg någon mer med liknande vikt eller mer? Och kommer ni att träna eller ta raska promenader någon gång i veckan?
    jag funderar på gym, sen promenader när det är lite varmare
    Vad ska du göra? Jag har 20 kg minst....

RiNan: men alltså jag gick innan när det var dom gamla p- då gick jag ner jätte lätt fast fusk, men nu äter jag till punkt & pricka, men inte alls så effektivt som innan... men är ju äldre ha ha
    1977Maria Therese skrev 2010-01-13 20:13:10 följande:
    Ok jag står stilla på vågen utan att träna, gått ner 4 kg men nu har jag stått på samma i 2 veckor. Jag har problem sen en operation så träna vågar jag mig inte på riktigt än. Hade hoppas på att gå ner ändå. Får hoppas på söndag när jag väger mig :)
    vad tränade du innan? Hoppas du är bra snart
    **Mamma till Sanna & Felicia **
  • Mildred
    RiNan skrev 2010-01-13 19:48:07 följande:
    Jupp Jupp. Var på mitt första möte igår och sög in all information jag kunde Hon sa att man går ner i vikt även om man äter hela bonusen men att man går ner mer om man inte gör det. Man kan dela ut dem under hela veckan eller ha dem om man ska på fest, restaurang eller om man bara vill ha en kväll med lite gott gott. Förut fick man ju spara av sina få points under veckan ifall man ville kunna unna sig något under helgen etc och många hade svårt att då poängen att ens räcka under hela dagen. Så många gjorde som vår konsulent, åt sallad och annat snålt under veckan för att sen kunna njuta på helgen, vilket bidrog till en mindre viktnedgång eftersom kroppen inte förbränner lika bra då så nu när de gjorde om systemet så ville de inte att folk skulle göra så.  Sähär står det i häftet "du går ner i vikt även om du utbyttjar hela din veckobonus eftersom  vi har tagit hänsyn till den när ditt dagliga propoints antal har beräknats. Du bestämmer från vecka till vecka hur du använder den. Den går inte att föra över till nästa vecka". Så ner i vikt går man i vilket fall men mer om man inte använder upp dem. Men om man tex tränar etc behöver kroppen få i sig lite extra energi och protein så då är det bra om man åtminstone äter upp propointsen man tjänar in vid aktivitet. Jag tror inte jag kommer behöva utnyttja min veckobonus spec mycket men kommer nog göra det lite nu och då när man har tvkväll eller äter ute
    Tack för ett toppensvar!
    Nu blev jag betydligt klokare!

Jag kör bara VV online och går inte på några möten eller så. Allt det här står säkert på online-sidan också... men jag är så jäkla lat Och ni är så kloka här inne!
    Live to win
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints