• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • RiNan
    FilippaK: Ja åldern kan ju ha med det att göra Fast sen kan det ju vara olika från person till person. Jag tillhör den delen som inte går ner i vikt om jag inte äter nästan ständigt och i förra systemet var det poäng i massa bra frukter etc så då fick jag knappt i mig det heller. Gick ju ner men jag var hungrig. Nu kostar ju frukt gratis och så får man äta på ett helt annat sätt så detta kommer nog funka för mig.

Däremot gillar jag inte att vitt bröd har lika mycket pp som mörkt bröd etc eftersom det är mer kolhydrater i vitt och mycket kolhydrater är ju inte det bästa om man ska gå ner i vikt och nu när bla de är samma och att man får äta så mycket gör ju att det tar längre tid att göra bra val. Som ikväll... jag har råd med en cider på 2,25%, jag har det i kylen och jag är sugen så då får det bli en cider. Hade säkert varit bättre om jag inte haft råd med det eller inte haft veckobonus att ta av. Men o andra sidan så tillhör jag även den kategorin som får dåligt samvete och tappar fokus.
  • 1977Maria Therese
    Filippa K skrev 2010-01-13 20:23:16 följande:
    vad tränade du innan? Hoppas du är bra snart
    Jag ska ut och gå hade jag tänkt. Någgon mer som står stilla?
  • RiNan
    Mildred skrev 2010-01-13 20:38:02 följande:
    Tack för ett toppensvar! Nu blev jag betydligt klokare! Jag kör bara VV online och går inte på några möten eller så. Allt det här står säkert på online-sidan också... men jag är så jäkla lat Och ni är så kloka här inne!
    Ooooh... jag gillar möten! Man får så mycket pepp och inspiration. Men alla behöver ju inte det på samma sätt Det är bara att fråga om du undrar något. Någon har väl ett svar och har vi inte det kan man nog ta upp det på ett möte
  • Mildred
    RiNan skrev 2010-01-13 20:47:48 följande:
    Ooooh... jag gillar möten! Man får så mycket pepp och inspiration. Men alla behöver ju inte det på samma sätt Det är bara att fråga om du undrar något. Någon har väl ett svar och har vi inte det kan man nog ta upp det på ett möte
    Tack!

Jag tänkte att jag provar VV online i tre månader... och ser vad jag tycker om det (åt LCHF i ca ett halvår innan men tröttade tillslut på att kosten var så strikt) ... funkar det bra så tänkte jag anmäla mig så att jag även kan gå på möten etc. Dvs om jag inte redan är nere på målvikt efter tre månader. Det vore väl i och för sig att ta i lite väääl mycket, men man kan ju alltid önska
    Live to win
  • Lilja07
    1977Maria Therese skrev 2010-01-13 20:44:52 följande:
    Jag ska ut och gå hade jag tänkt. Någgon mer som står stilla?
    jag går inte ner nu, men har bara hållt på 1 1/2 vecka. Borde röra på mig. men hittar inte orken.   Har ingen att gå med heller, så ingen som puffar ut mig
  • RiNan
    Mildred skrev 2010-01-13 20:54:25 följande:
    Tack! Jag tänkte att jag provar VV online i tre månader... och ser vad jag tycker om det (åt LCHF i ca ett halvår innan men tröttade tillslut på att kosten var så strikt) ... funkar det bra så tänkte jag anmäla mig så att jag även kan gå på möten etc. Dvs om jag inte redan är nere på målvikt efter tre månader. Det vore väl i och för sig att ta i lite väääl mycket, men man kan ju alltid önska
    Annars så har de ju en kampanj just nu (i ca en månad till tror jag) att första mötet är gratis om man vill testa på och sen får man köpa en månad för 175kr (halva pristet). Har man redan skaffat medlemskap på internet kanske det går att diskutera till sig att man kan betala mellanskillnaden för ett prova på månadskort?

Studier visar att de som går på möten går ner 3ggr mer än de som inte går på möten. För man får lära sig en massa bra grejer

Fast alla gör ju det som känns bäst. LCHF? Ja det har jag också hållit på med lite och där är väl min största konflikt med detta. Enligt den ska man äta mycket fett så det har man präntat in i skallen (och vant sig vid smaken) men nu ska man äta lite fett. Gillar inte lättprodukter nå vidare. Så rinnigt med tex lätt creme fraishe i mat. Men men. Man vänjer sig nog. Intressant ändå med alla dessa metoder och deras åsikter om allt. Man går ju ner med dem och ändå skiljer de sig så markant. Som atkins. Där får man ju inte alls äta kolhydrater och orsakerna är många men enligt andra så är kolhydrater viktigt. Man får helt enkelt hitta det man själv vill tro på Alla har ju studier som visar varför man just ska äta enligt dem.

Gillar hur mycket man kan variera maten med vv jämfört med LCHF, jag vart också trött på smakerna
  • Lilja07

RiNan: men skönt att du vet hur just din kropp funkar

• Zekelina

Hej hej! Har börjat med viktväktarna nu igen efter att sonen har kommit ut och reagerar på detta med pp. Det känns som ljug? Jag får äta lika mycket som mor min (som väger 10 kilo mer. Jag ligger på minsta pp 29/dygn). Plus att jag är mätt hela tiden samt äter ganska mycket känns det som...

Har kanske gått ner max 0,4 nu första veckan bara. Vägning i morgon.

Fungerar det för er andra???

• sockerslav

Här kommer lite tips på god VV-mat.

Idag svängde jag ihop en pizza i långpanna, blev hur god som helst! (Tänkte jag skulle frysa in bitar och ha när man inte orkar eller hinner ställa sig att laga mat)
    Till middag gjorde jag lasagne som också den blev supergod!
    Sockerslaven goes Bree van de Kamp typ. 
    Recepten finns på min blogg.
  • RiNan
    Filippa K skrev 2010-01-13 21:02:48 följande:
    jag går inte ner nu, men har bara hållt på 1 1/2 vecka. Borde röra på mig. men hittar inte orken.   Har ingen att gå med heller, så ingen som puffar ut mig
    Orken kommer när du börjar träna. Hitta något som du tycker är kul. Jag väger 98,5kg och tycker att det är döjobbigt att röra på mig och det var sååååå svårt att komma igång men jag går till gymmet och trampar på på crosstrainern och både känner och ser resultat. Saker fäster sig liksom Och när man upplever det är man sporrad till att fortsätta. Plus att man gör bättre val när man tränar. Strunta i att gå ut och gå om det är tråkigt... eller vad du nu gör. Testa på något nytt. Du får som sagt ork när du väl börjar röra på dig. På bara 3e gången jag gick till gymmet märkte jag att jag orkade längre i högre hastighet och att jag var piggare. Kroppen är så tacksam för rörelse. Peppade detta något alls?
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints