Mildred skrev 2010-01-13 20:54:25 följande:
Tack! Jag tänkte att jag provar VV online i tre månader... och ser vad jag tycker om det (åt LCHF i ca ett halvår innan men tröttade tillslut på att kosten var så strikt) ... funkar det bra så tänkte jag anmäla mig så att jag även kan gå på möten etc. Dvs om jag inte redan är nere på målvikt efter tre månader. Det vore väl i och för sig att ta i lite väääl mycket, men man kan ju alltid önska
Annars så har de ju en kampanj just nu (i ca en månad till tror jag) att första mötet är gratis om man vill testa på och sen får man köpa en månad för 175kr (halva pristet). Har man redan skaffat medlemskap på internet kanske det går att diskutera till sig att man kan betala mellanskillnaden för ett prova på månadskort?
Studier visar att de som går på möten går ner 3ggr mer än de som inte går på möten. För man får lära sig en massa bra grejer
Fast alla gör ju det som känns bäst. LCHF? Ja det har jag också hållit på med lite och där är väl min största konflikt med detta. Enligt den ska man äta mycket fett så det har man präntat in i skallen (och vant sig vid smaken) men nu ska man äta lite fett. Gillar inte lättprodukter nå vidare. Så rinnigt med tex lätt creme fraishe i mat. Men men. Man vänjer sig nog. Intressant ändå med alla dessa metoder och deras åsikter om allt. Man går ju ner med dem och ändå skiljer de sig så markant. Som atkins. Där får man ju inte alls äta kolhydrater och orsakerna är många men enligt andra så är kolhydrater viktigt. Man får helt enkelt hitta det man själv vill tro på

Alla har ju studier som visar varför man just ska äta enligt dem.
Gillar hur mycket man kan variera maten med vv jämfört med LCHF, jag vart också trött på smakerna