• Lilja07

Viktväktartråden med ProPoints

Någon mer som ska börja eller har börjat med VV ProPoints?
    Någon som vill vara med & följas åt?

Jag ska börja nu i dagarna.  Vi stöttar & hjälps åt, byter recept osv.

**Mamma till Sanna & Felicia **
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-18 21:06
    Här är recepttråden. Skriv gärna in era goda recept!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50070044.html
  • Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints
  • Lilja07
    Zekelina skrev 2010-01-13 21:56:52 följande:
    Jag tar både mina mått en gång i månaden och väger mig hemma. Är medveten om skillnaden mellan min våg och vv-våg men deras våg är ju inte magisk så jag bara går ner på deras. Borde ju se resultat hemma också Har alltså en vv-vikt och en hemma-vikt.
    nä tänk om den var det

Ja mäta sig ska man ju göra. Ska skriva ner mina mått
  • RiNan
    Filippa K skrev 2010-01-13 22:05:38 följande:
    nä tänk om den var det Ja mäta sig ska man ju göra. Ska skriva ner mina mått
    Har inte jag gjort. Borde nog göra det. Men jag har mätt fettprocent, vätska, musker etc så där borde man ju också se resultat
  • Lilja07

oj avancerat ja det gör man

• RiNan

Har också skaffat en blogg nu. Fattar inte varför riktigt men jag var inne på sockerslavs och insåg att jag också ville ha något om mig, min viktnedgång etc. Så nu har jag skaffat en och lagt in mitt allra första recept Inget spec men den är i alla fall uträknad till propoints

houseofkatariina.blogspot.com/ är adressen om ni vill kika in i mitt rosa/svarta hem.

• Mian80
    RiNan skrev 2010-01-14 01:39:35 följande:
    Har också skaffat en blogg nu. Fattar inte varför riktigt men jag var inne på sockerslavs och insåg att jag också ville ha något om mig, min viktnedgång etc. Så nu har jag skaffat en och lagt in mitt allra första recept Inget spec men den är i alla fall uträknad till propoints houseofkatariina.blogspot.com/ är adressen om ni vill kika in i mitt rosa/svarta hem.
    Jag tycker oxå att det är bra med blogg.. Man blir lite extra taggad, sen kan man ventilera om hur man känner gällande viktnedgången.. Ska kika lite i din.
  • tiptoe

Igår lyckades jag för första gången äta upp alla mina point utan att äta något kladd (om man nu inte räknar russin ocg mandlar som kladd) *nöjd* Men det krävdes att jag tryckte i mig knäckebröd med ost till mellanmål och tre sojakorvar till middag istället för 2 som jag annars hade blivit mätt på

Ikväll tänkte vi laga till en laxpasta som vi gjort i år och dar här hemma, så satte jag mig och räknade ut hur många points den skulle kosta mig... 19st.. NITTON!!! Herregud, jag får äta en mindre portion än jag brukar, för nog för jag har mycket pp att ta av med en middag för 19pp vet jag inte om jag tycker är ok att stoppa i mig.. Tror det tråkigaste med vv är att lax och makrill är så sablans dyra!! :/

Angående möten så tycker jag de kan vara liiite för "hallelulja" men jag gå dit eftersom jag vet med mig att jag fuskar INTE om jag ska gå och ställa mig på en våg framför en annan människa en gång i veckan. Det blir lite mer av en utmaning för mig att faktiskt lyckas! Skulle jag bara väg mig hemma så skulle jag säkert fuskat lite och tänkt "Ähh det där tar jag igen nästa vecka"

• sockerslav
    tiptoe skrev 2010-01-14 09:47:45 följande:
    Igår lyckades jag för första gången äta upp alla mina point utan att äta något kladd (om man nu inte räknar russin ocg mandlar som kladd) *nöjd* Men det krävdes att jag tryckte i mig knäckebröd med ost till mellanmål och tre sojakorvar till middag istället för 2 som jag annars hade blivit mätt på Ikväll tänkte vi laga till en laxpasta som vi gjort i år och dar här hemma, så satte jag mig och räknade ut hur många points den skulle kosta mig... 19st.. NITTON!!! Herregud, jag får äta en mindre portion än jag brukar, för nog för jag har mycket pp att ta av med en middag för 19pp vet jag inte om jag tycker är ok att stoppa i mig.. Tror det tråkigaste med vv är att lax och makrill är så sablans dyra!! :/ Angående möten så tycker jag de kan vara liiite för "hallelulja" men jag gå dit eftersom jag vet med mig att jag fuskar INTE om jag ska gå och ställa mig på en våg framför en annan människa en gång i veckan. Det blir lite mer av en utmaning för mig att faktiskt lyckas! Skulle jag bara väg mig hemma så skulle jag säkert fuskat lite och tänkt "Ähh det där tar jag igen nästa vecka"
    Åh vad skönt att höra att det inte bara är jag som tycker att mötena är lite "Halleujah moment". Men som sagt, jag går dit för att väga in min inför en främmande person, annars skulle det inte funka att gå ner i vikt för min del.....
  • RiNan
    Tiptoe & sockerslav: Vad tråkigt att ni har det så. Så var det där jag för många många år sen var med men här i västerås är det en skön tjej som är avlsappnad och rätt grym så jag känner inte alls av det här. Det är tråkigt när det nästan ska kännas som att man trampar in i en sekt
  • tiptoe
    RiNan skrev 2010-01-14 10:08:46 följande:
    Tiptoe & sockerslav: Vad tråkigt att ni har det så. Så var det där jag för många många år sen var med men här i västerås är det en skön tjej som är avlsappnad och rätt grym så jag känner inte alls av det här. Det är tråkigt när det nästan ska kännas som att man trampar in i en sekt
    Jag tror nog bara det är så att jag inte gillar att sitta på möten där alla är överpositiva, hon som håller mötet är jätte bra egentligen och väldigt mänsklig men det är inte min grej riktigt, tycker lätt det blir löjligt.. Men jag går dit just för att inte fuska, för det gör jag inte när jag ska ställa mig på en våg framför en annan person..
  • uniMog
    RiNan skrev 2010-01-14 10:08:46 följande:
    en sekt för barn dessutom   "här får tant en slickepinne när du varit så duktig och gått ner 4 hekto. Allihopa, klappa nu händerna!"

och fånig som man är står man där med världens jätteflin och känner sig så stolt med sin slickepinne (guldstjärna)
    I can Cum Lauder
Svar på tråden Viktväktartråden med ProPoints