Mela78 skrev 2010-02-07 20:53:43 följande:
De fanns inte inne, de hade bara satt upp lapparna och så var det tomt där de förpackningarna skulle vara. Vet inget om innehållet tyvärr. Hoppas på sojafritt! Det var på Coop Forum jag var.
Enligt inlägg av sanHbg i mjölkallergitråden för bebisar innehåller 6-månaders vällingen detta:
"rismjöl, maltodextrin, veg.olja, risprotein, mineraler (kalcium, fosfor, järn, zink, jod), aminosyror(lång lista, behöver du den lägger jag till den), vitaminer(a,d,e,c, riboflavin, niacin, b6, folsyra, b12, pantotensyra), emulgeringsmedel (sojalecitin), kolin"
På vårt Ica hade de 8 månaders gröten och 1 års fullkornsvälling. Alla är baserade på ris, vete och äpple. Tog kort på innehållsförteckningen, men det går inte läsa i mobilen ...
Alla är blå förpackningar märkta Special Nutrition.
Ansvarig för barnmat på vårt Ica trodde att hon fått alla nyheter hon skulle få, men skulle kolla om 6 månaders vällingen finns i Icas sortiment, eller om det av något skäl var bortplockad där. EnaGos tre sorter fanns alla kvar i hyllorna, men jag läste inte på lappen om det var på utgående. Hon sa dock inget om det när vi båda stod och jublade över att det kommit mer mjölkfritt.