Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Vi fick avslag på vår begäran av omprövning av vårdbidraget hos fk! Nu ska jag förmodligen överklaga till länsrätten.
Fick hem intygen om allergier igår så nu är alla papper inne så FK kan bedöma om vi har rätt till vårdbidrag eller inte.
Hej på er!
Va ett tag sen jag va här nu, men inser igen hur mycket man kan hitta här i receptväg o så. Min Alva, snart 2 år är allergisk mot mjölk, ägg och soja- funderar nu hur ni andra snor ihop nå lättbakat, som en kladdkaka tex. utan detta. Noegg funkar de i istället för ägg tex? Har inte så stor erfarenhet av Noegg- bakade en tårta med det som blev misslyckad (kan ju ha berott på annat med iofs)
Tacksam för svar :)
Fk motiverar beslutet om avslag trots vi har haft vb tidigare och hon är mer allergisk nu är tidigare med att varje ny ansökan behandlas individuellt. Mao de menar att det var ett felaktigkt beslut tidigare. Men beslutet som jag fick hemskickat igår ser väldigt i hophafsat ut. Halva meningar osv. Nu har jag en god vän som är advokat och hon skulle höra sig för lite bland sina kollegor så kanske vi får lite hjälp med att skriva till länsrätten.