Allergitråden
Allergitråden
Allergitråden
Nu ska vi snart iväg till barn mott... hoppas på nåt svar.
Har upptäckt nu att sonen har mer och mer torr hud rent generellt på kroppen vilket han inte haft förut! Men han är inte RÖD någon annanstans. Är det något jag bör ta upp?
Jag vill gärna baka en tårta till dotterns ettårsdag. Hittar trots en hel del letande inte något recept eller grundidée att utveckla till en tårta. Förutsättningarna för att dottern själv ska kunna äta sin tårta är, mjölk-, ägg-, soja- och kakaofritt. Vill inte använda kiwi, banan endast som fyllning (ej tillagad mao). (((Om det går att klämma in "glutenfri" också blir min glutenintoleranta syster glad, med det är inget måste alls.)))
Så, har ni något tips, recept eller tankar som kan hjälpa mig så är jag tacksam.
Gick uruselt hos läkaren. Han var nonchalant och väldigt otrevlig. Han sa för det första att han inte ens trodde att sonen var mjölk och soja allergisk. För testen visade ju inget
det orkade jag inte ens kommentera, om testen. Däremot så sa jag att jag VET att han är det för ett barn skriker inte i 10 timmar om dagen och har diarré helt plötsligt om de inte haft det förut...då sa han inget. Han sa bara att sojaallergi är så ovanligt så det trodde han absolut inte på...*suck*
Om sonens utslag (som i dag var matta men jag hade bilder med och visade hur de ser ut när de är som värst). sa han bara att han var "känslig". Jaha mot vadå sa jag? Tja allt, han verkar ju vara en känslig kille...
Sen sa jag men vart kommer de där utslagen ifrån..kan ju vara ingenting så kommer de där på några minuter. Då sa han bara "ja ungefär som när man rodnar...kärlen vidgar sig" NÄHÄ jag är väl fan inte dum jag vet ju hur mekanismen bakom att det blir rött är... men inte VARFÖR!!!
Sen sa jag allt det där med att jag hade skrivit upp att han blev kinkig dagen EFTER han är röd och att han är allmänt kinkig och sover dåligt...vet ni vad som var hans kommentar då???
- Han verkar ju inte speciellt kinkig nu så det tror jag inte...
Hmmmmmmmmmm
Kändes tröstlöst. Speciellt när han t o m nonchalerade det faktum att jag under 2 månaders tid hörde 10 timmars skrik varje dag och bytte 10 st bajsblöjor
o jag bar och bar och bar på honom...men det var tydligen "normalt" enligt honom.
Så hans slutsats var att vår son är KÄNSLIG. Han kommer ha "utslagen" i ansiktet tills han växer ifrån det och att vi lika gärna kunde börja ge honom mjölk och soja försiktigt igen...
Soja, ja det kan jag acceptera frö det har jag bara testat en gång så det kan jag ju inte vara 100 på...men mjölk har jag testat 5 GÅNGER!!! under ett år och samma resultat varje gång!!
Hans rosslighet var heller ingenting för att det inte hördes nåt på lugnorna... men jag sa att det inte sitter nere i lungorna utan att det blir när han äter! Men ok, känner mig som en hypokondriker nu...
Vad fan gör man?!? Får försöka klura ut det själv genom att fortsätta skriva upp antar jag...
Kom på en urbota dum kommentar till. Han frågade om sonen var torr i huden. Då sa jag att jag har inte uppfattat honom som torr tidigare men sista 2 veckorna har han börjat bli torr över hela kroppen... så när han kände på sonen så sa han bara "jag tycker INTE han är torr"
Nähä sa jag, men det beror väl på vad du jämför med...
Då tittade han på mig o sen sa han att ja det är sant
idiot!!!