• passau

Halva reapriset!!!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!

• Svar på tråden Halva reapriset!!!
  • Xgirl83
    star67 skrev 2010-01-11 13:51:11 följande:
    är det dags att man fynda vinter jackor till nästa höst eller ska man vänta lite till i början i vår??? någon har tips på vinter jackor och overall i stl 92?? han är nu 10 månader ska man köpa 92 eller 86 tycker ni??
    Jättesvårt att veta. Hur är din son i storleken? Min dotter är liten och har haft stl 86 nu denna vintern när hon fyllde två år i november och jag räknar med att den kan passa även nästa vinter då hon fyller 3. Hennes kusin som hon ärvde den av, som fyller i december, är "normalstor" och hon hade den både vintern hon fyllde 1 och vintern hon fyllde 2. Det är en Pop-overall, vet ej hur de är i storlekarna.
  • Xgirl83

Kan tillägga att dottern använder stl 80/86 på övriga kläder från Lindex. Hon väger ca 10 kg.

• pepparkaka året om

Ett tips är att be bvc skriva ut tillväxtkurvan för barnet... Då kan man gissa vilken stl som kan gälla ifall barnet håller sig till sin kurva på ett ungefär!
    Gjorde vi förra året och lyckades väl med vinterjackan som gossen har nu! :)

• TeDrickaren
    passau skrev 2010-01-11 14:24:27 följande:
    så har man shoppat lite då ord pris: 2537:- (med reservation för några 50-öringar jag inte orkade räkna med och jag betalade 873.50:- känns som en rabatt
    Var i göteborg var du??{#lang_emotions_wink} Nu finns det väl inget kvar att ha?
    Vad hittade du??
    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Rocktroll
    pepparkaka året om skrev 2010-01-11 15:22:04 följande:
    Ett tips är att be bvc skriva ut tillväxtkurvan för barnet... Då kan man gissa vilken stl som kan gälla ifall barnet håller sig till sin kurva på ett ungefär! Gjorde vi förra året och lyckades väl med vinterjackan som gossen har nu! :)
     Jag kollade lite på tillväxtkurvan i bvc boken och om hon följer den kommer hon va ca 82-87 cm lång vintersäsongen. Är det 86 som gäller i vinterkläder då? generellt? pop är väll ganska stora i storleken om man skulle satsa på en sån?
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • Lejån
    Rocktroll skrev 2010-01-11 15:24:30 följande:
     Jag kollade lite på tillväxtkurvan i bvc boken och om hon följer den kommer hon va ca 82-87 cm lång vintersäsongen. Är det 86 som gäller i vinterkläder då? generellt? pop är väll ganska stora i storleken om man skulle satsa på en sån?
    Pops är stor... Det är den vi köpte 92 av förra vintern till denna, och den drunknar lilleman i. Han är ca 85 cm lång nu.

Jag skulle köpa 86 om jag var du.
    längtar efter sommar & sol
  • pepparkaka året om

Min son är nog ca 83-84cm/14 kg nu och hans pop vinterjacka är stl 80. Den börjar bli lite liten om man ska ha tjocktröja/fleece under. Hade också hört att pop ska vara stora i storleken men nästa gång chansar vi nog på den större storleken för säkerhetsskull. Är ju bättre att barnen kan ha lite kläder under och inte frysa.
    Enligt kurvan så kommer gossen att vara ca 94 cm november nästa år, då kanske 98 är en bra stl? Eller vad är stl efter det? Äh, är ju inte enkelt detta här... Man vill ju FYNDA! :D

• April Mamma

Var en sväng till Kappahl i Vällingby (sthlm) men det fanns inte mycket att ha dessvärre, köpte två par byxor,två par tröjor, en hoodjacka till sonen på 6 mån.
    Hittade inget till sonen på snart 5 år.
    Samt lite underkläder till mig, halva reapriset rockar =)
    Men om man har en Tjej/tjejer så kan man som vanligt shoppa massor....

Hittade dock en hel del kläder på POP som jag köpte, inte allt på rea...men några plagg var på rea.

• sagogryn

Var till Kapp Ahl inne i Uppsala och där var det ordentligt urplockat. En fleccejacka och sockor till sonen blev det dock.

Svar på tråden Halva reapriset!!!