Stintan, jag titatr väldigt lite på TV numera. Mest tittar jag på film (köpta eller hyrda) eller på Buffy. Sen sitter jag också alldeles för mycket vid datorn (även om jag skurit ner en del på sistone) men jag gör som du, stickar lite medan jag surfar/kollar.
Ibland kan jag också tänka att jag borde göra mer nyttiga saker, ta mig ut, hitta på saker. Men så tänker jag att varför skulle det vara "bättre" att se en pjäs på teatern eller en film på bio, än härhemma? Jag trivs med att vara hemma med gubben, jag tycker det är skönt att kunna slappna av och inte bry mig om hur jag ser ut, jag gillar att jag kan prata under filmen utan att störa andra. Dessutom gör jag ju sånt också, emellanåt. Bara inte varje helg.
Såklart skulle man kunna "festa" oftare, bjuda hem folk i tid och otid. Jag tycker sånt är roligt, men inte heller det varje helg. Jag måste få ha lite slö- och slapptid, lite tid där jag inte behöver göra något annat än bara vara. Ligga på soffan och lyssna på musik och dagdrömma/meditera/fundera. Man måste våga vara slö!