• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Fröken positiv

Floppis-gumman!
    Ja, hur mycket ska ett hjärta orka med... Du har ju varit jätteduktig som trots all press kunnat sluta röka. Jag vet hur svårt det är.
    Det bästa är kanske att avvakta och höra vad läkarna säger. De kommer ju att vara ärliga.
    Sedan vet du att mirakel kan hända. Jag har också haft dunderdålig äggkvalité och bara fått ett ägg befruktat båda gångerna, men här sitter jag nu spontant gravid.
    Under sker!
    Du vet att du har alla mina tummar!

• Fiaflopp

Jo jag vet ju det men jag har även stopp i äggledarna så spontant mirakel kommer inte att ske...
    Har en tid hos hemortsläkaren så jag får väl se vad han säger...

• Fröken positiv

Glömde det
    Ja det enda du kan göra är att lyssna på läkarnas rekomendationer, men det är inget lätt beslut. Jag avundas dig inte.

• Fiaflopp

Nej gör inte det...ett hemskt svårt beslut och vad jag tänker på är att ÄD är ingen garanti heller och om vi köper ett till 3-pack så får vi ju 3 försök med förhoppningsvis bättre ägg ju längre jag har varit rökfri...

• Fiaflopp

Pratade med bm L på Cvl nu och hon är bara för söt ska ni veta...SÅ himla go!
    TAckade för lussebullarna som jag bakade åt dem och beklagade misslyckandet åter igen men sa också att hon gömförde äggkvaliteten i min journal och att det var påtagligt bättre kvalitet denna gång eftersom det gått lång tid sen jag slutat röka så hon trodde inte alls att ett nytt 3-pack hos dem skulle vara något fel...
    Eftersom det är sån stor förändring så trodde hon att läkarna skulle se det nästan som en "nystart" och vad jag menar är ju det att ÄD kostar betydligt mycket mer och innefattar ETT försök medans ett 3-pack kostar mindre och ger 3-fulla försök...

• svartaskalman

FF: Det var inga lätta beslut att fatta.
    Men håller med FP, lyssna på läkarna. De är ärliga och ger raka besked.
    Lyssna på magkänslan, innerst inne vet du nog hur du vill göra. Men det är lätt att tappa bort den rätta känslan bland hopp, förtivlan,uppgivenhet och alla andra förvirrande känslor som passerar genom själen.
    Vilket beslut du än tar så är jag säker på att det blir det rätta för er.

Kram tjejen!

• svartaskalman

Vill inte verka blåst så här i efterhand...
    Men vad menas med ÄD?

• Fiaflopp

Ja SS visst är det så och någonstans så känner jag att då äggen är så mycket bättre så kanske det ska funka med ivf ändå...det kanske tar 2-3 försök till men tänk...det KAN gå ju!
    Och som jag också säger: ÄD är ingen garanti...

• svartaskalman

ÄD= Äggdonation????

Har dimman klarnat för Skalman????

• Fiaflopp

*s* Japp,ÄD= äggdonation...

Svar på tråden Dansar med vargar!