• Java

Dansar med vargar!

Dags för nya tider Numer är vi vargkvinnor och män. Forum för alla krakar som tycker livet är en fest och gärna tar en dans med en varg, eller bara vill yla av sig. Alla välkomnas att chatta om allt mellan himmel och jord. En tråd om våra vedermödor, dagliga liv, funderingar, glädjeämnen och sorger. Alla är välkomna glada som deppiga.

• Svar på tråden Dansar med vargar!
  • Lehen

Amadea: det är nog för att bebisen tar så mycket plats & trycker på & knör överallt.
    Därför känner du dig så proppmätt..Jag känner igen det där från min förra graviditet,
    jag kände mig som en ballong varje gång jag ätit

Jag har haft hellångt hår till midjan i flera år, men kapade av till lugg.
    Det blev skitbra & bekvämt, men det jobbiga är att luggen växer hela tiden &
    man måste hålla efter den för att den inte ska bli som en bindel över ögonen
    Detta gjorde lehen på egen hand framför spegeln...Hmmm, inte så bra

Nu har jag gått omkring med snodd i håret en längre tid för att få det ur vägen.
    Har inte tänkt så mycket på håret (är ingen sån som står framför spegeln i två
    timmar & fixar hår) utan bara tvättat borstat igenom & snoddat upp...

Gissa om jag blev förvånad när jag härom veckan tänket att det skulle få hänga
    löst & det visade sig hänga ända ner till svanken...Nu har jag bokat tid till frissan

Ni som väntar barn: antingen kort eller så långt att det går att sätta upp med en snodd.
    Annars kommer bebben att få händerna fulla av hår för dom älskar att dra i det....

• Lehen

Grattis Fia2 till ditt arbete, hoppas att dom behåller dig där

• Amadea

Jo Lehen mitt hår har oxå bara fått växa den senaste tiden....
    I dag ska något hända med det...
    Men jag tippar på att jag klipper av lite på längden & klipper upp det lite.......
    JÄTTESPÄNNANDE

Men med färg & slingor sedan blir det nog toppen

• Sammet

Jag har långt rakt hår, självFALL som mamma säger

Jag sitter här och är så stolt, lite mallig rent av!
    Tack för alla komplimanger om min borg!

• Amadea

Känner du aldrig att det blir trist med långt rakt hår Sammet??
    Jag känner det. Man kan aldrig bli lite xtra snygg....

• Sammet

Jo, det är ju sällan man kan fluffa till det.
    Provade permanent ett par gånger i tonåren, men det skulle jag inte göra nu
    Jag frisyrar mig ganska mycket, hästsvans, fläta, flätor ihopsatta bakom huvudet, knut...eller snarare snurrebuss.
    Men jag brukar inte känna behov av att fixa till mig tjusigt.
    Jag är en ganska simpel människa...

• Amadea

1 hästsvans är väl det vanligaste på mig...
    Har mycket flätor när jag åker slalom

Jag är inte heller märkvärdig men i bland vore det kul att inte känna sig som en lite grå mus....

• Amadea

OBS!
    det är värre nu när man känner sig som en flodko....

• Sammet

Hahaha... ja, en flodko känner jag mig också som...redan... vart ska detta sluta...?

Det skulle vara roligt att ha såna där värmespolar som var populära på 90-talet så man kunde våga till sig ibland.
    Det kan vara snyggare att forma till en "slarvig" frisyr med lite lockigt hår.

• Amadea

Ja med spikrakt är det svårt.
    Mitt är spikrakt. Men när jag försökt klippa kort page (stavas det så) då minsann böjer topparna sig på ena sidan in sig & på andra sidan ut sig

Svar på tråden Dansar med vargar!