• Anna Panna

Reflux i urinvägar, njurproblem osv........

Aj katten, jag brukar ha full koll på att börja en ny tråd innan den gamla tar slut men missat det denna gång, hoppas så många som möjligt i den gamla hittar hit.
    Här samlas vi med barn som har problem i njurar och urinvägar. Vi stöttar och peppar varandra och hjälper till med ev svar på frågor.

Den gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m47879078.html

Kram Anna

• Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........
  • Shea 1

Storebrors kisseprov var förresten ok, så nu är jag lugnad ;)

• weem

Vi har fått tid till på torsdag :). De har avvaktat med förhoppning om att det ska växa bort har de sagt ... Men nu är det alltså dags. Ska bli skönt när det är klart och man förhoppningsvis slipper all medicin osv :)

• e digitalis
    Shea 1 skrev 2012-01-23 20:11:04 följande:
    Storebrors kisseprov var förresten ok, så nu är jag lugnad ;)
    så skönt! härligt att höra!
    weem skrev 2012-01-23 21:36:52 följande:
    Vi har fått tid till på torsdag :). De har avvaktat med förhoppning om att det ska växa bort har de sagt ... Men nu är det alltså dags. Ska bli skönt när det är klart och man förhoppningsvis slipper all medicin osv :)
    vi håller tummarna!
  • Lowlow

Läkare anser att dylans problem är medfött..
    och efter vidare tankar KAN ha orsakats av mediciner jag gick på som läkare DÅ godkände.

Förvirrad är bara förnamnet!

åkte 100 mil på semester runt jul & tyckte att d skulle vara skönt att få åka till min familj efter
    alla sjukhusbesök dom senaste månaderna  MEN dylan fick ännu ett misstänkt "återfall".
    Misstankar om vattkoppor pga prickar gjorde att han blev inskriven på distans.

Vi gick 3 gånger om dagen till akuten, en av oss fick stå ute med Dylan i kyla & snöstorm medans
    den andra gick in för att säga till att man var där &  för att bråka sig fram då dom inte fått information.

för att sen bli sittandes i ett infektionsrum långt bort i väntan på personal från barn.avd  
    som visade sig vara OTREVLIGA samt förvirrade!

3 helvetiska klockslag om dagen vare vandring i backar och snöstorm... kl - 06, 15 & 22.

Vi blev fast i norr mot vår vilja pga denna smittrisk då vi åkte komunalt.
    Efter ca 2 veckor med vilseledande information & felaktiga prover visade sig att d INTE var ett återfall.
    Det visade sig även att det inte var vattkoppor heller utan "Höstblåsor"

Under denna tid låg min mamma inne & var nära döden pga blodförgiftning
    från just en njurbäckeninflammation.
    pga dylans sk "vattkopp risk" så fick ja inte hälsa på henne & inte ens gå genom sjukhuset.

Missade träffa min far & massa mer & vår semester tillbringades ensamma i ett hus isolerade.
    vandrande i storm & kyla samt sittandes i ett kalt isoleringsrum..

KAN SÄGA ATT MAN INTE E PÅ TOPP NU!

• e digitalis
    Lowlow skrev 2012-01-24 02:45:55 följande:
    Läkare anser att dylans problem är medfött..
    och efter vidare tankar KAN ha orsakats av mediciner jag gick på som läkare DÅ godkände.
    Det låter jobbgit alltihopa. Hoppas att det vänder snart.

Visst hade ni mycket "genetiskt" i släkten? Om det är medfött, borde det kanske inte snarare bero på att det är ärftligt snarare än medicinen? 
  • Aprilia77

Får jag fråga er med barn som har njurproblem, har ni sökt ersättning från Försäkringsbolag (i de fall man har barnförsäkring), vad har det gett för utslag?

Har en flicka som snart är två som ådragit sig ett ärr på njuren efter en kraftig bäckenbotteninflammation för ett år sedan, tanken att söka ersättning slog mig härom dagen, vet dock inte om det är lönt?

• Lowlow

allt beror ju på vad man har för försäkring till dom små.
    jag har trygghansa och har då tagit ett +tillägg som täcker tex mer sjukdommar
    som tex psykiska m,m

Har läst på lite och är det t.e.x medfödd skada eller reflux så får man ersättning.

men vi har fått hem papper från dom där dom vill ha tillgång till Min sons journaler så dom kan överlägga
    och se om vi ska få ersättning eller inte!

Min son har haft ett antal Infektioner & det upptäcktes ärr på njuren & läkaren säger att de är troligen medfött.
    men iomed att dom inte kan fastställa de så klassas d inte som de.

vad har du för försäkring ? 

• Shea 1
    Aprilia77 skrev 2012-01-26 10:01:41 följande:
    Får jag fråga er med barn som har njurproblem, har ni sökt ersättning från Försäkringsbolag (i de fall man har barnförsäkring), vad har det gett för utslag?

Har en flicka som snart är två som ådragit sig ett ärr på njuren efter en kraftig bäckenbotteninflammation för ett år sedan, tanken att söka ersättning slog mig härom dagen, vet dock inte om det är lönt?

Jag tycker du ska söka ersättning, om inte annat kan man ju få ersättning för akutvistelse, sjukhusvård över natt osv, fast det kanske ni redan gjort?

Sedan tror jag många barnförsäkringar har inskränkningar gällande missbildningar i inre organ, de är helt undantagna. Sedan beror det väl lite på vad de menar med  missbildningar i inre organ, men refluxer och liknande borde väl klassas som sådana?

Jag tror såhär: Missbildningar i urinvägarna är såpass vanligt att det nog är få försäkringar som täcker dem, då skulle de väl gå bankrutt.

Många här i tråden har blivit nekade barnförsäkring helt, jag tror inte jag har hört om någon som fått ut på försäkring för själva missbildningarna. Däremot kan man ev. få för själva sjukhusvistelserna (det har vi fått) . Jag tycker ändå du ska göra ett försök!       
Svar på tråden Reflux i urinvägar, njurproblem osv........