Aprilia77 skrev 2012-01-26 10:01:41 följande:
Får jag fråga er med barn som har njurproblem, har ni sökt ersättning från Försäkringsbolag (i de fall man har barnförsäkring), vad har det gett för utslag?
Har en flicka som snart är två som ådragit sig ett ärr på njuren efter en kraftig bäckenbotteninflammation för ett år sedan, tanken att söka ersättning slog mig härom dagen, vet dock inte om det är lönt?
Jag tycker du ska söka ersättning, om inte annat kan man ju få ersättning för akutvistelse, sjukhusvård över natt osv, fast det kanske ni redan gjort?
Sedan tror jag många barnförsäkringar har inskränkningar gällande missbildningar i inre organ, de är helt undantagna. Sedan beror det väl lite på vad de menar med missbildningar i inre organ, men refluxer och liknande borde väl klassas som sådana?
Jag tror såhär: Missbildningar i urinvägarna är såpass vanligt att det nog är få försäkringar som täcker dem, då skulle de väl gå bankrutt.
Många här i tråden har blivit nekade barnförsäkring helt, jag tror inte jag har hört om någon som fått ut på försäkring för själva missbildningarna. Däremot kan man ev. få för själva sjukhusvistelserna (det har vi fått) . Jag tycker ändå du ska göra ett försök!